{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  svajrygget hest
  • #1   12. jul 2013 Billede?
    Det kommer jo an på HVOR svaj han er. Det kan trænes ja, men måske ender du med en hest, som altid går oppe med hovedet. Kunne forestille mig, at han måske også er lidt tændt? Syntes altid af svaje heste, og heste med underhals er enten stædige eller tændte smiley

• #2   12. jul 2013 Jeg har en svaj unghest som jeg har haft kiropraktor på. Der fik jeg at vide at en masse longearbejde kan hjælpe min og at ride den rund og dyb. Det gælder om at få bygget muskler op på den rigtige måde for at forlænge holdbarheden på hesten.
    Spørgsmålet er bare om man kan nå at rette op på noget når hesten er 12 år og hvor svaj den faktisk er...

• #3   12. jul 2013 Han går pænt med hovedet nede, da jeg prøvede ham var han reddet i 30 min fordi han ikke havde været reddet i 2 dage, for at tage det værste, og han var utrolig flink, gik med sit hoved nede smiley Men har det nogen betydning ?
    Er desværre ikke VIP endnu

• #4   12. jul 2013 For en svaj hest er det rarest at komme så langt ned med hovedet som overhovedet muligt for at få løftet ryggen

• #5   12. jul 2013 Jeg kan kun finde billeder af hans ryg på DBA
    http://www.dba.dk/fuldblod-vallak-12-aar-170/id-1001856066/

• #6   12. jul 2013 Den hest der ville jeg ikke røre med en ildtang! Den har ikke bare lidt svajryg, men meget! Når det er så voldsomt, kan det ikke trænes op med korrekt ridning, for det er ikke bare et spørgsmål om manglende muskler, men simpelthen en rygrad, som er fejlkonstrueret. Jeg er stødt på det hos flere fuldblodsheste, og det skyldes formodentlig deres tidlige tilridning, kunne jeg forestille mig. Når hesten er så svajrygget som den der, er der stor risiko for Kissing Spines fortil i sadellejet....

• #7   12. jul 2013 Spørg din dyrlæge til råds smiley

• #8   12. jul 2013 Alså, hvis du spørg mig, ud fra de billeder. Så vil jeg ikke mene hesten er MEGET svajrygget, men at den er høj og meget markeret ved lansemærket. Den mangler desuden en masse muskler i ryggen, hvilket får den til at se svaj ud. Men ud fra billederne ville jeg ikke give mere 10.000kr for sådan en hest, da den kan ricikere at døje med det om et år eller to, men 4 uger uden ridning, men passoa træning hver anden dag 30min og evt en skridt tur på 15-20 hver anden dag efter de første 14. Dage og så stille genoptræning kan den måske blive pæn i ryggen smiley
    Men dette er jo kun ud fra det billede og min mening smiley

• #10   12. jul 2013 Tak for hjælpen alle sammen smiley

• #11   12. jul 2013
    Fleur har set sådan her ud;

Som ikke er lige så slemt, men en del. Det kom væk med gå ture og massere af hø.
    Det var manglende muskler også et højt lansemærke.

Det i annoncen er ret voldsomt, jeg ville nok se om jeg kunne få fag i et billed hvor hesten står normalt afslappet med hovedet lige ud.

Samt hvis hesten skulle købes, få en dyrlæges mening med om det er noget der kan trænes væk eller giver problemer.

profilbillede
Kommentér på:
svajrygget hest

Annonce