665 visninger
|
Oprettet:
Den korrekte sadel {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have ny sadel til min pony, da den jeg har nu ikke passer hende optimalt. Men syntes det er svært at overskue alle de forskellige mærker og modeller og samtidig finde ud af hvilken der vil passe hende bedst og som jeg sidder godt i.
Derfor vil jeg høre hvordan i andre finder den sadel der passer bedst?
Køber i gennem sadelmager og kan dette overhovedet lade sig gøre uden at man bliver fattig af det?
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
jeg plejer at finde brugte sadler er gode mærker og så laver jeg en aftale med sælger om at jeg kan prøve sadlen og levere den tilbage hvis den ikke passer
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 29 Svar: 165
jul 2008
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Under alle omstændigheder bør den jo forbi en sadelmager på et tidspunkt
jul 2008
dec 2006
Sådan så du ligger sadlens beløb i depositum, hvor du så kan få lov at tage den med hjem og prøve den på hesten..
Det gør jeg altid..
Hvis den så passer så skriver man jo bare lige sammen og afslutter handlen..
dec 2006
dec 2006
det er noget absolut vrøvl.. det er på ingen måder næsten alle heste en wintec ligger godt på.. Jeg ser rigtig mange der faktisk ligger virkelig dårligt eller i hvert fald ikke optimalt
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Med minde man er ekstrem god til selv at se om sadlen ligger optimalt kan man hurtigt gøre meget mere skade end gavn ved ta prøve sig frem
Og nej - Wintec ligger ebstemt ikke optimalt på alle, underligt som mange mener det. Hest eller pony skal godt nok have et fint, markeret sadelleje for at en wintec ligger ordentligt og hverken glider frem eller tilbage
jul 2008
Kan man godt bare ringe til dem og spørge om de vil komme ud? Havde egentlig forventet at det indebar at man skulle købe en sadel af dem.
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Ellers kan du lave en tråd med sadelmager søges i/omkring vestjylland og høre hvem andre har gode erfaringer med, måske få en pris på hvad besøget koster osv.
Personlig foretrækker jeg der hvor man kan komme til dem og der er ridehus til rådighed. Så slipper man for hele stalden der skal give gode råd samtidig.
Men en dygtig og uddannet sadelmager er aldrig spild af penge og bagefter kan du jo så søge de anbefalede sadler på brugtmarkedet til en god pris - du kan også være heldig at sadelmageren ligger inde med en brugt til god pris, men der er ingen købetvang. Nogen sadelmagere tilbyder også prisen på besøget modregnet i en evt. sadels pris hvis du så køber ved dem.
Har selv prøvet at være hele ture igennem med dyrlæge og kiropraktor for en sadel der ikke passede - vi endte godt nok med en meget dyr sadel, men sådan behøver det jo ikke at være
jul 2008
Vil også hellere forebygge skader på min pony ved at købe sadel der passer, da det jo også koster i dyrlæge regninger plus ser jeg ingen grund til at udsætte sine dyr for smerte hvis man kan undgå det.
Den korrekte sadel