{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

problemer med stigbøjlerne {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg har et problem, når jeg rider min parthest.

Jeg har aldrig turdet ride særlig meget uden sadel, men har på hende her fundet mig rigtig godt til rette på hende uden sadel..

men jeg har så fået det problem nu, at jeg simpelthen ikke kan beholde fødderne ordentligt i stigbøjlerne..

Lige gyldigt hvor lange eller hvor korte de er, så synes jeg selve bøjlen rutcher rundt på min fod, også selvom jeg er meget obs på at træde mine hæle ned..
samtidig kan jeg jo heller ikke have for korte bøjler, for så kan jeg ikke nå ordentligt om hende og ej heller give hende de rigtige signaler...

Jeg begynder på undervisning her til oktober, men er der nogen, der kan give mig nogle gode råd indtil da?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  problemer med stigbøjlerne
  • #1   21. sep 2011 jeg har engang døjet meget med når jeg red i langskaftet ridestøvler at min fod røg ind i bøjler, har betydet en gang at jeg har været faldet af, for hesten blev bange for det... jeg købte mig så sådan nogle bøjleindlæg det skulle være lidt skridsikkere. og de hjalp faktisk helt vildt. har dem faktisk til salg tror jeg nok

• #2   21. sep 2011 Jeg har også besluttet mig nu, at nu beholder jeg sadlen på, selvom det ikke ser synderligt kønt ud... smiley

ok... jeg har så kortskaftede... men det kunne være jeg skulle købe sådan nogle smiley

Kan det evt. være noget med selve stigbøjlen?

kan der være nogle bøjler der passer bedre til en end andre??

• #3   21. sep 2011 jeg har endnu ikk redet med nogle bøjler der ikk passede mig.. måske nogen jeg har været lidt længere tid om at vænde mig til end andre. men for smalle eller bredde stigbøjler er jo ikk sjove og ride med, men tror ikk det er der problemer ligger desværre

• #4   21. sep 2011 måske, men jeg havde ingen problemer, da jeg som barn red i korte støvler... har så haft lange i mellemtiden, men på hesten jeg red på inden jeg fik part på hende her, red jeg også med korte, og der var ingen problemer...

nææ... men det var bare en tanke jeg havde smiley

• #5   21. sep 2011 Min datter red med alm str damebøjler, helt almindelige (dem med bling på) og det var ret tunge bøjler. hu kørte simpelthen rundt i de bøjler og kunne ikke fange dem igen når de røg af fordi de dinglede rundt. Skal lige siges at min datter er en stor pige med voksen str. i støvler. For at forsøge at løse problemet købte jeg for sjov et par junior bøjler til hende. De passer perfekt, er noget lettere (stadig metal) og siden den dag er det bare gået fremad - måske de var værd at prøve for dig - de koster ikke alverden.

en anden løsning som jeg har brugt til mig selv (er en elendig rytter) er at sætte toestopper på bøjlerne, det gave rigtig meget at min fod ikke kunne glide gennem bøjlen.

billede af juniorbøjler

(link fjernet)

billede af damebøjler

(link fjernet)

• #6   21. sep 2011 jeg ved egentlig ikke, hvilken slags stigbøjler der er på sadlen...

men vil da lige finde ud af det...
    altså de er ikke vildt tunge, synes nærmere der ikke er nogen vægt i dem...

hvad er en toestopper?

• #7   21. sep 2011 jeg tog det første billede jeg fandt via google, så kan du i det mindste se hvad det er

(link fjernet)

• #8   21. sep 2011 Jeg har bøjler med skrå indlæg, og satte mine bøjler et hul op, nu taber jeg ikke mine mere smiley

• #9   21. sep 2011 Findus - aaah ok.. jamen jeg har kunnet klare mig før uden problemer... det burde jeg kunne gøre igen... godt nok har jeg ikke reddet i 5 år, men er ikke vokset i mellemtiden smiley

pernille - det kunne da også være en idé... smiley

• #10   22. sep 2011 Køb de skridsikre indlæg - hedder vist mountain horse. De er super.

• #11   22. sep 2011 Jeg så i går, at det ér der faktisk i bøjlerne...

kan jo også være problemet ligger et helt andet sted, men regner med at få undervisning i løbet af de næste par uger, så kan det være, jeg finder ud af, hvad problemet er...

der er ingen problemer i skridt. det er først, når jeg traver og evt. vil galopere, hvor hendes gang bliver ret bumpende... :S

Kommentér på:
problemer med stigbøjlerne

Annonce