{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Anbefaling af strøelse :) {{forumTopicSubject}}

Vi står og skal have vores to avlshopper flyttet fra den gamle stald til en ny stald, også skal vi selvfølgelig have købt strøelse i boksen.

Så jeg tænkte på:
Hvad vil i anbefale?

Hamp, træpiller eller hør? Og hvorfor?
De får selvfølgelig wrap ved siden af og planen er, at der bliver muget/fjernet klatter hver dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af strøelse :)
  • #1   20. okt 2011 træ piller smiley

  • #2   20. okt 2011 Hvorfor? smiley

  • #3   20. okt 2011 Træ piller!!!
    Jeg havde altid sagt det ikke kom ind i min stald spec fordi jeg har en allergiker i stalden men jeg ELSKER mine pille bokse, og det er langt hurtigere at ordne hver dag, så det kan klart og varmt anbefales også fordi det ofte er økonomisk bedre end mange andre løsninger


  • #4   20. okt 2011 Tak for svar smiley
    Hvordan reagere allergihesten på det?


  • #5   20. okt 2011 Undskyld jeg blander mig.
    - Men er der nogle der har brugt/bruger halmpiller?


  • #6   20. okt 2011 Jeg har en med svær støvallergi og astma. Hun har det meget bedre, nu hvor hun er på træpiller. smiley

    Skal dog siges, at jeg vander AL hendes hø og halm , som er i poser.

    Jeg vander også ind imellem boksen, især når der kommer nye piller. Især i starten støver boksen - jeg var faktisk lidt ked af træpillerne, indtil bunden var blevet stabil, og ikke støvede så meget.


  • #7   20. okt 2011 Lone: Kan man evt. vande boksen i starten, lige når de kommer over på det?

    Regner lidt med at ligge lidt spåner ind efterfulgt af træpiller, så hestene ikke glider rundt på pillerne.


  • #8   20. okt 2011 jeg synes personligt at træpiller støver utroligt meget.. og hvis man vander dem ryger en del af sugeevnen.. derimod synes jeg at halmpiller er noget af det bedste... De har de samme egenskaber som træpillerne, men halmpiller klumper sammen, de fúgtige steder, så det er super nemt at fjerne klatter og tis... Plus de ikke støver.. Også har jeg fundet dem til lidt billigere penge end træpiller...
    Men det hele er jo en smagssag... Jeg har også haft hesten stående på hamp og der synes jeg boksen var svær at holde lækker...


  • #9   20. okt 2011 Et sidespørgsmål, nu der er tale om avlshopper: ( håber det er ok for ts )
    Kan man godt bruge disse typer strøelse i foleboksen? Har hørt at det ikke altid er så optimalt, fordi det sidder fast på den nyfødte.

    Har selv brugt halm, men er skiftet til hamp, og tænker om det også kan bruges til en foleboks?


  • #10   20. okt 2011 Jeg bruger træpiller til mine. med 11 heste er det billigere i længden da man ikke behøver fjerne 20% af bundlaget hver dag. også er det meget nemmere at holde. mht. foling så skifter vi over til helt fint savsmuld 21 til 30 dage før forventet foling. det suger slet ikke så meget som træpiller men fordi at vi fik afvide dengang at det var bedre.

    Om det så er bedre skal jeg ikke kunne sige. men jeg er glad for det.
    Vi gik helt væk fra halm i 2008


  • #11   21. okt 2011 Træpiller, nemt at muge, god, fast tør bund, minimal mødding og billigt for pengepungen =)

Kommentér på:
Anbefaling af strøelse :)

Annonce