{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vanrøgt
  • #2   26. okt 2011 Det kræver at nogle ser efterlysningen og henvender sig.

  • #3   26. okt 2011 Anja undskyld jeg blander mig, men hvad har du af beviser for det ? da du er den eneste jeg har hørt det fra, og du kommer jo fra københavn og personen du hentyder til er i vestjylland, så hvad er din kilde el dit bevis....? jeg tænker bare på personen du hentyder til da dennes rygte kan blive rigtig grimt, jeg har self haft dyernes beskyttelse på besøg 2 gange siden jeg fik dayton, (dvs på 3 md) forbi nogen har ondt i r#ven over jeg har en tynd hest, og ja folk i vores lille landsby tror jeg udsulter min hest, de glemmer bare at se på de andre heste jeg har.

    jeg skal til vestjylland om en md tid og jeg skal med glæde tage forbi personen du hentyder til for at se om dit rytge taler sandt, for jeg nægter at beskylde folk for noget før jeg har set et bevis....

    så igen hvad er dit bevis...?


  • #4   26. okt 2011 Jeg har beviser men de er båndlagt, tag endelig forbi og tag nogle billeder så jeg lovligt kan lægge dem ud, det ville være en kæmpe hjælp.

    En af de heste der er blevet hentet hjem er iøvrigt fra københavneregnen smiley

    Hende kan jeg godt lægge bileder ud af.


  • #5   26. okt 2011 Dette er den ene af de to heste der er hentet hjem indtil videre:

    http://www.heste-nettet.dk/forum/5/609774/609774/


  • #6   26. okt 2011 RikkeT - kan du se et mønster?

  • #7   26. okt 2011 Ja tak er nødt til at se dine beviser for dette, da jeg ærlig talt ikke kan tro på det, er stadig helt rystet, men har du beviser for at de alle er underernæret ? for da jeg var der var det intet i vejen med nogen af de heste og ponyer der var på stedet, el er det lige som hos mig at der bare er en enkelt tynd hest ? for vil sige at hvis der er en enkelt tynd hest ud af de 16 der var på stedet da jeg var der, så er det jo højst sansynligt at hesten fejler et el andet

  • #8   26. okt 2011 Ja der er beviser men an ikke bruges uden accept, tag bare derud med dit kamera, det ville være super.

    Gætter jeg rigtigt hvis du hentede din hest om sommeren?


  • #9   26. okt 2011 ja han har været her i ca 4 md nu

  • #10   26. okt 2011 har du billeder af den anden du snakkede om som var blevet hentet hjem ?

  • #11   26. okt 2011 Når græsset forsvinder og der ikke er foder i krybberne...

    Hesten på billederne der er linket ti er ikke blevet tilset af ejer i 2 mdr. for to mdr. siden så hun pæn ud, det er 200 kg siden - på 2 mdr.

    Samme historie for den anden hest der er blevet hentet hjem.


  • #12   26. okt 2011 Nej, ejer vil ikke have det lagt ud.

  • #13   26. okt 2011 Hvor skrækkeligt ! Er det omkring Varde, ved en dame der også handler lidt med heste?

  • #14   26. okt 2011 synd anden ejer ikke vil have lagt billeder ud

  • #15   26. okt 2011 Tine - nej.

    Rikke, det må man jo respektere.


  • #16   26. okt 2011 ja sådan er det jo

  • #17   26. okt 2011 og så er det jo at man endnu engang får bevis for, at det er bedre at give den sidste kærlighedserklæring til sine gamle dyr, mande sig op, tage sig sammen og udvise sand forpligtigelse,
    og AFLIVE de gamle og udslidte dyr, istedet for bare at sende dem bort som selskabshest, foldbums, hyggepony osv...

    enten går de for lud og koldt vand, eller også ender den som lovende springpony på hjallerupmusse hestemarked, på trods af at den har spat i alle 4 ben, og i øvrigt ikke tåler belastning i ryggen...

    Hav bamhjertighed med det dyr du har ansvaret for, og skyd det, når det ikke længere kan holde til det du gerne vil, istedet for at sende det ud på en uvis rejse.

    Georg kommer aldrig herfra hvis han ikke er tip-top ridehest. er han for skadet, slidt, gammel eller you name it, så han ikke kan rides almindeligt, og magter jeg ikke selv at have ham på kost, ja så blir han altså aflivet. det er den eneste måde jeg kan sikre hans ve og vel!


  • #18   26. okt 2011 ¤ Marie-Louise - Nu med Gero ¤
    Godt sagt !


  • #19   26. okt 2011 ej hvor kan jeg bare blive sur over sådan noget..

  • #20   26. okt 2011 Marie-louise, vi er enige, men sådan er det jo langt fra alle der har det...

  • #21   26. okt 2011 folk er bare for vattede til overhovedet at have dyr, hvis man ikke kan tage konsekvensen, og aflive når man ikke længere kan sikre at dens tarv blir varetaget.

    Hvis du elsker dit dyr, så skyd det når tiden er inde.


  • #22   26. okt 2011 kan man få af vide hvor det er henne jeg bor i midt-vest jylland og hvis det ikke er langt fra hvor jeg bor køre jeg gerne turen for at tjekke om dette er sandt ..

  • #23   26. okt 2011 Vinni, jeg har sendt dig en besked (tror jeg nok).

  • #24   26. okt 2011 Marie-lousie vil give dig ret i en del er for vattede, og ikke vil tage beslutningen, men kæmper til det sidste, for at holde hesten i live et andet sted, så de ikke skal sige farvel.
    Men men det er jo ikke det debatten går på her, at der en der tager folks heste ind, og lover at tage varer på dem. og så bare lader dem gå på en fold, uden opsyn uden foder! Det er dog den det værste! der jo ingen undskyldning overhoved. Er der ingen penge, kan vedkommende jo sende hestene retur.

    Sådan en person der gør dette mod dyr. bør klart blive anmeldt og hives i retten. gerne smides i fængsel.
    Obs kan dog være en øjneåbner for folk der låner heste ud eller sender dem langt væk. stadig jævnligt besøger dem eller har en eller anden form for ekstern opsyn med dem.

    For desværre er dette jo ikke den eneste gang det er sket.


  • #25   26. okt 2011 Føj for pokker :-((



  • #26   26. okt 2011 Jeg bor ligeledes i vestjylland, vil da gerne ha en pb... puha, får helt ondt i maven over at en " nabo" kan behandle dyrene sådan!!

  • #27   27. okt 2011 Er det ikke blevet meldt til evt. hestens værn? mine svigerforældre havde en nabo som havde en pony gående som var meget forfangen ( den lå ned og spiste græs det meste af tiden), det meldte jeg til hestens værn ( da dyrenes beskyttelse ikke fik gjordt noget ) og den har det fint den dag i dag, Der kom både politi og dyrlæge/hovsmed som hestens værn fik sat igang og de henvendte sig til mig 2 gange med 4 mdr mellemrum og spurgte til om jeg kunne se den stadig havde det ok, utrolig god behandling af en sag og effektiv.,

  • #28   27. okt 2011 Det er meldt og politianmeldt med opfølgende besøg om 1 mdr. Men jeg synes at gamle ejere skal have muligheden for at hente deres dyr hjem.

    3 heste er hentet nu.


  • #29   29. okt 2011 Hvilke oplysninger mener du der ikke er korrekte?

  • #30   29. okt 2011 Måske udhængning?? det er jo grundlag for sletning af en tråd?
    - hvilke oplysninger mener du er forkerte?


  • #31   29. okt 2011 Anne Katrine K - spændende, at du selv blander dig i tråden her, og jeg må tilslutte mig spørgsmålet: Hvilke oplysninger er det, der ikke er korrekte?

    Jeg kender en del til sagen og kan garantere for, at oplysningerne er korrekte. Og det er ikke engang alt, der er kommet ud. Rystende, at en person ikke alene kan opføre sig sådan overfor dyr, men også prøver at få det til at se ud, som om det ikke er rigtigt. Føj. Sørg dog for, at dyrene kommer ud til nye hjem - og lånehestene hjem til deres ejere - så de kan få noget foder og et anstændigt liv.

    At man kommer i en kneben økonomisk situation er måske, hvad det er, men at man insisterer på at beholde dyrene, når man ikke magter at fodre dem, det er på absolut ingen måde i orden.


  • #32   29. okt 2011 anne katrine K : det er vel egentlig ikke at give ukorrekte oplysninger at linke til en tråd?

    og er enig med dig i at hvis disse beskldninger intet har på sig, er det noget frygtelig noget!!

    Jeg vil da gerne tilbyde at komme forbi med kamera og tage billeder af dine heste.. så alle kan se hvilken stand de er i.. det er da en mulighed for at blive " renset " for disse beskyldninger, som du siger intet har på sig... dvs. du har en mulighed for at bevise det modsatte..


  • #33   29. okt 2011 ** der skulle så stå beskyldninger ! :o)

  • #34   29. okt 2011 Jamen, du siger bare til - vi kan sagtens arrangere, at der kommer en og tager nogle foto af dine heste, så alle ved selvsyn kan konstatere, hvor "godt" de har det.

    Jeg talte med politiet så sent som i går om sagen. Vil du påstå, at politiet opretter en dyreværnssag med opfølgende besøg, hvis hestene har det fint? Næppe.


  • #35   29. okt 2011 Ja, det kan du uden tvivl. Hvornår de så er taget, er jo straks en anden sag.

    Men du har fået tilbuddet. Jeg ville tage imod det, hvis jeg var dig og var uskyldig.

    Det er da muligt, at de har fået foder, vand og hø hver dag. De heste jeg har set foto af, har bare langt fra fået nok af det! Og efter politiets vurdering har det også været tilfældet for i hvert fald en del af de heste, du har stående på stedet endnu. Ellers havde de vel ikke arrangeret opfølgende besøg.


  • #36   29. okt 2011 Ja det kunne du... hvis du intet har at skjule, så er det da bare at få tingene frem som de ser ud.. så skal der nok komme ro på, specielt hvis det er en fjer der er blevet til 5 høns!

    billeder er som regel gode beviser...



  • #37   29. okt 2011 Jamen hvis kredsdyrlægen og politiet er indblandet i sagen... så er det nok ikke en fjer smiley



  • #38   29. okt 2011 Nu er der faktisk ikke nogen der hænger nogen ud her i denne tråd, der bliver ikke nævnt nogen navne, eller andet der kan drage tilknytning til den person der skrives om....



  • #39   29. okt 2011 Ja, desværre må jeg indrømme, at jeg på nuværende tidspunkt ikke vil tage dine egne foto for gode varer. Beklager, men jeg har set og hørt alt for meget nu til at lade mig affeje så nemt.

    Men jeg tænkte nok, at du ikke ville tillade, at der blev taget foto.

    Som du selv erkender, er politi og kredsdyrlæge involveret. Det siger vel sådan set det hele?

    Formålet med at bringe dette videre er udelukkende at advare de ejere, hvis heste stadig er i denne ulykkelige situation, så de kan hente dem hjem i tide.


  • #40   29. okt 2011 Om så en fjer er blevet til 10000 høns, så ændrer det ikke på at du har sultet min hest Anne Katrine, jeg er meget meget ked af du lod det ske. Jeg er trådstarter for den slettede tråd på HN, og jeg har SELV bedt om at få den slettet - for jeg orker ikke at skulle forsvare hvad jeg i den grad ved der er rigtigt!


  • #41   29. okt 2011 Jamen så har vi jo årsagen til at tråden blev slettet.. og det var ikke pga. udhængning !
    Birgitte, det gør mig oprigtigt ondt, at din hest er kommet hjem i sådan en stand :o(


  • #42   29. okt 2011 Nej der tog jeg fejl - det er en anden tråd der er slettet. Nu må vi se hvad der sker med min. Men fakta er som ovenstående skrevet.

  • #43   29. okt 2011 Ja, men i bund og grund handler alle trådene om det samme...

  • #44   29. okt 2011 Rikke T. Skriv en pb til mig. Vores heste kom derned, 4 dage før du hentede Dayton. Og ja, der så alt fint ud. Men tro mig vi har tænkt på Dayton. Er ikke sikker på at vi har fået samme historie.

    Nu...... ser ingen heste så godt ud mere.


  • #45   2. nov 2011 Hånden på hjertet Anne Katrine, hvordan kan du tro at der ikke bliver skrevet om situationen når 3 heste er blevet hentet hjem i udsultet tilstand?

    Et føl er dødt.

    Det er en ærlig sag at skære ned på sit hestehold af økonomiske eller personlige årsager, men dumstædigt at blive ved, det er ikke ok.

    Hvis du ikke vil have at hestene kommer på andre hænder, så giv dem dog fred.

    Du kan blive ved med at påstå anderledes, men der er faktisk en del mennesker der har set dit værk, og så andre menneskers heste du har taget i din varetægt, det er virkelig noget svineri. Jeg håber du er klar over at du har misbrugt andre folks tillid på det groveste, de skal nu til at rette op på dine fejltagelser med sort samvittighed - flot!



  • #46   2. nov 2011 Min tråd blev iøvrigt slettet fordi jeg var villig til at give AK's navn ud på Pb.

  • #47   2. nov 2011 Anne Katrine, jeg har intet nævnt om dine staldforhold, der er ikke noget galt i at heste står ude hele tiden, men de skal fodres derefter for at holde huld smiley

  • #48   2. nov 2011 anne katrine k!

    Jeg kunne godt tænke mig at du ville fortælle hvorfor de 3 heste der er hentet hjem nede fra dig er så tynde og udmagrede!

    Det drejer sig om araberen Baby og den anden der blev hentet den dag og så hoppen hvis føl døde!

    Jeg har set billeder af alle tre heste og jeg går ud fra du er enig med mig i at de heste var ALT for tynde og at det burde enhver med lidt hesteforstand kunne se!

    En politisag med opfølgning om en måned er en alvorlig sag!
    Jeg håber i den grad du kan få fedet de resterende heste op... (for de ER tynde også... det ved du godt!)
    Men det er dyrt at fodre heste med så meget grovfoder og kraftfoder som de har behov for når de er i så sølle en foderstand som de er!
    Det er fair nok at kaste håndklædet i ringen hvis man har taget for mange heste ind i forhold til hvad ens økonomi kan holde til! Det er der ingen der vil pege fingre af!


  • Gunilla S
    Gunilla S Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #49   2. nov 2011 Jeg har også meldt dig til Hestens Værn Anne Katrine, så hvis du ikke allerede har haft besøg får du det nok snart. Det var også mig som anmeldte dig til DB.

    Jeg ved at en del af de heste du har gående er alt for tynde. Og hvis jeg ikke boede så langt væk, fik du helt klart besøg af mig med et kamera.

    Jeg har ejet Baby og jeg hvor nøjsom hun er. Man skal virkelig passe på at hun ikke bliver fed! Hun har SLET ikke fået foder nok.

    Hvis du fodre godt nok som du hævder, så må alle dine heste være spækket med orm eller noget tilsvarende alvorligt og det gør sgu ikke sagen bedre!



  • Gunilla S
    Gunilla S Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #50   2. nov 2011 Her er en tråd hvor Birgittes hest kan ses:

    http://www.heste-nettet.dk/forum/5/610972/610972/

    Undskyld Birgitte, hvis du ikke ville have den herind.


  • #51   2. nov 2011 Det er oki Gunilla - gi den gas!
    Jeg har selv kommenteret tråden her, som du måske allerede har set ovenfor.


  • #52   2. nov 2011 Nogen der ved hvornår der er gået en mdr? tænker på hvornår opfølgende besøg skal være?

  • #53   2. nov 2011 Jeg tror det er om 1½ uges tid, måske 14 dage.

    Men jeg ved ikke hvor nøjagtige de er.


  • #54   2. nov 2011 okay.. ja men der er jo heldigvis ikke så længe til så!
    Man må da håbe at de følger op på det!!


  • #55   2. nov 2011 Jeg har fået et par henvendelser i pb på Hestenettet. Men ikke noget videre. Men det har da fået en hest mere hjem. Gudskelov! Tror budskabet skal bringes længere og heftigere ud. Anne Katrine har stadig mit hestepas, da det skulle følge hesten, hun har fået denne uge med til at sende det til mig. Ellers er der måske nogle der vil med ned og hente mine papirer? Og få en lille sludder for en sladder med hende smiley Tage nogle billeder, tage nogle heste smiley Føj Anne Katrine! Du burde få alle vores dyrlægeregninger lige i hovedet.

    Politiet har været derude igen her den 26. Der var købt foder ind, men der skal jo meget til, som en anden også skriver. OG vores heste eller følhoppen for den sags skyld havde IKKE orm.


  • #56   2. nov 2011 Tjekkede kredsdyrlægen ikke om hestene havde taget på?


  • #57   2. nov 2011 Desværre er det jo ikke nok at købe foderet, man skal også give hestene det. smiley

    Jeg vil gerne med ned at hente papirer, og jeg har et godt kamera og et endnu bedre videokamera, så det kan vi sagtens arrangere.



  • #58   2. nov 2011 I øvrigt er det vel tyveri at beholde hestens papirer, så det er da bare at anmelde hende. Politiet kender vejen, og et besøg mere på matriklen skader aldrig - ikke hestene i hvert fald.

  • Gunilla S
    Gunilla S Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #59   3. nov 2011 Det ville være super hvis i tager ned og henter papirer og lige tager nogle billeder af hestene.

    Jeg håber sgu at de har taget på!!!


  • bulldoggen c
    bulldoggen c Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Svar: 3
    #60   3. nov 2011 Jeg er desværre en af dem, der var så naiv at låne min hest ud.
    Dog ikk til hende der er omtalt her, men til en på syd-sjælland.
    Kort fortalt, havde jeg en ældre pony vallak og to hingste plage, vallakken var gået på pension efter mange mange år som adskillige pigers drømme pony, og jeg syntes han fortjente en alderdom i ro og mag.
    Han tålte ikke for meget græs, og da mine går i løsdrift, gik han alt for mange timer alene, mens de små var ude på marken og hygge sig.
    Så jeg oprettede en annonce på HN, og en kvinde i 30èrne meldte sig på banen. Hun virkede meget sprudlende og glad, fortalte hun havde en ældre stor hoppe og en lille shetlænder hun havde haft i 30 år. Jeg tænkte perfekt! Hun må da passe sine dyr godt og min pony vallak elskede hopper, så det var jo bare et perfekt match. -troede jeg-
    Hun hentede ham, og mig og min familie besøgte ponyen et par måneder senere. De gik på en meget lille fold i haven, og jeg syntes han havde tabt sig. Jeg havde dog selv understreget kraftigt at han ikke måtte tage på, så jeg snakkede lidt med hende og sagde, at han godt måtte få lidt mere indebords. Det reagerede hun helt fint på.
    Vi holdt kontakten og jeg sms og ringede jævnligt, ca hver 2. uge.
    En dag stoppede hun med at svare mig, og jeg blev temmelig bekymret. Så skrev jeg en mail til hende, og fik svar en uge sener. Ponyen var fundet død på marken, og hun ville ikke tale med mig. Jeg blev hysterisk og ringede til hende, hun nævnte en masse heste, som der var sket det ene og andet med-sku have undret mig set i bakspejlet nu- men jeg tænkte i situationen kun på min egen. Jeg forstod ikke noget, ponyen var aldrig syg og "kun" i starten af 20èrne.
    Kunne ikke lade det ligge, så et par måneder efter googlede jeg hans navn og tjekkede youtube, og der var han sku-I LEVENDE LIVE!!!
    Solgt videre til en privat rideskole, som gudskelov er lukket og nu ejet af en anden pige.
    Dette var slet ikk hvad jeg ønskede for min pony, plaget af dårlig samvittighed, selvom mine intentioner var gode.
    Jeg ville ikk aflive ham, tanken strejfede mig ikk. Han havde tjent mig og andre så mange år, sku han så ikk have lov til at nyde sit otium?
    Jeg kan kun sige, at den slags lånere skulle skamme sig. Og jeg er glad for at det her emne, er kommet på så manges læber, så flere bliver opmærksomme. Jeg må desværre ikk skrive kvindens navn her. Men jeg svare gerne på spørsmål over PB
    Det er vores ansvar at sørge for hestene har det godt. Vi valgte dem, ikke omvendt




  • bulldoggen c
    bulldoggen c Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Svar: 3
    #61   3. nov 2011 Det blev så lidt langt, håber i hænger på alligevel...

  • bulldoggen c
    bulldoggen c Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Svar: 3
    #62   3. nov 2011 og sidste- hun har nye annoncer ude, så pas nu på

  • #63   3. nov 2011 Trist historie!! smiley

  • #64   3. nov 2011 Folk kan være ufattelig skruppeløse - suk.

  • #65   3. nov 2011 Bulldoggen det må jeg nok sige - puha for en historie! Godt du fortæller den.
    Jeg tror jeg vil forberede mig på, at hvis jeg en dag vil af med Natalie, så er det (ja uff, nu græder jeg næsten ved tanken) så skal hun aflives. Hun skal ikke udsættes for noget igen, og hun er jo ikke helt sund i og med at hun har astma og ikke kan rides ret meget. Men jeg synes jo netop også at der er mange gode år i hende alligevel som skovturshest, eller som i dette tilfælde, handicaphest. Men det har jeg godt nok ikke lyst til at prøve igen det her!


  • #66   10. nov 2011 Hvorfor er der ikke sådan en knap til advarsel af disse skrubelløse mennesker....der er når det drejer sig om "ting"...men ikke når det drejer sig om dyr....hva er det for et dårligt system.
    Når det er folk der er snydere med "ting" ja så er der advarsler her og der...på heste-nettet under "købes" står der øverst en advarsel..hvorfor kan der ikke stå det under heste købes/lånes....osv...hvorfor er det kun når det er "ting" at man må "hænge folk ud"......
    Kan i følge mig ??


  • #67   10. nov 2011 Ja, jeg kan sagtens følge dig. Det er trist.

  • #68   14. nov 2011 Nu kender jeg Anne, og tror jeg har kendt hende i cirka 10 år nu.
    Hun lever og ånder for sine heste, og hvis jeg ikke selv har kunne overskue mine heste har jeg sendt dem hjem til Anne.
    Engang blev 3 af mine heste sultet der hvor jeg havde dem opstaldet, og da jeg fandt ud af dette skulle mine heste flyttes omgående! Her havde Anne plads, tid og overskud til at tage sig af mine heste og fodre dem op.
    I øjeblikket har hun endda min gamle avlshoppe, og jeg ved hun har det fantastisk på trods af at hun er meget svær at fodre på efter føl!!!!

    Jeg synes folk sku slå lidt koldt vand i blodet, og prøve at kigge på Anne's andre heste. Selvfølgelig kan der være 1-2 stykker som er til den tynde side, ligesom man kan se på samtlige rideskoler.

    Helt ærligt, hvordan tror i hendes liv er i øjeblikket? Tænk hvis det var jer selv der blev hængt ud for dette, og dagligt blev truet på livet.



  • #69   14. nov 2011 Nu er der jo nogle, der har kigget på hendes andre heste - politi og kredsdyrlæge, skriver Anne Katrine selv højere oppe.

    Og de har åbenbart fundet det nødvendigt at komme tilbage på kontrolbesøg, kan du også læse højere oppe.

    Det spilder de næppe tiden med, hvis der ikke er noget at komme efter.

    Hvordan tror du, det er for heste at blive afskåret fra at få nok foder?

    Anne Katrine har et valg, det har hestene i hendes varetægt ikke.

    Hvis jeg var dig, ville jeg køre forbi og tjekke, hvordan din hest har det nu. Noget tyder på, at tingene har ændret sig på stedet. Andre har fået deres heste, som de også troede, havde det fint, hjem i meget miserabel tilstand. Bare et godt råd - alt så jo fint ud for et par måneder siden, også de heste, du kan se foto af i trådene om emnet.


  • #70   14. nov 2011 NN E, eftersom du selv har prøvet at få sultet heste hjem, burde du vide hvordan jeg har det!! Tjek op på din hest.

  • #71   14. nov 2011 Jeg har netop været nede ved min far i denne weekend som bor tæt på anne katrine, derfor tor jeg omkring hende bare for at se om rygtede virkelig kunne passe..... helt ærligt.... tror der var 13 heste ialt på foldene og kun 2 var tynde...., jeg tog billederene af hestene (hvilket du anne katrine må meget undskylde) der var nemli ikke nogen hjemme, stalden kunne jeg ikke komme ind i så om hun har flere heste end dem jeg så ved jeg ikke, noget der chokket mig var at der var TYDELIGE tegn på indbrud/hærværk på hendes stalddør, HVAD FANDEN BILDER FOLK SIG IND ????????

    syntes virkelig at nogen skylder hende en undskyldning !!!!!!!!! jeg fik af vide at ALLE heste var i hul stand 1 (dvs døden nær) hesten som det hele startede med skal lige siges at den gik på fold med min dayton som viste sig at have bændelorm, dvs at den omtalte hest næsten med sikkerhed også havde det, og derfor et blevet tynd på kort tid, jeg gav anne katrine besked om at hesten havde bændelorm, og at hun skulle få behandlet dem han gik med, jeg gætter på at grunden til at ejer ikke kan se at baby har orm er forde hun allerede har været i behandling.....

    TAG JER SAMMEN !

    jeg har sendt en besked til Anne katrine om at jeg ønsker at offeliggøre de billeder jeg tog, men tør ikke før jeg har hendes accept da det jo vist ikke er helt lovligt at tage billeder på andres grund


  • #72   14. nov 2011 *Rikke T * Det lyder jo rigtig fint... du kunne jo lige ringe til DB, kredsdyrlægen og politiet og fortælle dem at du har situationen helt under kontrol!
    Det er sikkert fordi de ikke har andet at lave, at de vælger at lave opfølgende besøg på ejendommen.


  • #73   14. nov 2011 Spændende, som Anne Katrines veninder pludselig kommer frem fra murværket for at forsvare hende.

    Har hestene fået lidt mere huld på kroppen nu, så hun har kunnet vise dem frem? Det ville da være glædeligt. Desværre ved man så ikke, hvorlænge det holder, når først fokus er fjernet igen.

    Hvis heste bliver så tynde, som du kan se på disse foto, før man gør noget ved det, så er det også en overtrædelse af dyreværnsloven. Uanset om det er bændelorm eller ej, hvilket det naturligvis ikke er.

    Men i øvrigt har jeg en privatbesked fra Anne Katrine, hvor hun direkte skriver, at det ikke er orm, der er skyld i det her.

    Skal jeg stole på Anne Katrines egne ord eller dine, Rikke?

    Hun har måske glemt at informere dig om, at hun har ændret forklaring mht. de orm? Ups.

    Alle de historier, I kommer med, bidrager udelukkende til det indtryk, at tingene står slemt til. I opnår ikke noget positivt ved det.

    Hvis alting er i orden, har man ikke behov for at opfinde forklaringer.

    I øvrigt er der hentet tre heste hjem fra Anne Katrine, og alle tre var i samme sørgelige forfatning. Skal vi tro på, at tre heste stod med bændelorm, der fik dem til at tabe et par hundrede kilo på rekordtid, men som nu er mirakuløst forsvundet, så man slet ikke kan se, at de har været der? Det ville være morsomt, hvis det ikke var så tragisk.

    Foto taget i vidners nærvær vil være super at få frem, men det vil Anne Katrine ikke gå med til. Det har vi tilbudt. Dine foto vil jeg se på med samme skepsis som Anne Katrines egne.


  • #74   14. nov 2011 Eller er det for at se om de heste der er tynde tager på ! som jeg også sage på et andet tidspunkt så kommer de også rendene hos mig, for at følge dayton......!!!!!!!!!!!!! ER JEG SÅ OGSÅ BLEVET DYREMISHANDLER NU ?????????????????? for gud skyld hun har børn, behøver i rende rundt og lave hærværk på egendommen ? og total spolere hendes liv ?

  • #75   14. nov 2011 *Rikke T * " Behøver I " puha... er du nu igang med at bekylde nogen for at begå indbrud hos AK?? Hun har jo rig mulighed for at melde dette til politiet, om ikke andet kommer de jo på ejendommen!


  • #76   14. nov 2011 kommer frem fra murværket...? jeg har sådan set været med fra starten.

    du må tro hvad du vil, men de heste jeg så var helt bestemt ikke i hul stand 1, og syntes sku hun er dygtig hvis hun har kunne feder dem alle op med flere 100 kg inden for en md. HMMM det triks skal jeg vist lære....

    men tro hvad du vil, fra nu af er jeg på anne katrines side, og kres formanden der nede er heller ikke for klog at, når hun sådan render runder og slader om andre og gør en fjer til ti høns, ved hun ikke at det kan koste hende jobbet ? hvis anne katrine beder mig om det så får hun gerne mine samtaler fra alle jer her på hg, og i ved jo godt selv at de beviser at kresformanden løber med slader !


  • #77   14. nov 2011 Tjah, HVIS der overhovedet har været nogen på den gård, og det ikke bare er endnu en historie, så er det i hvert fald hverken mig eller nogen, jeg kender, det kan jeg garantere dig.

    Du kommer ikke med en forklaring på, at du stadig holder fast i ormehistorien, når Anne Katrine selv har skrevet til mig, at det ikke passer? Hvem har ret - dig eller Anne Katrine?


  • #78   14. nov 2011 Nu syntes jeg faktisk ikke at en fjer er blevet til 10 høns, der er da beviser nok her på nettet til at bekræfte at der er noget om sagen..
    At du ikke kan lide en kredsformand eller hvad der nu er galt.. så ændre det da ikke på at uanset hvem der kommer på en ejendom som denne, bliver nød til at gå videre med tingene... som f.eks. politiet


  • #79   14. nov 2011 jeg har stadig min mail med resultatet fra equi lap på daytons gødnings prøve, skal jeg vider sende den til dig ???????

    hvad anne katrine har skrevet til dig kan jeg jo ikke sige noget om, men jeg ved baby gik med dayton som var fyldt med bændelorm, og jeg vider sender gerne min mail til dig hvis det kan få dig til at klappe i, og lade være med at beskylde mig for at lyve


  • #80   14. nov 2011 ^ Tøsen ^
    hvis du ikke har bemærket det så bor jeg i den anden ende af landet, hvem kredsformanden er aner jeg ikke men har fået af vide af flere at de har deres oplysninger fra kredsformanden der nede

    og de endste beviser jeg har set på nettet er af baby, og som sagt gik hun på fold med dayton, så det undre mig ikke at hun ser ud som dayton, bændelorm er en grum orm at blive ramt af


  • #81   14. nov 2011 HOST.... Man har nok behov for at råbe!! hvad er det man siger.. tomme tønder buldre mest!

  • #82   14. nov 2011 Nu har jeg også haft en hest der var smækket med bændelorm, og nej den så i hvert fald ikke sådan ud! og nej der er flere beviser end de billeder.. tråde der er blevet slettet...
    Men er også egentlig ligeglad om det er den ene eller anden der siger det..
    Jeg bor så ikke i den anden ende af landet og HAR også været forbi!


  • #83   14. nov 2011 Jeg har ingen grund til at tvivle på, at Dayton har haft bændelorm. Det interesserer mig slet ikke at vide, om han har eller ej.

    Der er ingen mulighed for, at flere heste kan have tabt sig så meget så hurtigt pga. bændelorm - og at de samme bændelorm så fuldstændigt mirakuløst er forsvundet ved behandling, så efterfølgende dyrlæger ikke kan se, at de har været der.

    Sådan foregår det ganske enkelt ikke ude i virkeligheden.

    Jeg har også haft en hest med bændelorm. Den tabte sig ikke et gram af det, og det tog i hvert fald et år med flere behandlinger, før der ikke kunne ses flere i hans gødningsprøver.

    Et så voldsomt angreb som det, du lægger op til, kan umuligt forsvinde på så kort tid.

    Jeg siger ikke, at du lyver. Du har muligvis fået den historie som forklaring, og hvis man ikke ved bedre, tror man åbenbart på den.

    Men Anne Katrine har skrevet til mig helt direkte, at det ikke er orm, der er skyld i det med Baby og de andre heste.

    Hvem der har bildt dig det ind, skal jeg ikke blande mig i. Det må du jo vide. Men Anne Katrine siger i hvert fald, at det ikke passer, og hun burde vel vide det?


  • #84   14. nov 2011 råber skam ikke sider stille og roligt og tænker hvad jeg havde gjort i anne katrines sted.... og puha det ville blive rigtigt grimt, og du har været forbi.. jaja så tror jeg så på det lige så meget som i tror på mig, en ting er sikkert jeg er bestemt ikke længere på jeres siden af denne sag

  • #86   14. nov 2011 Hey, en mere - Sara, må vi høre, hvad din forklaring er? Orm er budt, men det siger Anne Katrine, at det ikke er.

    Hvorfor mener du, at der er kommet låneheste hjem i den forfatning? Og dem ER der foto af, så det kan du sagtens forholde dig til.

    Og Rikke: Du svarer ikke på, hvem jeg skal tro på angående de orm? Dig eller Anne Katrine?


  • #88   14. nov 2011 Anne H jeg ved ikke hvad du skal tro men som sagt endnu engang dayton havde bændelorm og bayby gik med dayton så hun har rigtig stor chance for også at have haft dem. men du er jo åbenbart dyrlæge så du ved jo beder.

    men bare lige så du ikke stillet dit spørgsmål igen så gentager jeg lige i håb om at du så ikke længere har behov for at jeg skal sige hvem du skal tro

    dayton havde bændelorm og bayby gik med dayton så hun har rigtig stor chance for også at have haft dem


  • #89   14. nov 2011 Okay, så du har set Dayton, som er kommet derfra for et halvt år siden cirka, og derudfra konkluderer du, at alt er okay på stedet nu, selvom der er kommet i hvert fald tre skeletheste derfra for relativt nylig? Godt så.

  • #91   14. nov 2011 Baby gik faktisk også med min vallak, da han havde bændelorm, og hun fik dem ikke.

    Pudsigt sammentræf, men ikke desto mindre sandt. De gik kun de to heste sammen i en lang overgang, og ikke skyggen af bændelorm hos Baby, men kun hos min vallak. Og det var i øvrigt samme laboratorium, der tjekkede dem.

    Lad mig forstå det her rigtigt: Fordi du har fået konstateret bændelorm hos din hest, så går du bare ud fra, at det er forklaringen på, at Baby har tabt 200-250 kg på under to måneder??

    Man behøver altså ikke at være dyrlæge for at kunne gennemskue, at det slet ikke holder vand, det der.

    Det er i øvrigt ikke kun Baby, det er der fotodokumentation for på HN.


  • #92   14. nov 2011 sara N : Billeder? Jeg har så venligst tilbudt at komme ud til ak og tage billeder så ALLE kan se hvad der er tale om, men det var Ak ikke intresseret i... Så beklager, ville ellers gerne bidrage med lidt billeder...

  • #93   14. nov 2011 Sara - sandt nok, men du kaster dig alligevel frådende ind i debatten og forlanger foto fra Tøsen på en måde, der indikerer, at du støtter op om det, der foregår på det sted.

    Du kan se foto på diverse tråde hist og her af låneheste, der er kommet fuldstændigt afmagrede hjem. Det er da en begyndelse, hvis du gerne vil se foto.


  • #94   14. nov 2011 *Rikke T * : er egentlig fløjtende ligeglad om du tror på at jeg har været forbi eller ej.. Kommer faktisk forbi der ofte, eftersom jeg bor lige rundt om hjørnet.
    Jeg nævner at jeg HAR været der fordi mange der har udtalt sig i denne sag netop ikke har været der.


  • #96   14. nov 2011 sara N : Nu når jeg ligefrem tilbyder at komme og tage billeder og det ikke bliver taget imod, så er det nok fordi AK Ikke ønske at billederne bliver offentlige... hvem ved.. måske dukker der alligevel nogle op!



  • #97   14. nov 2011 Sara - jeg talte til Rikke, ikke dig, angående de bændelorm.

    Hvis du sætter dig lidt ind i emnet her, så har Rikke lagt meget stor betydning i, at hendes hest har haft bændelorm og har gået på fold med Baby.


  • #98   14. nov 2011 Sara N : de ting du søger vil du kunne finde rundt om på nettet... hvis trådene ikke er slettet!

  • #101   14. nov 2011 Nej der er vi fuldstændig enig, der er da om noget der kan enten mane ting til jorden eller bekræfte beskyldningerne!



  • #102   14. nov 2011 Sara - nej, vel? Det er nemlig også min holdning.

    Det er let at lade sig rive med, men jeg VED, at det her er sandt. Jeg kender flere af de implicerede, også hesten Baby. Det er en meget, meget nøjsom hoppe, som vi prøvede at slanke på mange måder uden det store held. Når hun pludselig taber 200-250 kg på under to måneder - især uden at hendes ejer bliver gjort bekendt med det af låner - så er der noget helt rivruskende galt. Det kan kun lade sig gøre ved at fratage hende stort set al føde.

    Hun er ikke syg, det er ikke forklaringen. Og hun er ikke den eneste heller.

    Anne Katrine har udover at benægte, at orm er årsagen, også sagt direkte, at det heller ikke handler om økonomi. Hvad det handler om, er jeg sådan set ligeglad med, bare det stopper, så de stakkels heste kan komme væk derfra.

    Desværre er dette vores eneste mulighed for at skabe opmærksomhed om sagen, så andre lånere kan hente deres heste hjem i tide. Jeg havde hellere gjort det på andre måder, helt sikkert, men sådan må det så være, når Anne Katrine ikke vil tage imod den hjælp, hun bliver tilbudt.


  • #104   14. nov 2011 Sara
    jeg er 100 % sikker på at jeg kunne få lov at til at tage dig med der ned


  • #105   14. nov 2011 Det er desværre tilfældet. smiley Ejer havde været at besøge hesten to måneder før, hun fik hende hjem i den tilstand, du kan se på fotos. Der var hun i fin huld. Jeg kan heller ikke se anden måde at opnå så vanvittigt et vægttab på en nøjsom hest på så kort tid, selvom det er frygteligt at tænke på.

    Anne Katrine sender private beskeder til nogle af os med nye forklaringer hele tiden, men problemet er, at de snarere beviser end modbeviser, at der er alvorlige problemer på stedet.

    Desværre er håndhævelsen af den danske dyreværnslov ikke ligefrem fantastisk. Så når politi og kredsdyrlæge har anset det for nødvendigt at komme tilbage, kan man roligt regne med, at der er noget om sagen.

    Daytons tilstand, da han kom til Rikke, får alarmklokkerne til at ringe hos flere af os ud fra det, vi ved om forholdene på stedet nu. Naturligvis kan han være det ene tilfælde, hvor der vitterligt er en anden årsag, men det er bare svært at se bort fra, at der kan være en mere dyster forklaring.


  • #108   14. nov 2011 sara

    du har fuldkommen ret :o) men de gør vel heller ikke deres arbejde ordenligt ;o)


  • #109   14. nov 2011 Sara - Du siger selv, at du også kender Dayton, som er kommet derfra i samme tilstand som de to andre, der er fotodokumentation af på HN.

    Det er så tre heste, du enten kender eller kan se dokumentation for.

    Døm selv.

    Du må hjertens gerne være neutral, men når du kaster dig ind i en debat som denne på den måde, du gjorde, skal du nok være forberedt på at få lidt igen. He he.. ;o) Heldigvis har du vist dig at være yderst fornuftig, og det er jeg glad for, uanset hvad din konklusion bliver på det her.


  • #110   14. nov 2011 Håndhævelsen af dyreværnsloven er desværre sådan.

    Når de vælger at komme igen på kontrolbesøg, betyder det, at sagen er så alvorlig, som vi giver udtryk for her.

    Du og jeg kan sagtens blive enige om, at det burde være anderledes, men det er det ikke. Desværre får det nogle til at konkludere, som du gør nu, men det kan man ikke. Situationen kan sagtens være så alvorlig, uden at de fjerner hestene.

    Der er også geografiske forskelle på den slags, og der er Vestjylland måske ikke det sted, hvor man hurtigst griber til fjernelse.


  • #112   14. nov 2011 sara
    jeg ringer til anne katrine imorgen også finder vi en dag hvor vi kan køre der ned,

    men så må du altså leve med at anne h ikke længere syntes at du er fornuftig, når du først selv har set hestene på stedet, men vi må nok hellere tager en masse billeder på vejen der ned ellers er der nok ingen der tror vi har været der


  • #114   14. nov 2011 Der er også foto af, hvordan Baby og den anden lånehest ser ud i dag. De er kommet sig forbløffende godt. Så måske møder du ikke lige så afpillede heste dernede nu, som de var, da det her startede.

    Det håber jeg da ikke. Hun bliver jo også nødt til at gøre noget lige nu, ellers vil hestene blive fjernet. Min frygt er, at når først hun har kunnet fremvise nogenlunde hæderlige heste, går fokus væk, og så kan det begynde forfra.

    I min verden fjernes heste også i den situation, men hun har jo nok ikke indrømmet, at de ikke får foder, så jeg vil tro, at politi og kredsdyrlæge har set en lidt anden version. Hun var jo forberedt på, at de kom, da Dyrenes Beskyttelse havde været forbi.

    Der skal desværre ikke så meget til for at afværgre, at der bliver grebet ind. Det er derfor, vi har så mange af den slags sager igen og igen.

    Der er kun dokumentation på de to - tilgængelig. Hvad der ellers er taget af foto derude, kan vi ikke få adgang til. Sådan er reglerne. Og Anne Katrine vil ikke lade nogen komme ind at tage foto. Og Dayton kender du personligt.


  • #115   14. nov 2011 Prøv i øvrigt også at søge lidt på bændelorm hos heste. Omkring en fjerdedel af alle heste har det, og en så markant afmagring er på ingen måde et karakteristisk symptom.

    Udover at Anne Katrine selv siger, at det ikke er derfor, men det er så det.


  • #116   14. nov 2011 sara
    jeg ville heller ikke selv tage hende i forsvar hvis det stod sådan til på stedet, og det er uanset hvad det var, ville enda selv melde det hvis jeg så mange udsultede heste. første gang DB var hos mig var min tanke da også at jeg selv ville have meldt det hvis jeg så en hest som dayton på folden, og kan også udemærket forstå at de holder opsyn med ham :o) de er her jo for at sikre sig at vores dyr har det godt.

    og i dette tilfælde har kredsformandens sladder fået pisket en helvedes stemning op. ja der har været tynde heste, men disse heste har gået med dayton, og ingen skal bilde mig ind at orm ikke kan gøre en hest tynd.

    og husk nu overdrivelse fremmer forståelsen
    og at hun får opfølgene besøg.... ja og hvad så det gør jeg jo også, men at dayton er tynd betyder jo ikke de andre er


  • #117   14. nov 2011 anne h
    uanset hvad man gør kan det ikke lade sige gøre at fede heste op fra hul stand 1 til det de er nu på under 1 månede, det er ganske enkelt umuligt


  • #118   14. nov 2011 Under en måned? Næh, det er i hvert fald en måned siden nu, og man kan nå meget. Heldigvis. Det kan man da se, når man ser på, hvordan Baby ser ud i dag.

    Jeg holder mig til, hvad dyrlæger skriver om heste med bændelorm og de symptomer, det giver. Ikke hvad du mener om emnet, Rikke.

    Det er uden tvivl en behagelig undskyldning at læne sig op ad, men den er bare ikke gangbar.

    Du fortæller, at du har fået konstateret bændelorm hos Equilab. Det er et meget udmærket firma, men de kommer ikke ud til hesten. Du nævner ikke andre dyrlæger, så skal jeg forstå det sådan, at du ud fra en gødningsprøve sendt til et laboratorium konkluderer, at ikke bare din egen, men også andres heste, er blevet fuldstændigt afmagret af bændelorm. Selvom det ikke er et symptom, man kan forvente at se i den grad ved bændelorm hos heste.

    Er det korrekt forstået, eller har du haft en dyrlæge ude hos din hest også? Jeg prøver bare at forstå, hvordan du har fået den ide med de bændelorm?? Den er helt ude i hampen, så jeg har meget svært ved at forestille mig, at du har den fra en hestedyrlæge.


  • #119   14. nov 2011 Noget jeg ikke forstår ved denne diskution om hvorvidt hestene har haft bændelorm eller ej er, at et normalt begavet og ansvarsfuldt menneske ville ringe til dyrlægen så snart hesten begynder at tabe sig uden at have været på kur - da ikke først når staklen er ved at falde om af udmagring. Da er det så op til dyrlægen at finde årsagen og stoppe vægttabet, der er INGEN undskyldning for dette, bændelorm eller ej.

  • #120   14. nov 2011 Jette - helt enig!! Det er også min alvorligste anke mod det argument - for det er en overtrædelse af dyreværnsloven ikke at sørge for dyrlægebehandling til en syg hest.

    Så uanset om det skulle skyldes en helt særlig aggressiv, hidtil ukendt vestjysk bændelorm, så er det stadig en vanrøgtssag.


  • #121   15. nov 2011 Rikke T ... hvor i alverden har du fra at en kredsformand har sladret?

    Det gad jeg da egentlig godt at vide!


  • #122   15. nov 2011 Så meget kan der ske på 1 måned:

    Ved afhentning hos Anne Katrine:

    http://i11.photobucket.com/albums/a179/daisy1110/320824_10150424553666113_800808361_n.jpg

    1 måned efter:

    (link fjernet)




  • #123   15. nov 2011 Katrine S, da jeg ikke må hænge folk ud nævner jeg ingen navne, men jeg ligger inde med private beskeder her på hg fra 2 hvor de fortæller hvor de har deres oplysninger fra.

    Anne H du er jo komplet ¤¤¤ i ¤¤¤¤ gu fanden har jeg da haft dyrlæge på dayton, hvad tror du jeg er....? nåh ja dyremishandler jeg har jo en tynd hest. rand mig et vist sted denne sag vinder i ikke..... og det hele startede sådan set bare med at jeg ville fortælle de normale mennesker hvad jeg så.

    Ha en forsat god dag :o)


  • #124   15. nov 2011 Anja R : dejligt at se det går den rigtige vej :o)

    Rikke T : der er da ingen der beskylder dig for noget!!?!


  • #125   15. nov 2011 Rikke - Jeg har ikke beskyldt dig for noget ,jeg prøver bare at finde hoved og hale i det, du skriver.

    Det er ikke et spørgsmål om at vinde noget, men om at hjælpe nogle heste. Jeg har intet imod AK personligt, da jeg ikke kender hende. Men jeg kender hendes adfærd overfor de heste her, og det er den, jeg - og mange andre - vil have stoppet.

    I øvrigt er her en meget glimrende blog om bændelorm fra en af verdens absolut førende forskere på området:

    (link fjernet)

    Men han har nok heller ikke hørt om den særlige vestjyske art, der udmagrer heste på rekordtid, så ejerne ikke engang kan nå at ringe til dyrlægen...


  • #126   15. nov 2011 Og, Rikke, ingen her har kaldt dig dyremishandler eller lignende - andre end dig selv. Du kommer igen og igen med den påstand, at vi mener, at du har vanrøgtet Dayton.

    Jeg må skuffe dig - jeg anser det for yderst usandsynligt, at du har vanrøgtet Dayton eller nogen anden hest. Du har højst sandsynligt et super fint hestehold og har sørget for ham efter alle kunstens regler. Han var i den tilstand, da du fik ham hjem fra AK - ligesom flere andre heste har været det, da de kom hjem til deres ejere.

    At nogen har valgt at anmelde dig pga. Daytons udseende, er der jo ingen her, der kan gøre hverken fra eller til overfor. Det er trist, at du i den grad føler behov for at identificere dig med en, der vitterligt har vanrøgtet flere heste i sin varetægt - uanset om det så er dem alle eller kun nogle af dem.


  • #127   15. nov 2011 Det undrer mig at gud og hver anden end jeg, modtager beskeder fra AK - det er sq da mig og Babys ejer, der fortjener en forklaring!?

  • #128   15. nov 2011 Rikke, hvorfor så sensitiv omkring Dayton, der er INGEN der tror du er grim ved ham???

  • #129   15. nov 2011 Og så synes jeg på ingen måde det er i orden at komme anstigende hos Anne Katrine hvis man ikke enten har anmeldt det og hun har sagt ok eller man er der i embeds medfør eller for at hente en hest hjem.

  • #130   16. nov 2011 nej uanset hvad, så render man sgu ikke rundt på andre folks matrikler... hverken om natten eller om dagen... man henvender sig da først!

  • #131   30. nov 2011 Er der noget nyt fra dem, der ville tage ud at se forholdene på stedet?

  • #133   30. nov 2011 Der er sikkert ikke så meget at se nu så længe efter. Med al den fokus på sagen og stedet også fra politiets side har hestene nok fået mad i den forløbne tid.

    Det er også derfor, det er så vigtigt at fastholde fokus og presset, så hestene ikke igen kommer ud for den behandling, fordi ingen holder øje med det mere.


  • #134   23. jan 2012 Kan du så ikke bede Anne Katrine om at få sendt mine papirer? Da hun stadig ikke svarer mig. Politiet er klar over at AK tilbageholder mine papirer på Baby, og hvis hun ikke får dem sendt, så er de villige til at tage derud og hente dem. Talte med dem så sent som i forgårs. Og I er vel ikke interesseret i at have politiet rendende igen vel? Og vil da gerne lige pointere igen - at vores heste IKKE havde orm. Men jeg syntes bare det er dejligt, hvis resten af jeres heste har fået sul på kroppen igen. Det fik vores hurtigt, da de begyndte at få MAD!

  • #135   23. jan 2012 Så kan jeg ikke forstå hun ikke har sendt dem. Skrev to dage efter på FB at hun skaulle sende dem, plus jeg skrev min adresse i beskeden. Så den kan hun bare gå ind og finde. Men skal gerne sende adressen igen i en privatbesked.

    Vi har begge prøvet at skrive mange gange til AK, men hun har ikke svaret os, men skrevet til mange andre, det er det vi ikke forstår. Det eneste vi bare gerne ville have, var en forklaring.

    Og jeg kan heller ikke skrive til AK mere på FB, da hun startede med at blokke mig.

    Gunilla er Babys tidligere ejer! Jeg står som ejer nu.


  • #136   23. jan 2012 Tak for forklaring.

    Har sendt en pb.


  • #137   25. jan 2012 Hold da op, skal vi nu høre på det ævl om orm igen? Utroligt.

    Jeg har en pb fra Anne Katrine, hvor hun indrømmer, at det ikke er sket pga. orm, men på grund af noget meget værre, som hun dog ikke vil fortælle mig om.

    Jeres historier og bortforklaringer er forrygende, men man skal vel være kreativ for at gøre den slags.

    Forhåbentligt bliver der stadig holdt øje med gården af folk i lokalområdet og af politiet med jævne mellemrum, så yderligere vanrøgt kan undgås.


  • #138   25. jan 2012 Hvis der ikke havde været noget om sagen, havde politiet næppe været på besøg igen-igen den 23. januar.

    Jeg kender mindst en person, der er blevet anmeldt uden grund, og der kom politiet altså ikke rendende igen og igen, efter at de havde konstateret ved første besøg, at alt var okay.

    Så det kan det åbenbart ikke have været.


  • #139   27. jan 2012 Suk. I bliver da bare ved. Det stopper her med at kommunikere med jer på dette forum, når man ikke kan regne med at få sandheden. Jeg tror dog en del mere på det, Anne Katrine har skrevet til mig privat, end på dine forsøg på at lukke sagen med nye fantasifulde påstande og slet skjulte trusler.

    Fremover sker enhver henvendelse direkte til politiet (og jeg kender allerede deres nummer, de er meget glade for, at vi kontakter dem).

    Jeg har intet at skjule mht. mine beskeder til Anne Katrine. Jeg har flere gange venligt tilbudt at hjælpe hende med at løse situationen, men det har hun ikke ønsket, og så kan jeg ikke bare sætte mig ned og acceptere vanrøgt. I valgte den forkerte hest at vanrøgte, hvis det skulle være sket uden indgriben fra andre.

    Uanset om det er orm eller andet, så lader man ganske enkelt ikke heste eller andre dyr komme helt derud, før man griber ind. Det er vanrøgt, uanset om det skyldes manglende viden, interesse, evner, penge eller er overlagt. Der er ingen undskyldning overhovedet.

    Dit forsøg på at forklare det med manglende foderenheder i høet er jo ynkelig.

    Men som sagt - dette var ordene fra mig på dette medie. Jeg tror en hel del mere på politiet end på dig i denne sag, Christian, og din beskrivelse er meget langt fra deres opfattelse.


  • #140   28. jan 2012 Anne og Christian, jeg vil bare sige, hvis det her virkelig skyldtes orm, som I hævder, hvorfor advarede i os så ikke lige om hvilket syn ventede os?? Altså hoppernes tilstand. Så tror jeg vi ville have været meget foruden. Jeg er meget ked af det hele. Det skrev jeg også til Anne - I ku bare have forklaret sig, hvis det var så simpelt. Det hele er altså ret så mystisk -

    Anyway hopperne er ved god huld igen, og blir i vores varetægt!


Kommentér på:
Vanrøgt

Annonce