{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

FODRING - HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Jeg har pt. to unge heste (3 fra d.1 oktober) De er henholdvis 3,4 og 4 år. Alle Dv'er (den ene DV/shagya) på omkring 160-165 cm. (450-500kg)

De to af dem er i fin foderstand men den sidste er STADIG tynd. (mangler nok en 60 kg)

Jeg har prøvet ALT hvad eksperterne har sagt.
Hesten har fået raspet tænder og er blevet tjekket for orm...

Lige nu fodres han med 2,5kg Saracen Showimprover, Lucerne (en god håndfuld), olie (max 3dl) og masser lækkerier i form af æbler og gulerødder og tørret rugbrød. Derudover får han mellem 8-10 kg wrap om dagen.

Det er LIDT dyrt i længden smiley

Den anden (og den 3.) fodres med 2kg saracen showimprover, lucerne, masser af lækkerier som ovenstående samt 8-10 kg wrap.

Jeg vil HELLERE end gerne fodre mine heste optimalt, men syntes sgu jeg bliver taget godt og grundigt i røven med de priser både brogården og Saracen kører med, når det ikke virker (undskyld mit sprog)

Bruger en sæk (20 kg, på 3 dage pga. den enorme mængde de skal ha, trods den "gode" kvalitet)

Så mit spørgsmål er, er der nogle der kan hjælpe mig med et bedre og evt. billiere foder, uden for meget havre (stivelse) til de unge basser. evt. noget der kan blandes med Saracen ca.50/50 eller lignende.

(bruger pt. lidt over 600 kr i foder + 300-400 på diverse ting ved siden af i fodret pr. hest.)

UNDSKYLD den lange smørre,

mvh. nadia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FODRING - HJÆLP
Kommentér på:
FODRING - HJÆLP

Annonce