{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Den korrekte sadel {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have ny sadel til min pony, da den jeg har nu ikke passer hende optimalt. Men syntes det er svært at overskue alle de forskellige mærker og modeller og samtidig finde ud af hvilken der vil passe hende bedst og som jeg sidder godt i.

Derfor vil jeg høre hvordan i andre finder den sadel der passer bedst?
Køber i gennem sadelmager og kan dette overhovedet lade sig gøre uden at man bliver fattig af det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den korrekte sadel
  • #1   13. nov 2011 nej det er tit umuligt ikke at blive fattig i forbindelse med en sadelmager

jeg plejer at finde brugte sadler er gode mærker og så laver jeg en aftale med sælger om at jeg kan prøve sadlen og levere den tilbage hvis den ikke passer

• #2   13. nov 2011 God ide, men vil private gå med til at man låner sadlen ?

• #3   13. nov 2011 Okay smart med depositum, for ofte har man brug for at afprøve sadlen et par gange for at være sikker på om den passer optimalt.

• #4   13. nov 2011
    Under alle omstændigheder bør den jo forbi en sadelmager på et tidspunkt smiley

• #5   13. nov 2011 Krikken: Også det jeg tænker, især når min pony åbenbart har en mærkelig kropsform vil det være en god ide at få sadelmager med ind over så man er sikker på man får noget der passer.

• #6   13. nov 2011 Altså du henvender dig på de annoncer hvor der er en sadel som du gerne vil købe, hvis den passer..
    Sådan så du ligger sadlens beløb i depositum, hvor du så kan få lov at tage den med hjem og prøve den på hesten..

Det gør jeg altid..
    Hvis den så passer så skriver man jo bare lige sammen og afslutter handlen..

• #7   13. nov 2011 og ja, det går langt de fleste med til, for man vil jo også gerne selv have de muligheder, når man kigger efter sadel

• #9   13. nov 2011 BP:
    det er noget absolut vrøvl.. det er på ingen måder næsten alle heste en wintec ligger godt på.. Jeg ser rigtig mange der faktisk ligger virkelig dårligt eller i hvert fald ikke optimalt

• #12   13. nov 2011 Det er i mine øjne fuldstændig huld i hovedet og ikke ofre de lille beløb det koster at få en ordentlig sadelmager til at kigge på hesten og give sit bud på hvad man skal gå efter. Man behøver jo ikke købe noget igennem sadelmageren men kan få en ide til mærker, bomvidde og sadelstørrelse.
    Med minde man er ekstrem god til selv at se om sadlen ligger optimalt kan man hurtigt gøre meget mere skade end gavn ved ta prøve sig frem smiley
    Og nej - Wintec ligger ebstemt ikke optimalt på alle, underligt som mange mener det. Hest eller pony skal godt nok have et fint, markeret sadelleje for at en wintec ligger ordentligt og hverken glider frem eller tilbage

• #13   13. nov 2011 Findus & Pedersen: Har aldrig før haft kontakt med en sadelmager, så ved derfor meget lidt om dem. Da jeg købte sadel for ca 5 år siden prøvede jeg mig bare selv frem hvilket har resulteret i en sadel der vil glide frem på ponyen. Det er først for nylig jeg har sat mig ind i sadeltilpasning og fundet ud af at en sadel bestemt ikke bare er en sadel. Vil nemlig ikke have en sadel "der passer godt til de fleste heste", da hver hest er unik bygget syntes jeg man bør ofre tid og penge på en sadel der passer. Det harmonerer dog ikke så godt sammen med SU, men håber der kan findes en gylden middelvej, så ponyen får en god sadel uden jeg skal leve af havregrød smiley

Kan man godt bare ringe til dem og spørge om de vil komme ud? Havde egentlig forventet at det indebar at man skulle købe en sadel af dem.

• #14   13. nov 2011 Nu kan jeg se at du er fra vestjylland og hvis Kit Hansen er tæt på dig, tror jeg der er mange der er glade for hendes vejledning.

Ellers kan du lave en tråd med sadelmager søges i/omkring vestjylland og høre hvem andre har gode erfaringer med, måske få en pris på hvad besøget koster osv.

Personlig foretrækker jeg der hvor man kan komme til dem og der er ridehus til rådighed. Så slipper man for hele stalden der skal give gode råd samtidig.

Men en dygtig og uddannet sadelmager er aldrig spild af penge og bagefter kan du jo så søge de anbefalede sadler på brugtmarkedet til en god pris - du kan også være heldig at sadelmageren ligger inde med en brugt til god pris, men der er ingen købetvang. Nogen sadelmagere tilbyder også prisen på besøget modregnet i en evt. sadels pris hvis du så køber ved dem.

Har selv prøvet at være hele ture igennem med dyrlæge og kiropraktor for en sadel der ikke passede - vi endte godt nok med en meget dyr sadel, men sådan behøver det jo ikke at være

• #15   13. nov 2011 Tak for rådene, vil prøve det med at oprette en tråd og google Kit Hansen.
    Vil også hellere forebygge skader på min pony ved at købe sadel der passer, da det jo også koster i dyrlæge regninger plus ser jeg ingen grund til at udsætte sine dyr for smerte hvis man kan undgå det.

Kommentér på:
Den korrekte sadel

Annonce