{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.515 visninger | Oprettet:

Svajrygget hest {{forumTopicSubject}}

Amigo har jo desværre en ryg med lidt/en del svaj.

For få måneder siden fik han ny sadel, med stopning så den lagde super. Men det er bare ikke nok, med så meget stopning bagtil flader det ud i løbet af 0,5...

Nogen anbefalinger til evt. pads?

Blot for at løfte sadlen en smule fra ryggen, og skåne ham for tryk.

Han udviser på ingen måde ubehag, men bare forbyggende - selvom jeg aldrig har været meget til pads.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af træ stub 1.000 kr.
  • Beskæring af æbletræer 650 kr.
  • Rengøring af altan efter duer 1.160 kr.
  • Hænge en TV bænk op+ et TV 300 kr.
  • Ophæng af spejl 550 kr.
  • opsætning af Elfa skinnesystem 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Svajrygget hest
  • #1   11. nov 2011 Altså min er også svejrygget, og der fik jeg faktisk direkte anbefalet at købe en speciel pad til sadlen - med mindre jeg ville smide et tocifret beløb i en specialsyet sadel til min 19årige hest smiley
    Valgte en Isabell Werth med en pad til..
    Nu kan jeg self ikke finde et link til den, det er noget helt nyt inden for pads, og løfter kun bagtil.
    Det er lavet af sådan noget nyt skum, som former sig efter hestens ryg og sadel når det bliver varmt (altså når du rider) den kostede omkring 600, så den er heller ikke helt billig.. - Den er forresten sort, og så står mærket med hvid skrift..

• #2   11. nov 2011 Den hedder et eller andet med 'thermo....'

• #3   11. nov 2011 Min er også svajrygget.. men jeg har.. for omkring 300 kr købt en sort pad af noget geleagtigt fis.. den er super god, den løfter kun bagtil, og den former sig efter hesten.. så bliver den godt nok en lille smule flad når man har redet men det er bare fordi den former sig efter hestens ryg, det affekterer ikke ens holdning (falden bagud)..
    og så er den stød absorberende hvilket min hest har været ret glad for når vi har lavet nogle fjollede spring fejl ^^'

• #4   11. nov 2011 spændende emne smiley jeg har købt en wintec isabell også og er lige ved at prøve med det bredeste copjern men stadig tænker jeg der er behov for løft bagtil.
    Maja * stald-soendervang* A
    kan du ikke lige finde ud af hvad det er du har der kun løfter bagtil smiley

• #5   11. nov 2011 Sussie: Jeg tjekker lige mærket når jeg er ude i stalden i dag smiley
    Men købte det i Tika rideudstyr - men desværre er den ikke på hjemmesiden, - har tjekket..

• #6   11. nov 2011 ok super smiley

• #7   11. nov 2011 Træn ryggen op på den istedet. Longering frem og ned efter samme metode som du kan se på www.kapriole.dk

På en måned gik min fra at være så svejrygget at kiro tvivlede på om han ville kunne rides igen, til at være hævet nok til at hun siger jeg bare skal ride løs (self fremme og nede og holde longeringen ved lige 3 gange pr uge)

• #8   11. nov 2011 katrine p - det er bare ikke altid muligt! min er blevet arbejdet meget op.. men det ville have været umuligt at få til at lykkes uden min gelpad ^^'

• #9   11. nov 2011 Takker for rådene smiley

Jeg har netop talt med min sadelmager, som vil hjælpe mig i eftermiddag, med at finde en løsning på problemet.

Jeg skal nok rapportere løsningen herinde smiley

Kommentér på:
Svajrygget hest

Annonce