{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Gentagne aflivninger af heste! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Nu kommer jeg lige lidt med et surt opstød.
Men der er den her kvinde ude på gården hvor jeg står, hun er vel omkring de 50, i hvertfald slut 40-år gammel.
Hun bliver VED med at købe sådan nogle små spinkle ungheste og vil 'ride dem op'.
Problemet er bare at kvindemennesket nok vejer godt op omkring de 100 kg.
Jeg tror vi har stået det samme sted omkring 6-7 måneder og i den tid har hun aflivet 2 heste. Nu vil hun så også få aflivet den hest hun købte i sommers!
En super fin og kløgtig lille 3 års oldenborg vallak. Han er blevet halt efter at hun er begyndt at ride ham.
Gårdejerens datter var den første der var oppe og sidde på ham, og da var der ingenting, men nu da hun selv er begyndt at ride ham regelmæssigt kan han ikke mere.
Problemet er bare at det er en eksakt gentagelse af de tidligere heste hun har haft.

Hun køber dem som 3 års, rider dem til, de bliver skadet (den sidste havde noget med ryggen), og hun afliver dem ca. ved 4 års alderen, den lille hun har nu bliver så ikke 4 år /:
Jeg kan simpelthen ikke have det! Det her er den 4. unghest hun gør det her på.
Hun kan simpelthen ikke se at hun virkelig ikke burde ride en så ung og utrænet hest med sin vægt og hvad hun nu ellers gør - kan simpelthen ikke få mig selv til at tro at hun bare er 'uheldig'.
Og så når de ikke bliver redet, longerer hun dem. Dvs. hun rider dem nok omkring 3-4 gange om ugen, resten af dagene bliver de jaget rundt i en snor i en ring.

Folk derude er også forargede men der er ingen der rigtig siger det til hende. Derudover har hun også en meget vanskelig personlighed - hun er ikke typen man sådan lige retter på!

Sidder her med en klump i halsen og føler mig magtesløs! Ved slet ikke hvad jeg skal stille op! Kvindemennesket har allerede budt på en ny hest, og regner ikke med at den lille overlever - med andre ord, den gider hun ikke rende rundt og betale til!

Er der noget jeg kan gøre ? jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Men det er bare sådan en sød og kærlig lille fyr, jeg kan slet ikke holde ud at tænke på at hun har ødelagt ham! Han er så god i hovedet og han finder sig bare i alt!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gentagne aflivninger af heste!
  • #1   18. okt 2011 undskylder de mærkelige sætninger, stavefejl etc.
    Skulle bare lette mit hjerte...

• #2   18. okt 2011 ej, hvor er det synd :-(.
    Jeg tror bare desværre ikke der er det store du kan gøre.. kan sagtens forstå du føler dig magtesløs, sidder her og har selv lyst til at gøre noget for hesten nårjeg læser det :-(.

• #3   18. okt 2011 Sig noget til hende det kan godt være at hun ikke lytter til de første par stykker der siger noget men på et eller andet tidspunkt skal der nok sive et eller andet ind imellem ørene på hende, hun skal jo stoppes inden hun ødelægger den næste unghest. Men kan godt forstå du føler dig magtesløs, det må skære i hjertet at se de stakkels heste blive ødelagt lige ind af en kant

• #4   18. okt 2011 nej men problemet er bare at hun har egen dyrlæge indenover. Så hesten bliver tilset og får stillet diagnoser osv osv.
    Men der er bare ingen der siger noget til hende, heller ikke dyrlægen.
    Men min teori er så at hun er for tung til at kunne ride rundt på en nytilredet 3 års + at hun ikke giver den fri de 4 gange om ugen den skal have fri.
    Men er det grund nok til at kontakte de her organisationer?

• #5   18. okt 2011 Der er intet hverken du, hestens værn, dyrenes beskyttelse eller nogen andre for den sags skyld kan gøre ved det.
    Det er ikke forbudt at tilride sin hest som 3 års og der er ingen regler for hvor meget du må veje for at ride på din hest.
    Hvis hun har lyst til at smide penge ud af vinduet, ved at blive ved at købe heste der må aflives, så er det desværre fuldt ud lovligt.

Det eneste du rigtig kan gøre er vel at prøve at kontakte dem hun i fremtiden vil købe hest af, og fortælle dem om situationen, i håb om at hun så får svært ved at købe en ny hest hun kan ødelægge smiley

• #6   18. okt 2011 Udover det er en oldenborg vel langt fra det man ville kalde en spinkel hest.

• #7   18. okt 2011 Mit problem er også at jeg udover det her med de heste, har haft en del andre sammenstød med hende - så i forvejen er vi ikke de bedste venner!
    Tvivler derfor på at hun vil reagere hvis en 18 årig tøs siger til hende at hun behandler sin hest forkert. I forvejen fyrer hun alt muligt pis af med at hun har redet hos Joachim Thomsen og ditten og datten, og om hvor dygtig en rytter hun er.
    Det er simpelthen ikke til at holde ud, det er næsten sådan så det giver mig lyst til at kigge efter et andet sted at have min hest.

• #8   18. okt 2011 Anna - De forædlede oldenborger er snart lige så spinkle som en DV eller endda også en fuldblods. Så JO den er ikke ret stor, hverken i højden eller i bredden.

• #9   18. okt 2011
    Puha smiley
    - Tror ikke der er noget man kan gøre, hun overtræder jo ingen love.

Men tænk, at nogle har samvittighed til sådan noget :s

• #10   18. okt 2011 Hm ja men er allerede igang med at 'sprede rygtet' i og omkring gården. Det var sådan da jeg var til stævne her for et par uger siden, at der var en der kom over til mig og spurgte hvodan det gik med den nye hun købte i sommers. Jeg svarede dengang at det gik fint nok, på det tidspunkt vidste jeg ikke at den var syg. Så sagde personen der til mig 'ja så længe det nu varer'. Det viste sig at der var en dame fra det sted hvor hun havde stået før, og som også havde oplevet det samme som jeg beskriver her. Så det er almindelig kendt, der er bare stadig ingen der gør noget ved det.

Men jo jeg tror jeg vil tage det op med staldejeren, hun må i hvertfald kunne sige noget til hende..

• #11   18. okt 2011 det burde have været med i loven om hvad man må veje for at ride sådan en,noget svineri,stakkels heste:(

• #12   18. okt 2011 men får helt lyst til at hjælpe de heste, men det kan man selvfølgelig ikke gøre hver gang. og det vil nok ,også få hende til at blive ved, hvis de begynder at blive købt, fordi folk har ondt af dem,
    jeg synes helt sikkert i skal snakke om det i stalden og gå til hende, og hvis hun ikke, vil være ved det. kan man jo altid flytte sin hest, så man ikke er med til, at se det stå ti
    l smiley helt vild synd, et meget kort liv for de heste

Kommentér på:
Gentagne aflivninger af heste!

Annonce