{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.408 visninger | Oprettet:

Hvornår fryser hesten :-) {{forumTopicSubject}}

Det er jo lige årstiden for, alle de her emner om dækkener, klipning, fryser min hest, sveder min hest osv.

Det ses jo når en hest sveder, så der har man ikke et vildt stort problem - men hvornår fryser hesten? Jeg har efterhånden hørt mange forskellige meninger, hesten ryster, har kolde øre, kold bagpart, osvosv .. Hvad siger i? Hvornår fryser hesten, og hvordan vudere i om jeres hest fryser eller ej?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår fryser hesten :-)
  • #1   30. okt 2011 Hvis de ryster og ved at tage fingrene heeeelt ind under pelsen også mærke om de er varme der inde eller kolde smiley

• #2   30. okt 2011 Min er meget nem at mærke/se på om hun fryser smiley
    Hvis hun bare fryser let, så er hun kold på næseryggen, piberne og ørerne.
    Hvis hun fryser moderat stritter pelsen på bagparten under dækkenet. Og fryser hun meget, så trækker hun bagparten op under sig, og så ryster hun helt vildt... Dette har jeg desværre oplevet da nogle havde glemt hende på folden da det regnede ekstremt meget smiley

• #3   30. okt 2011 Når en hest står mere "sammentrukket" end normalt .. Fordi de ryster er ikke ens betydning med de fryser. Det gør de ofte, når de står stille eller går stille, for at holde varmen... smiley

• #4   30. okt 2011 De fleste heste kan gå ude hele året rundt, hvis ikke de blive klippet, og nej de behøver ikke dækken på. Heste kan gå med 5 cm sne på ryggen uden at de fryser af den grund. Man skal bare ikke tage dem på stald om natten

Problemet består i når vi klipper dem, fjerner vi den nye, tykkere pels som dannes om efteråret og vinteren. Derfor bliver vi jo nød til at erstatte det med et dækken. Og så det at de fleste heste kommer ind i en varm stald om aften. Så vil de skulle regulere deres temperatur fra måske -10 grader til 10 grader i løbet af meget kort tid.

• #5   30. okt 2011
    Øre fryser først før noget andet - samme på kaniner fx. de kan have vildt kolde øre - men være varm på resten af kroppen.
    Og det er jo klart. Det er det sted hvor der er mindst pels, mest udsat for vind osv. så selvfølgelig er øre osv. kolde.
    Ligesom vores fingre og næse er udsatte..

Og dermed, så kan vi godt have kold næse eller fingre - uden at fryse på resten af kroppen. Dvs. det med ørene duer ikke..

Den skal ryste, trække sig sammen,og i det hele taget være ynkelig.

• #6   30. okt 2011 Tror det er meget individuelt hvordan en hest opfører sig/føles når den fryser.
    Ved min er det meget nemt, han holder op med at spise, hvis han fryser.

Er man i tvivl kan man jo altid stikke et termometer op i enden på den, den bliver jo lavere, hvis hesten er kold.

• #7   30. okt 2011 Generelt handler det vel om at kende sin hest.. Kender man sin hest, kan man jo snildt se hvis noget er unormalt eller den af den ene eller anden grund er utilpas

• #8   30. okt 2011 Signe b: Helt enig .. var bare interesseret i at høre folks meninger herinde smiley

Kommentér på:
Hvornår fryser hesten :-)

Annonce