{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring
  • #1   12. dec 2018
    Jeg skifter en del rundt lige pt - men jeg har imens jeg har haft hende været bredt omkring:
    Pavo Care4Life, Dangros Struktur 100, Kraftur, Moetasense, Hippolyt Equiguard, Horselux Easy, Höveler Puritan Senior, Aveve Sports mix zero.
    Samt bare vitaminer og mineraler + fyld.

    Hun går LA niveau, er 12 år og holder let huld, tidligere mavesårs hest så alt er med under 10% stivelse og grovfoder ad libitum.

    Også tilsætter jeg som regel noget strå, lige pt. er det Tim03 fra Dangro. Der udover får hun en mash med diverse tilskud og høcobs, speedibeet, mash ( med lav stivelse, det der lige er på tilbud ) samt fiberpiller.


  • #2   12. dec 2018 Caspian DV 10 år, B-hest, mb c-niveau
    Pinot ollebolleblanding 11 år, B-hest, INT1 C-niveau, PSG B-niveau.

    Begge heste op til MB-niveau fik de Horselux easy 1,2 kg/dagligt.
    Caspian fik desuden for huld 1 kg MaxiRice/dagligt.

    MB niveau og over fik de Horselux plus 1,5 kg/dagligt.
    Caspian stadig 1 kg MaxiRice, og kolde vintre også yderlige olie.

    Grovfoder dagligt :
    Caspian 15-25 kg hø/wrap / kan ikke æde mere
    Pinot 9-12 kg hø/wrap / ville gerne æde mere smiley

    Ekstra E-vit og elektrolytter ved hård træning. Evt lidt Roepiller for væske. B-vit i fældningssæson eller en kur med Microvital fra hippolyt.

    Har forsøgt med Krafft foder - mennn har fået dårlig rådgivning, og svært ved at få de produkter jeg vil have.

    Har kigget lidt på Pavo, Hippolyt og Equifirst - men vender altid tilbage til Horselux som hestene elsker.

    Mvh Charlotte


  • #3   12. dec 2018 Jeg har en 5 års dressur-pintovallak på 1.68, rides 7 dage i ugen (2 dages skridt el. en dags tur el. let longe). Som regel undervisning 1 til tider 2 gange i ugen - af og til laver vi også en dag med bomtræning. Alberto går på LA-niveau og snuser lidt til de lidt sjovere ting smiley

    Alberto fodres med Equsana Cool Performance - 300 g morgen og 300 g aften. Derudover får han ca. 100 g Equsana Special müsli morgen og aften. Begge dele er havrefri - müslien smager rigtig lækkert, så den får han i for smagens skyld... han synes nemlig Cool P er ret kedeligt. Han kan ikke tåle kun müslien, selvom indholdet næsten er det samme... aner ikke hvorfor smiley Men en blanding fungerer kanon smiley Derudover får han 4 minivitter pr. dag fordelt morgen + aften samt 10 ml. e-vitamin i sin frokost, som består af 300 g opblødte fiberpiller smiley Om sommeren får han elektrolytter, i fælde/sætte-pels-perioder får han b-vitamin. Han får stort set alt det wrap, han kan spise - morgen, frokost/på fold, eftermiddag og aften.

    Han sætter så fine muskler, mangler aldrig energi og får ros af både fys og berider for sin fine udvikling samt ros af smed for fine hove smiley Vi skal have udvidet sadlen efter 3 mdr. ridning smiley En meget nøjsom hest, der generelt ikke tåler foder med for meget power - så bliver han bims smiley smiley smiley Min dyrlæge siger, jeg bare skal være glad for at have en nøjsom hest, og at det er godt, den får så meget wrap smiley


    profilbillede
  • #4   12. dec 2018 Vi har adspurgt en der laver foderplaner og hun anbefalede omega-3 kraftfur og MetaVital+. Vi giver det til vores lettere nøjsomme heste, 1 der dårligt bliver brugt (DV) og min fjordhest som Jeg træner dressur og tager på tur med - ikke skridt ture men ture hvor hun ofte er 'dejlig' svedig når hun kommer hjem. Fjordhesten får 20g metavital+ og 200g omega-3 kaftfur
    Vores shetter får et par vitamin bolcher og hø/wrap. Derudover får de et par æbler om dagen fra vores træer som vi har gemt. Dette stopper dog når der ikke er flere, og det er mere for at de ikke går til spilde.

    Fjordhesten er 12, DV er 16 og shetteren er 6. Fjordhesten sniger sig så småt op på LA niveu.


  • Louise P
    Louise P Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 36
    #5   12. dec 2018 Jeg har 4 heste og de får alle en skive wrap fra en minibig balle. Så mon ikke det er omkring 15 kg.
    De har frøgræs på folden til dagtimerne og i krybben får de ca 0,5 kg eggersmann kombi pellets og en håndfuld lucerne.

    2 af hestene bruges ca 4 gange om ugen og 2 er foldbumser.


  • #6   12. dec 2018 Jeg har skiftet rundt mellem flere forskellige produkter, men er endt på St.Hippolyts NaturMusli SOLO og så får hun som tilskud St. Hippolyts Ungulat.
    Hun får ca. 10-12 kg wrap i boksen - plus det er planen at de skal have wrap ud på folden.

    For at øge appetitten hos min hest får hun også min. 3 gange i ugen St. Hippolyts Irish Mash, som bestemt hjælper en del.

    Min hoppe har generelt svært ved at holde huld og har perioder, hvor hun beslutter sig for ikke at spise. Hun er 15 år, og travhest.
    Pt. vi rider kun på LD niveau og kan vidst bedst kvalificeres som skovtursrytter. Dog forsøger jeg at ride hende 3 gange i ugen, hvor hun får pulsen op smiley


  • #7   12. dec 2018 Min får regulator complete og hø/wrap, han er 8 år gammel, 152 i stg og Tyroler Haflinger. Han er først nu, ved at lære at være andet en tur hest da han de sidste 3 år har været meget syg.

  • #8   12. dec 2018 Weltizze, Svensk varmblod, 8 år, bliver redet 5 gange ugentligt, på LA niveau dressur, og LE-LA niveau spring.

    -Hun får 500 gram Regulator Complete, samt ca. 700 gram lucerne dagligt.
    Udover det får hun 300-500 gram roepiller, loppefrøskaller og wrap ad libitum. (Spiser ca. 12-20 kg dagligt)


    Castle, irsk sportspony, 18 år, bliver redet 4 gange ugentligt, LC-LB niveau dressur.

    -Hun får dagligt 1 kg. Brogaarden leisure diet, 500 gram lucerne og wrap ad libitum. (Spiser mellem 10-14 kg.)


    Ricardo, dv/Welsh, 2 år, går ture.

    -Får 750 gram Brogaarden Suregrow samt 500 gram lucerne, 300 gram roepiller, loppefrøskaller og digestive fra Urtefarm dagligt. Samt wrap ad libitum. (Spiser 8-12 kg dagligt)

    Alle i super fint huld.


  • #9   12. dec 2018 Mine får fri hø, den mindste æder ca 8 kg. Den ''store'' på 136 i stg, vil gerne æde omkring 14 kg.

    Og så ca 300g getreidefrei 21,
    + ca 50g mineral og vitamin.

    De folder den bare.


  • #10   12. dec 2018 Wrap & frøgræs, roepiller og salvamin grøn smiley
    Han er 19 og bliver redet på hyggeplan og går i løsdrift.


  • #11   12. dec 2018 Min fjordhest/irish cob blanding Amigo på 5 år er lige pt. i genoptræning efter at have været igennem en operation og 5 mdr. i boksro. Vi er nået til, at han må trave lidt hver gang vi arbejder, også laver vi nogle udstrækningsøvelser og koordinationsarbejde.

    Han er ca. 120-150 kg. overvægtig. Han har tabt omkring 50 kg siden han kom ud af sin boksro d. 1 november.

    Han går mest på fold, og genoptrænes ca. 3-4 gange i ugen. Han går på fold fra ca. 8-17. På folden har de wrap ad libitum til rådighed og i boksen får han afvejet 8 kg. hø i net.

    Af foder får han 250 gram Gastric Zero fra Nordic Horse og 75 gram ølgær oveni (dette er dog ikke permanent, da det er som et boost efter operationen). Jeg har lige indkøbt en sæk sortkommen fra Nordic Horse som han skal have et tilskud af dagligt. Her vil han få ca. 50 gram om dagen.


  • #12   12. dec 2018 Min pony ( blanding ) på 141, og 8 år, er pt på LA plan, men i udvikling til mere.
    Han får Dangro Omega3 kraftur, fiberpiller, lidt vitaminer ( han får ikke fuld mængde foder ) også gulerødder, wrap og hø


  • #13   12. dec 2018 Alt foder er fordelt over tre måltider. Tre heste.

    LA/MB niveau, konkurrencehest, dressur, Tysk Oldenborg:

    2,8 kg Pavo AllSport
    500 gram Saracen Show Improver
    Gulerødder

    Elektrolytter, Muscle Build, Loppefrø, MSM og magnesium.
    8 kg wrap og helårs græs

    LA niveau, konkurrencehest, dressur, Tysk Oldenborg:

    2.5 kg Pavo AllSport
    200 gram Saracen Show Improver
    Gulerødder

    Elektrolytter, Muscle Build og MSM.
    8 kg wrap, helårs græs.

    Ej tilredet, tæt på 3 år, tysk Oldenborg:

    3 kg Pavo AllSport
    Gulerødder

    12 kg wrap og helårsgræs.

    Alle hestene får igså mash ca. 4 gange om ugen. Giver Aveve Recup mash.


  • #14   13. dec 2018 mine får alt det wrap de kan æde, vitamin og mineral bolcher. roepiller og den ene får grisefoder, da hun er svær at holde huld på i de kolde måneder

  • #15   13. dec 2018 Mine to ponyer (gotlandsruss) på 17 år, som ikke laver det store andet end turridning og lidt hestevogn, får Gastric Zero og E-Cobs fra Nordic Horse.
    Fodrede med Brogaarden Optimal nr 5 før, men de blev alt for tykke af det, selvom de fik meget lidt.

    Den ene får 170 gr Gastric Zero + 150 gr opblødt E-cobs
    Den anden får 140 gr Gastric Zero + 150 gr opblødt E-cobs

    I de måneder de har rigtig meget græs får de kun vitaminer. Har haft købt Urtefarms i år, men tror jeg vil prøve nogle andre i år.

    Og så får de selvfølgelig hø og wrap. Om natten har de ca 4-5 kg hø og så får det en god portion wrap når de kommer på fold smiley


  • #16   13. dec 2018 Mine får wraphø og Complete Power fra Kirstinedal Mølle - plus et lille ekstra vitamin-/mineraltilskud, da de ikke får kernefoder nok til at være fuldstændig dækket ind.

    Hestene er fjordvallakker, konkurrenceheste på et forholdsvist højt niveau.


  • #17   13. dec 2018 Ad libitum wrap + græs. Derudover fodres hun en gang dagligt med roepiller og Safe&Sound lucerne. Tidligere fik hun suregrow, men er lige skiftet over til Nordic horse Mega Vitality (kun 25g dagligt).

  • #18   13. dec 2018 I år : Equsana Rocky 800g dagligt + 1 dl ølgær samt 2-4 gulerødder til begge heste. Wrap ad libitum.
    Tindur 8 år Standardbreed. Går som foldbums.
    Rocky 3 år Frederiksborger, har pt vokse pause. I tilridnings fasen. Når han kommer i arbejde igen så kommer jeg til at tilsætte et passende muskelopbyggende tilskud.

    Mvh TT


  • #19   13. dec 2018 Islænder på 136 cm i ridning 4-5 gange om ugen
    - 500 g pre alpin wiesenflakes
    - 100 g pavo vital
    - 50 g hørfrøkager
    - 4-5 kg tørt hø, græs og halm

    New forest 2 år til februar. Laver intet udover almindelig håndtering
    - 200 g alpengrün müsli
    - 125 g pavo vital
    - 6 kg wrap, græs og halm



  • #20   13. dec 2018 Hov, min rides ca 4 gange om ugen på skovtur i skridt, trav og og lidt galop af 30-90 min.

Kommentér på:
Fodring

Annonce