{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Fodring {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

jeg står og skal muligvis ha' flyttet mine heste. Jeg er lige nu i gang med at undersøge markedet for billigeste og bedste mulighed foder mæssigt....

Jeg har før haft heste hjemme i 5 år, men der fik de bare en ny wrap balle ind de åd af ad libitum når de havde spist op.

Så mit spørgsmål er:
Hvordan ville i fodre disse tre heste:

En pensioneret DV på 20 år, og omkring 700 kg. Han skal have rigeligt til at holde vægten hvis man kan sige det - og mener derfor hø er bedst for ham.

En pensioneret blandningshoppe på 25 år, hun har let ved at holde vægten. Hun har været forfangen i efteråret, så tænker hun skal fortsætte med at have halm ved siden af her i løbet af sommeren, og derudover wrap hø. Vil tro hun vejer omkring 350 kg.

En frisk pony fyr på 8 år, han er meget alm af bygning, og god at holde huld på. Han bliver brugt 1-2 gange om ugen. Vil tro han også vejer omkring 350-400 kg.

De kommer til at gå på døgn fold i sommer. Hvor meget hø, wrap og halm ville i give dem i døgnet?? De skal hele tiden have noget at gnaske i. Jeg ved godt det er svært at regne ud... Men føler mig lidt på par bund. Jeg har umiddelbart selv regnet mig frem til omkring 30 kg hø/wrap om dagen og ca. en halv balle halm.

Har virkelig svært ved at regne ud, og vurdere......

Alt hjælp omkring foder modtages med kyshånd! Har fået en kæmpe interesse for fodring inden for de seneste år - så alt info modtages gerne smiley

HAR LAGT BILLEDER AF DEM I KOMMENTAREN!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring
Kommentér på:
Fodring

Annonce