{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.316 visninger | Oprettet:

Hesten er snottet - hvad nu? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg erfarede i går at min hest var blevet en smule stoppet, og jeg har derfor pt. indstillet ridningen. Der er ingen tale om hoste men jeg så at der var en smule klart væske i næseborene. Jeg har ikke før oplevet dette, og ville derfor hører hvad man kan gøre ved det - bør jeg tilkalde dyrelægen, når hesten ikke ser ud til at være påvirket helbredsmæssigt af det (dvs. hverken mat, eller hoster).

Tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding vaskemaskine- evt pumpe 1.000 kr.
  • Rengøring ca 70 kvm 500 kr.
  • Samling af IKEA stole 1.250 kr.
  • Rengøring af køkken og badeværelse 500 kr.
  • Fældning af træ 1.200 kr.
  • Udskiftning af ventil i toiletcisterne 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hesten er snottet - hvad nu?
  • #1   24. okt 2011 *mente selvfølgelig snottet og ikke stoppet ^_^"

• #2   24. okt 2011
    Well, jeg ville ikke tage det så tungt.
    Bare fordi jeg er snottet, behøves jeg ikke være kulderamt og fryse. - Det er som regel bare fordi mit ansigt har haft det koldt pga. vind - det er jo klart - det er et udsat sted.

Det er noget andet hvis det følges med hoste, sløjhed osv.

• #3   24. okt 2011 en dyrlæge burde ikke være nødvendig smiley

• #4   24. okt 2011 Nej jeg ville nemlig heller ikke mene en dyrelæge skulle være nødvendig. Men nej, der er heldigvis hverken sløjhed eller hoste indblandet.

• #6   24. okt 2011 Oplevede det med min i foråret. Først var det klart og derefter blev det gulligt. Han så frisk ud, der var intet og se eller mærke på ham, udover snottet i næsen. Jeg ringede til dyrlægen som sagde jeg skulle give det tid og hele tiden holde øje med ædelyst og temperatur. det varede 4-5 dage og derefter var det væk smiley

• #7   24. okt 2011 hvis "snottet" er helt klart, er der ingen grund til bekymring. det er helt normalt her om vinteren..
    Vores næser løber også lettere om vinteren uden at vi behøves at være forkølede..

Du skal bare ride som du plejer smiley

• #8   24. okt 2011
    Og vil du glæde din hyp så lav lidt klidsuppe med lidt honning i, det elsker mine og de får det hele vinteren som hygge når de kommer ind fra fold og er godt kolde..så her får vi 7-9-13 ingen langenæser smiley

• #9   24. okt 2011 Min både hostede og havde masser gult snot ud over det hele, snakkede med min dyrlæge, og de sagde alm forkøelse er meget normalt, hvis den evt. har fået lidt træk (flere heste i stalden havde det, bare lige lidt stress da der var kværke i omløb også) Men han fik ikke feber, spiste var klar i øjeenen så han fik pause, og hygge og så gik det over efter 1-2 uger.

Men vær obs på han ikke får feber.

• #10   24. okt 2011 Tusind tak for jeres gode svar alle sammen smiley
    Jeg kan jo høre på det hele at jeg sagtens kan ride hende så. Det vil jeg gøre, da hun jo har bedst af at blive holdt i gang.

Derudover vil jeg holde øje med de øvrige symptomer, men det tror jeg ikke der kommer noget af, da hun ikke lader sig mærke af den smule snot hun har pt i næsen.

Jeg mente heller ikke at alarm klokkerne skulle ringe så længe der var en klar væske, og hun ellers ikke så syg ud, men det er godt lige at få lidt erfaringer fra andre, så der ikke bliver gjort mere skade end gavn.

Igen tusind tak for de gode råd, og de beroligende kommentarer.

Kommentér på:
Hesten er snottet - hvad nu?

Annonce