{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Genpostning af svar?! {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Der er rigtig mange som stiller ridemæssige spørgsmål op her på hjemmesiden - dejligt. Men der er en ting jeg undrer mig rigtig meget over: Vi er mig bekendt rigtig skrappe til at fortælle folk at de har gjort noget forkert, når de har genpostet en tråd, men hvad med genpostning af svar?
Jeg støder tit på lignende eksempler som dette:

Min hest er begyndt at slå fra, hvad gør jeg?

Og så lyder det samme svar om og om igen! Enten "få dig en ridelærer" eller "få den tjekket ved tandlæge, dyrlæge, kiropraktor, massør osv) og det svar kan stå 10 gange i samme tråd! Jeg undrer mig over hvorfor folk ikke læser tråden igennem inden de svarer så man undgår <b>genpostning af svar</b>?

Og det er da egentlig også lidt flabet bare at skrive "få dig en ridelærer" eller sådan noget. Hvis man spørger her inde regner man vel med at få noget hjælp til sin træning? Få nogle hint til hvad man træningsmæssigt kan gøre for at hesten stopper med at slå fra? Ja, det kan da godt være at den skal have en kiropraktor ud, men aldrig aldrig ser jeg et konkret svar på hvad man egentlig kan gøre <b>træningsmæssigt</b>.

Er jeg helt gal på den når jeg synes at se en hel masse genpostning af svar i de forskellige tråde og at konkrete svar (altså øvelser) også tit er svære at finde blandt svarene?

Vh Moe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genpostning af svar?!
  • #1   7. nov 2011 har du virkelig ikke andet at bruge tid på :o) hihi

• #2   7. nov 2011 Maria - RIP Busse<3 Hr. W jeg savner dig

Tjah, du har da tid til at læse tråden, så vi er vidst lige gode om det.

• #3   7. nov 2011 vil give dig ret i at mange genposter (-:

• #4   7. nov 2011 Du skal jo også tænke på at når nogen kommer med svar som fx. "hesten prøver dig af, gør sådan og sådan" så er det meget ilde set fordi holdningen er blevet at "en hest kan ikke være fræk".. Derfor er der snart ikke længere nogen der TØR komme med øvelser eller deres træningsfilosofier fordi der bliver set ned på dem over deres "forældede" eller forkerte syn på verden..

• #5   7. nov 2011 Cawani .

Ja det vil jeg give dig ret i. Man vil altid løbe en risiko for at få hård kritik tilbage (som vi også er dygtige til på HG nogle gange) når man vælger at komme med en træningsmåde.
    Det er en skam, da svarene bliver enormt intetsigende så.

• #6   7. nov 2011 Jeg syntes det er meget modent af folk, at de netop siger få hjælp ud til diverse ting. for ja der er klart nogle øvelser, man kan lave, men hvor mange øvelser kan du lave, ud fra et par sætninger på nettet? jeg har reelt kun lavet dem forkerte når jeg så senere har fået andres øjne og forklaring på udførelsen. Og derfor når folk har et problem med hesten, så hvor velmenende vi end er herinde, så det altså næsten umuligt at hjælpe, når man ikke står og ser hvad folk gør. og ja alle lærer noget forskelligt og alle heste er forskellige.

Jeg syntes selv jeg bruger tid på at læse hvad folk har skrevet, men kommer også and på hvad spørgsmålet går på. og ja så syntes jeg også det viser en vis effekt, hvis vi er 10 forskellige personer herinde, som siger, det et problem du nødt til at få hjælp til udefra. Frem for en person der siger.
    Vi mange forskellige mennesker herinde, så fordi der en som siger noget, betyder det jo ikke den ene har ret. Men er der andre som siger det passer meget godt eller siger det samme, så har man bedre og bredere opbakning. så syntes egentligt godt jeg kan bruge at folk gentager i trådene. Så længe de er ærlige og så vidt muligt positive og gerne vil hjælpe.

Vil dog sige, at folk til tider, bør være bedre til at læse om emnet har været oppe før, og lige læse på det, eller google det, inden de poster det, og vi alle bruger en masse tid, på at svarer.

Venlig hilsen Tina
    V. H Tina

• #7   7. nov 2011 årh rolig rolig smiley

• #8   7. nov 2011 Jeg giver dig helt ret. Folk begynder lige så stille at glemme at se hvad de andre skriver, før de kommer med en mere eller mindre dum kommentar, som er hørt en gang før.

• #9   7. nov 2011 jeg kunne ikke være mere enig! ser tit det samme svar stå overalt, og hvor der er flere der 'rokker' sig sammen imod trådstarter, og spiller bedrevidende.

jeg opretttede engang et emne om hackamore hvor de til sidst angreb min ridning og rideskole. de kom helt off topic og fik aldrig svar på mit spørgsmål smiley

• #10   7. nov 2011 100% enig i at der mangler brugbare svar! Folk er meget hurtige til at sige: Få dr. dyr ud osv..

• #11   7. nov 2011 tina C
    Jeg fik faktisk hjælp over nettet til at påbegynde schenkelvigninger.. Jeg mener sagtens man kan få hjælp på skrift, men når man kommer til finpudsningen har man nok nærmere brug for levende øjne.

• #12   7. nov 2011
    Der er vel intet galt i at skrive; få kiopraktor til at se på det.
    Det er hvad jeg i diverse situationer selv ville gøre, for jeg har ikke lyst til at ride rundt på et dyr der evt. kan have ondt et sted og det derfor umuligør de krav jeg stiller?
    Hvis det så er tjekket, jo, så ville jeg give træningsråd, men i første omgang er det rådet da man ellers kan have pænt svært ved at træne sig ud af noget der gør avs.

• #13   7. nov 2011 Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .

Hvad nu hvis der allerede er skrevet 3 gange at dyrlæge, kiropraktor og alverdens andre professionelle skal komme ud og se, så kan jeg ikke se hvorfor det skal stå der en gang til.. Så vil jeg mene at et træningsråd ville være brugbart.

• #14   7. nov 2011 Moe
    Lige præcis! Man behøver vel ikke skrive noget, som allerede står der i for vejen..

Kommentér på:
Genpostning af svar?!

Annonce