4.408 visninger
|
Oprettet:
Hvornår fryser hesten :-) {{forumTopicSubject}}
Det er jo lige årstiden for, alle de her emner om dækkener, klipning, fryser min hest, sveder min hest osv.
Det ses jo når en hest sveder, så der har man ikke et vildt stort problem - men hvornår fryser hesten? Jeg har efterhånden hørt mange forskellige meninger, hesten ryster, har kolde øre, kold bagpart, osvosv .. Hvad siger i? Hvornår fryser hesten, og hvordan vudere i om jeres hest fryser eller ej?
jul 2010
Følger: 78 Følgere: 155 Heste: 3 Emner: 172 Svar: 1.036
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.601
Hvis hun bare fryser let, så er hun kold på næseryggen, piberne og ørerne.
Hvis hun fryser moderat stritter pelsen på bagparten under dækkenet. Og fryser hun meget, så trækker hun bagparten op under sig, og så ryster hun helt vildt... Dette har jeg desværre oplevet da nogle havde glemt hende på folden da det regnede ekstremt meget
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 132 Svar: 1.763
Problemet består i når vi klipper dem, fjerner vi den nye, tykkere pels som dannes om efteråret og vinteren. Derfor bliver vi jo nød til at erstatte det med et dækken. Og så det at de fleste heste kommer ind i en varm stald om aften. Så vil de skulle regulere deres temperatur fra måske -10 grader til 10 grader i løbet af meget kort tid.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Øre fryser først før noget andet - samme på kaniner fx. de kan have vildt kolde øre - men være varm på resten af kroppen.
Og det er jo klart. Det er det sted hvor der er mindst pels, mest udsat for vind osv. så selvfølgelig er øre osv. kolde.
Ligesom vores fingre og næse er udsatte..
Og dermed, så kan vi godt have kold næse eller fingre - uden at fryse på resten af kroppen. Dvs. det med ørene duer ikke..
Den skal ryste, trække sig sammen,og i det hele taget være ynkelig.
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Ved min er det meget nemt, han holder op med at spise, hvis han fryser.
Er man i tvivl kan man jo altid stikke et termometer op i enden på den, den bliver jo lavere, hvis hesten er kold.
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
Hvornår fryser hesten :-)