{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

Utrolig meget vinterpels.. = sveder.. {{forumTopicSubject}}

Hej hg...

Søger lidt råd og meninger..

Jeg er ejer af en utrolig dejlig fjordhest som jeg rider dressur på.. Han bliver trænet ca 5 gange om ugen så er i rimelig form.

Mit problem er at han allerede har sat helt vildt meget vinterpels.. Han har ligeså meget vinterpels nu som han havde sidste vinter da det var 10 minus grader hvilket resulterer i at han sveder ved det mindste og tager lang tid om at tørre..
Han har aldrig været klippet da jeg selvom jeg rider ham fast igennem vinteren har haft problemer med at få ham tør. Selvom han de sidste vintre også har haft meget vinter pels har jeg med mit eskadron fleecetæppe kunne få han tør hurtigt og derefter på fold igen.. Men iår kan mit elskede tæppe ikke rigtig få ham hurtig tør.. Hvilket så ender op med at jeg står i det dilemma om jeg skal klippe ham og smide dækken på ham eller lade være med at pyldre og vente på koldere vejr..

Har selv altid været imod brug af dækkener hvis det ikke er dødsens nødvendigt både pga. dovenhed, men i den grad også fordi jeg synes der er utrolig få dækkener der passer ordenligt tlo en fjordhest og fordi der står så mange ponyre rundt omkring med møgbeskidte dækner..

Men hvad siger i skal jeg bøje mig og finde pungen frem og klippe ham eller skal jeg accepterer at det tager længere for ham at tørre..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utrolig meget vinterpels.. = sveder..
Kommentér på:
Utrolig meget vinterpels.. = sveder..

Annonce