{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.014 visninger | Oprettet:

Privat grund, Ridning ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa tøser..

Ja jeg er så heldig at jeg som den eneste har tilladelse til at færdes på hest på vores samt vores genbos grund..
Der er en enkelt gang nogen der har fået lov til at ride igennem men ellers er det kun mig, og hvis jeg har nogen med ud og ride som må være på de to grunde..

I dag var der så en jeg kender som kom ridende på sin hest, som spassede ud på vejen hvilket gjorde mig opmærksom på ham..

Han vælger så at ride op af vores markvej, hvor min mor så råber ud af vinduet at det altså er privat grund han rider på..
Han stopper og kigger, men vælger at ride videre..
Inden han rider ned i skoven var hans hest ved at gå i hegnet og mine heste var jo self. helt oppe og kører over en ny hest jo..

Han rider så videre og ser ham ikk vende tilbage..
For at komme ud af skoven skal man ride på vores genbos grund..

Jeg har i forvejen kun med nød og næppe fået lov til at ride på hans grund, og ved han bliver tosset hvis han finder ud af det..
Og det samme gør min far..

Min far og genbo har planlagt jagt idag, hvilket denne mand nu kan have ødelagt, samt risikoen for at mine heste var gået igennem var meget stor..

hvad ville i gøre i denne situation, og synes i det er okay bar at ride på andres grund ?

jeg synes man skal spørger om det er okay før man gør det, kunne aldrig drømme om at ride på andres grund uden at spørger først :S Jeg overvejer kraftigt at sende en sms hvor jeg beder ham holde sig fra privat eget grund, både vores samt genbos, medmindre han beder om tilladelse eller er i følge med mig (sker aldrig), da han i realiteten kan have ødelagt jagten i aften, OG de kunne sagtens have været på jagt da han red igennem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privat grund, Ridning ?
  • #1   13. nov 2011 Synes I skal prøve at få et skilt op hvor der står PRIVAT GRUND.

    Eller tag en snak med ham der, for i realiteten satte han sig selv i fare, da de kunne have været på jagt.


  • #2   13. nov 2011 Undskyld jeg siger det, men jeg synes virkelig i overreagerer. Selvfølgelig skal man ikke ødelægge noget når man er på privat grund, men at en anden person rider på jeres grusvej - er det ikke fuldstændig ligegyldigt?

  • #3   13. nov 2011 Mollie N
    Desværre skal vi sætte uendelig mange skilte op så :S men ja tror jeg tager en snak, for ja de kunne nemt have været på jagt, samt mine heste kunne have været brudt ud, så han satte sig selv rigtig meget i fare..

    Nu var det jo ikk på en grusvej, det var op i vores skov, vores markvej er hvad 10meter, og derfra er man i skoven, var han blevet på markvejen havde jeg været pisse ligeglad, men at han rider i vores skov er ikk okay, overhovedet..


  • #4   13. nov 2011 haha ja der burde stå PRIVAT GRUND smiley

    Jeg har da tit redet på en plæne, hvor der kun gik hunde og sked, men der stor intet om, at man ikke må være på den.


  • #5   13. nov 2011
    Selvfølgelig skal man sprøge først - ligesom alle de folk der luller rundt og sponser løs på stubmarker skal spørge og dem der tager billeder i rapsmarker skal spørge.

    Det er dog måske at overreagere en smule når han bare skridter på den :o)

    Ang. jagt så kunne jægere være så behjælpelige hvis de gad sætte skilte op når de gik på jagt. Har en gang redet ind i en skov hvor der lød skud.


  • #6   13. nov 2011
    Hvad er det farlige i at en anden rytter rider i jeres skov? Hvorfor skal det forbydes?
    Pga. jagt?

    Kunne man så ikke lave en aftale om hvornår der var jagt, evt. bare sætte et skilt op hvor der står; " jagt begynder fra kl. 12 " eller andet?


  • #7   13. nov 2011 En stor plæne og en skove er to forskellige ting, i skove er der ofte jagter, og han kunne have resikeret de var på jagt, og ja sat sig selv i farer..

    Jeg ønsker ikk nogen skal komme til skade fordi de er idioter at ride på privat grund, og jo han vidste det var privat grund efter som han kender os, og rider op lige ved siden af huset..

    Jeg synes ikk man gør sådan noget, det min mening, hvis man spørger er det sku mig lige meget, for så f.eks. med jagt kan man nå at advarer om at der skal der ikk rides..


  • #8   13. nov 2011 Jeg kan ikke se problemet i at han rider i jeres skov. En jæger må kun skyde efter et dyr, hvis han er 110% sikker på hvad det er han skyder efter, så rytteren eller hesten burde ikke være i fare. Normalt vil man skridte forbi en fold, hvor der går heste, og så er det da sjældent at de bryder ud, hvis man ellers har strøm i hegnet.
    Men det er jo bare min mening. :). Hvis i er så trætte af at han rider der, så er der ikke andet at gøre end at sætte skilte op om at det er privat grund med ridning forbudt,


  • #9   13. nov 2011 Hvorfor skal man skilte med at man går på jagt på egen grund, man må da gøre hvad man vil på egen grund..

    Havde han spurgt havde det måske været okay (ikk lige idag pga. jagt), men man rider bar ikk på andres grund uden tilladelse, ligesom man heller ikk låner andres ting uden tilladelse..

    Måske overreagere jeg, men evt. fordi jeg er bange for han en dag kommer under jagt, eller at mine heste smutter ud..


  • #10   13. nov 2011 §¤Team Academica¤§
    Tak endelig en der forstår hvad jeg mener, og ja det er nemlig noget der er direkte ulovligt..

    - Pernille Krogsager Jensen -

    Nu ved jeg ikk hvor meget du ved om jagt, men en hver jæger kan skyde forbi, og skudene stopper altså ikk bar lige..

    Forstår stadig ikk hvorfor man skal skilte for privatejet grund, en hver med selv den mindste hjerne burde vide at man ikk rider på grund som man ikk har tilladelse til, eller som er f.eks. veje, eller grusveje/markveje som må rides på, det burde alle vide, man gør noget ulovligt når man rider på privatejet grund


  • #11   13. nov 2011
    Hvis dine heste smutter ud fordi der står en ny hest på den anden side af hegnet, så har de jo et stort problem..
    Så ville de aldrig kunne stå på et sted hvor der jævnligt skridtede ryttere forbi.

    Kan sagtens se det er er flabet at skridte ind et sted man ikke har fået lov - men kan ikke se det forfærdenlige i at give lov.
    Tag fat i personen en anden gang og snak om det.
    Ang. jagt så fortæl at der kan være jagt og vil han være sikker på der ikke er, så kan han ride op og spørge eller i kan evt. hænge en sort plastic poste ved indgangen e.l.


  • #12   13. nov 2011 Krikken, siger blot at risikoen er der, det er ikk sket endnu (heldigvis), men det kan stadig ske, specielt fordi min vallak er lidt små hingstet ind i mellem og det er hopper han rider på..

    Problemet er jo at han ikk så meget som har spurgt og faktisk pisser på at vi siger til han at det er privatejet grund..

    Som sagt spurgte han kunne vi jo lave en aftale om at han ringede og spurgte om der var jagt, og hvis ikk måtte han ride der..
    Men at man ikk spørger og ignorere hvad der bliver sagt, synes jeg ikk er okay..

    Vi forsøgte at få fat i ham men han var ligeglad hørte os eftersom han vendte sig og kiggede men red bar vidre..


  • #13   13. nov 2011 Privat grund er ikke bare privat grund smiley

    Privat grund kan nemlig godt være fælles privat grund.. Kringlet.. Jeps..

    Men hvis jeres grusvej føre hen til andre huse eller hvis i ikke skilter med - her ridning altså forbudt, ja så er der faktisk frit lejde - Sådan som jeg tolker reglerne smiley

    Så i må ud med et skilt der fortæller folk at her er der ingen ridning tak!

    http://skovforeningen.dk/site/regler_ridning/
    (link fjernet)


  • #14   13. nov 2011 synes godt nok også at i overreagere, det er da også ubehøvlet af din mor at råbe ud af vinduet.. Utroligt som nogle skal op i mit og dit!

    Herhjemme skulle vi før i tiden blot ride ned af en grusvej for at komme til skoven, nu har nye ejere lukket vejen, og sat et stort skilt med "PRIVAT" op. Nu skal vi ride en halv time af befærdet vej, i stedet for 10 minutter på en grusvej... JEG synes det er småligt..


  • #15   13. nov 2011
    Så længe i bare har råbt efter personen kan muligheden være at han ikke har hørt det eller at han troede i råbte af nogle andre.
    Kunne nok godt selv have fundet på at tro at det var en hund, en anden person eller andet der blev råbt af.

    Der er altid en risiko ved alt - dine heste kan også bryde ud fordi de går i panik over at der bliver skudt, eller for de bliver uvenner.

    Kan hingsten ikke styre sig - så af med kuglerne eller få ham ud af noget muligt syne for hopper...


  • #16   13. nov 2011 Kan sagtens følge trådstarter. Desværre er der mange derude som ikke respekterer anden mands grund, tror ofte det er folk der er opvokset i byen og ikke kender så meget til hverken jagt eller eventuelle afgrøder der kan blive beskadiget.

    I princippet sker der ikke noget ved man rider i skoven, men man skræmmer det vildt jægerne er der for. Eller der kan være plantet ny skov som man ikke umiddelbart ser ( hvis altså man ikke rider på stier).

    Du skal nok være forberedt på, at det kan ske du får et flabet svar hvis du konfrontere rytteren. Mange bliver direkte uforskammet desværre, også selvom man siger det på en pæn måde.

    Angående at sætte skilte op med privat grund, burde ryttere faktisk sørge for at have fundet ud af dette hjemme fra. Asfalt veje, storegrusveje og tildels også mindre grusveje må man som regel altid ride på. Men er der en lille skov i forbindelse med marker, kan man godt regne med den er privat og så skal man spørge om lov. Jeg går jo heller ikke ind i andre folks haver og lufter min hund....

    Og nej der sker som regel heller ikke noget ved at en hest skridter i ny og næ på en græsmark, men hvis man bor i et område hvor der er mange ryttere der bruger naturen, hvor sætter man så grænsen??? Ganske simpelt... INGEN rider uden at spørge om lov først.

    Og som I nok kan læse, så er jeg også en af dem der bliver meget sur hvis folk ikke overholder dette smiley


  • #17   13. nov 2011 . MLC .
    Den fører ikk op nogen steder, jo til vores skov smiley
    Men nu det jo ikk markvejen jeg er sur over for den er offentlig, men vores skov jeg snakker om..
    Og nej det er ulovligt at være på privat grund, skilt eller ej..

    Sarah hvis nu bar han spurgte så vi kunne advare når der var jagt ville det slet ikk være noget problem, men at man bar gør sådan er som at låne andres ting uden tilladelse..
    Altså så må han jo betale for at ride her, for vi har betalt for grunden..
    Nu bor vi på små veje uden specielt meget trafik, og vores skov kan ikk fører over til en ikk privat eget skov, men kun tilbage på vejen igen..


    Men tror jeg vil gå ud og stjæle, for det må være okay selv om det er ulovligt, når nu det er okay at betræde andres grund uden tilladelse selv om det er ulovligt..


  • #18   13. nov 2011 Anita L
    Tusinde tak, endelig nogen der forstår det..

    Og ja nu det heldigt vi intet har sået i år, men havde vi var han redet direkte ud i sået jord, så det er ikk skide genialt, plus han ved min far er jæger, og de kunne sagtens have været på jagt, 2timer efter han er redet igennem er de på jagt, og ja det kunne lige så godt have været i mens at han red der..
    Samt han kan have skræmt dyrene væk nu :S


  • #19   13. nov 2011 Fededyret & Finken´s mor .
    Hvis du læser teksten er privat grund IKKE en grusvej, skriver jo netop at det er okay han rider på markvejen, men ikk i skoven hvilket han gjorde..

    jeg havde lyst til at smutte ned til ham, men stod med en baby så det var desværre ikk muligt ellers var jeg smuttet derned..

    Nu kender jeg hesten, og den bliver bange bar et blad bevæger sig forkert, så den skal nok få skræmt nogen væk, kender os rytter som ikk er den der larmer mindst under rideturen, samt sagtens kunne finde på at tage sig en jorde tur i gennem skoven..

    her der er hundene stortset kun i skoven for jagt, og jeg rider meget sjældent i skoven så de er ikk vant til det her..



  • #20   13. nov 2011 MEN til emnet..

    Mit spørgsmål var hvad i mener om folk der rider på privat grund..
    Og om (når nu jeg har den holdning jeg har) så skulle kontakte ham og sige det som det er, eller bar håbe det ikk sker mere..

    Hvad i mener om mig, vores skov, om de må ride der eller ej, er jeg ligeglad med, for ride der må de ikk, så enkelt er det..


  • #21   13. nov 2011 Maria C

    Jamen hvis der går en offentlig vej igennem skoven.. Så har hans på det tørre, det må han sådan set gerne...

    Selvom det måske virker sært... Det ihvertfald sådan jeg forstår det...

    <i>
    "Særregler

    I både private og offentlig ejede skove findes en særregel for ridning ad private fællesveje, der fører igennem skove. Her er ridning tilladt, medmindre ejerne ved skiltning efter bestemmelserne i mark- og vejfredslovens §17 helt eller delvis har forbudt adgangen til ridning. Amtsrådet kan også her i særlige tilfælde helt eller delvis tilsidesætte et sådant forbud. " </i>


  • #22   13. nov 2011 Nåååå jeg havde forstået det sådan at vejen gik igennem skoven!!!
    <i>
    " og vores skov kan ikk fører over til en ikk privat eget skov, men kun tilbage på vejen igen.. " </i>


  • #23   13. nov 2011 der går ikke en offentlig vej igennem skoven, er jo det jeg forsøger at sige, der er 10meter hvor det er offenligt, og der har jeg som sagt intet i mod han rider, men derfra starter vores private grund, og der er intet med offentligt at gøre, KUN vores grund..

    Jeg ved skam godt han må ride på offentlig grund..
    Efter de 10meter, er der ingen vej overhovedet, ingen grusvej, ingen markvej ingen veje overhovedet..


  • #24   13. nov 2011 He he he he he he.... Det er søndag og hjernen har weekend smiley

  • #25   13. nov 2011 Tihi er os iorden, men ja efter loven er det noget jeg kan melde for (gør jeg self. ikk, men en snak med han skal der tages)

  • #27   13. nov 2011 Pernille Anna .
    Tusinde tak for din besked er dejligt nogen forstår noget smiley

    Grunden til vi ikk ønsker skilt, er simpelthen fordi det aldrig har været et problem da vi bor lidt uden på landen og der er et stykke til andre heste og sådan..
    Men ved desværre det sker mere end vi tror, for har ofte set hovaftryk hvor jeg ikk har redet i flere måneder men blot gået tur med min hund..


  • #29   13. nov 2011 ¤ ~$idsel~ ¤ <
    Nej mener heller ikk selv jeg overreagere..
    Tænker jo ikk kan på mig selv, men os på ham, og ja som du fortæller kan hestene hurtigt smutte ud os..


  • #30   13. nov 2011 Pernille Anna .
    Præcis smiley
    Altså som jeg skriver længere oppe havde han spurgt kunne vi da sagtens finde en løsning, f.eks. at han kontaktede os inden rideturen så det var sikkert der ikk var jagt, betalte en sum for at ride der, eller sådan noget.. det ville ikk være et problem, men at man bar rider ind er ikk okay i mine øjne..


  • #32   13. nov 2011 Pernille Anna .
    Gud hvor har du altså ret..
    Og ja tror heller ikk min far ville stoppe..
    Jeg ved at når der er jagt eller skal være jagt skal jeg ikk i nærheden af skoven, sådan er det bar..


  • #33   13. nov 2011 Kan godt forstå, trådstarter synes, det er irriterende, folk ikke respekterer, at man ikke bevæger sig ind på privat grund. Hos os har vi også oplevet, folk bare er kommet vadende, og gået ned mellem foldene, for at kigge på hestene. Engang var det 2 voksne og en masse børn fra en børnehave, der mente, at det gjorde man da bare ! De skulle ovenikøbet kravle under et reb, for at komme ind på grunden - nu har vi sat elreb op mellem foldene, så nu har folk vist fattet det ;o)

  • #34   13. nov 2011 NEJ.. det er IKKE iorden at ride på private grunde.. Kan godt forstå du reagere.. Hvis først 1 rider igennem, så kommer der måske flere der gør det. Og så har man balladen, især ved din nabo. Det dur bare ikke.. smiley

    Jeg tror også du er nødt til at sætte et skilt op, med privat grund, evt med en hestesko med streg over, så kan hestefolk se, man IKKE må ride der. smiley


  • #35   13. nov 2011 Synes det er dejligt at nogen ikke tror de må alt, og forstår mig smiley

    Er der nogen der ved hvor man kan købe disse skilte ?

    Der bliver taget fat i ham og stopper det ikk må der skiltes, desværre er der mange der bar ikk fatter at det faktisk ikk er tilladt selvom der er skiltet :S


  • #36   13. nov 2011 Forbudsskilte kan købes her, og koster 123 kr:
    http://webshop.falck.com/teknik/forbudsskilte?gclid=CIStzdmLtKwCFUFBzQod5XopFw


  • #37   13. nov 2011 Der er desværre ikk med heste, og tror ikk ryttere fatter det med et alm. ingen adgang skilt :S

  • #38   13. nov 2011 Hvis i kender ham der rider igennem skove, så sæt jer ned og få en snak om det. Jeg er sikker på han kan forstå det er for hans egen sikkerhed han ikke skal ride i skoven, her omkring jagttid.

  • #39   13. nov 2011 Der står på siden, at de er behjælpelige med at lave skilte, hvis man har specielle ønsker :o)

  • #40   13. nov 2011 Louise S
    Kender og kender er måske for meget sagt tihi, men ved hvem han er, men ja er os planen vi skal have en snak med ham..

    Jeanne
    Tusinde tak, så vil jeg huske det hvis det bliver nødvendigt


  • #42   13. nov 2011 Nete G
    Nu er der ingen der snakker om markvej, havde det blot været det var vi da bedøvende ligeglade..


  • #44   13. nov 2011 Tihi er ked af det, men hvis der er en del skove i nærheden af hinanden ved man aldrig hvilken det er i..
    Samt det er langt fra hele tiden de skyder, f.eks. her kan der SAGTENS gå 2 timer uden skud, og pludselig kommer der et par skud og så stopper det igen, så det kan man ikk regne med


  • #45   13. nov 2011 Rent personligt, syntes jeg det er vildt ærgeligt og trælst at folk er så sure over en hest der skridter langs deres grund. Eller på deres grusveje fra a til b.
    Kan godt følge at galopere man vildt af sted, og ikke viser hensyn, så det klart. men en rytter der rider tur, sorry men har selv måtte ride kæmpe omveje, pga gamle tosser (undskyld udtrykket) der har ondt i røven af man skridter lans hans mark. Vi ryttere kunne sparer 30 min på vej, hvis han ikke havde valgt at heste åbenbart ikke skulle forbi hans grund. Da det er PRIVAT grund. Slap dog af, i min verden, så længe man ikke ødelægger noget, og ellers må folk tydeligt skilte og hegne af, har de ret til, men syntes det er trist.

    Og fair nok i går på jagt. Men vildeste er vel hans hest kan blive forskrækket, vildt bliver jo ikke bange for en hest. og regner med at alle der håndtere et gevær, ser hvad de sigter på inden de skyder.

    Og ja så vi på dine heste måske vågner lidt op, men igen måske meget god træning, at der kommer heste forbi af og til, så de vænner sig til. at der er andre heste.
    Naturligvis skal folk igen vise hensyn. ikke galopere forbi. og ikke lade deres heste hilse på din over hegnet osv. Men ja Sorry naturligvis har i retten på jeres side hvis det er jeres grund. i har betalt for den. Men så sæt et skidt op, og hegn ind. hvis det genere jer, syntes dog det synd, man ikke bare ryster på hoved, og tager problemet, den dag hvor der reelt er et rigtig problem.

    V.H Tina


  • #46   13. nov 2011 Tina C: jeg er ret sikker på, du vil se på det med andre øjne, den dag, du har din egen private grund, som u-vedkommende bare bevæger sig ind på uden tilladelse ;o)

  • #48   13. nov 2011 Jeg syntes det er vildt svært at se hvad der er privat og hvad der ikke er. Så syntes måske du overreagere lidt. Det er nemmere hvis det havde været en have eller noget lignene, men når det er så stort et areal så syntes jeg nu det er svært at se hvad der er privat og hvad der ikke er. Og jeg er sikker på han ikke gjorde det for at træde jer over tærene, så tænkt dog på at det er et menneske der ikke ved han har gjort noget galt før du bliver så skide sur. Man kan godt fortælle folk noget på en pæn måde, jeg kunne forstå hvis i havde sagt det mange gange og han bare blev ved, men slap dog af og tænk på at han ikke gjorde det for at genere jer.

  • #49   13. nov 2011 tina C
    Det er hverken langs grunden, eller på en grusvej..
    Men PÅ vores grund I vores skov, IKKE på nogen stier eller noget andet..
    At man rider langs kanten af en mark, eller på vejen på udkanten af grunden er jo intet problem, er jo ikk det jeg snakker om, men at ride tværs i gennem en skov, som i øvrigt kun fører over så man kun undgår en bakke på vejen (hvis ellers man ikk bar går som det passer en), det er det der er problemet..

    Og hvis man da så for fanden bar kunne spørger, netop så man undgår jagt og sådan så ville det jo ikk være noget problem, men bar gøre det uden at spørger synes jeg bar ikk er okay..


  • #50   13. nov 2011 Nete G: Sådan havde jeg det også indtil jeg en dag pludselig havde min egen ejendom, hvor folk bare tog det som en selvfølge, at man bare vader ind på privat grund, fordi der står nogle heste. Hvad mon naboen ville sige, hvis jeg pludselig stod ovre i hans have for at kigge på hans kaniner?

  • #51   13. nov 2011 Anne Sofie Ostradecki .
    Kan da vidst ikk være svært når man rider op lige ved siden af huset og lige ved siden af foldene:)

    det er ikk svære end at man må ride på markveje samt grusveje, lige så snart der ikk er en af de to ting, spørger man om lov eller lader vær med at ride der smiley svære er det skam ikk..

    Problemet med ham er at han er en person der tror han ejer alt, og det var tydeligt han havde hørt vi forsøgte at komme i kontakt med ham, men han valgte tydeligt bar at skide højt og helligt på hvad vi sagde..

    Manden ved udmærket godt at man ikk rider ind på andres grund uden tilladelse, men han skider højt og helligt på andres ting, og er faktisk temmelig ond ved heste oven i..
    Men ja hvad du mener er jeg ligeglad med, for jeg mener ikk man kan tillade sig det, lige som man ikk kan tillade sig at låne andres ting uden tilladelse, det eneste jeg ville vide var om jeg skulle tage kontakt til ham, og hvad folk mente om det er ride på andres grund uden tilladelse..


  • #53   13. nov 2011 Tina C. Tit og ofte kan folk IKKE finde ud af at ride ordenligt på private grunde.. Jeg ved bla, at rigtig mange bruger vores græs marker som der laves hø på, til at galopere og tage jorde ture på. Hvad tror du der sker med de marker? De bliver ødelagte, og det går udover vores heste´s mad.. Det kan ikke være rigtigt at man bare tror man kan tillade sig at ride hvor det passer en. På trods af, at gård ejeren HAR henvendt sig til de nærliggende gårde, for at fortælle det ikke er iorden at galopere på de mange græser marker der ligger rundt omkring, da det er marker til hø/wrap.

    Det er desværre ikke alle der kan finde ud af at opføre sig ordenligt, og dermed kommer der jo bare forbud.. Mon ikke det er sådan noget der sker rundt omkring?? Så kan jeg godt forstå at ejeren af grundene siger stop, og man må ride et andet sted. Bare ærgeligt for dig, men det kan aldrig være ejer af den grund, skyld for du er nødt til at ride noget længere for at komme på tur. Sådan er det jo. smiley


  • #54   13. nov 2011 Cecilia F
    Ikke med skiltning nej, men der er en høj hæk som faktisk skiller vores grund hele vejen rundt..
    Og der hvor han red op var lige ved siden af vores hus (en slags indkørsel)


  • #55   13. nov 2011 Igen er det ikke tydeligt skiltet og hegnet ind, så syntes jeg ikke man skal hidse sig op.
    Jeanne nej jeg ville hegne ind, så folk reelt vidste det var galt, at de trængte ind på grunden eller nyde selvskabet af en rytter der kom forbi smiley

    Har en gang endt på en mark, ung sindsyg traktor fyr, der ikke havde forstand på heste og der ville jeg hjertens gerne undskylde til landmanden, men hvem ejer disse marker! der jo ikke sat et tlf nummer op ved marken. med hvem ejeren er!

    I kan jo også sætte et skilt op kræver skovkort at ride her, og så et tlf nummer. Så kan folk ringe og snakke med jer.
    Blot at printe ud og laminere.




  • #56   13. nov 2011 Team vi enige om, der desværre findes hensynsløse ryttere, som ja rider med hoved under armen, men alle os med heste, er jo interesserede i at disse retter ind, og der er plads til alle.
    Har fortalt min part, laver hesten hestepærer på fortorvet eller foran folks indkørsel, så hopper man altså af og skubber det ud på vejen eller ind til siden. Alm. høflighed, så folk ikke ser sig sur på ryttere.

    Igen ødelægger man noget, f.eks en mark eller andet med sin hest kan du drages til ansvar står i loven. Så frem for at lave forbud, og skærer alle over en kam. Så ville det være rart at finde de rådne kar, og få dem til at rette ind. Og lade dem betale for de skader som de evt. har lavet på foldene.


  • #57   13. nov 2011 Cecilia F
    Efter som der ikke er nogen stier burde man have hjerne nok til at sige sig selv at der rider man ikk, var der stier ja så ville jeg da os blive i tvivl om jeg måtte ride der, for det er netop de steder der SKAL være skiltet hvis man ikk må ride der, men uden stier ville jeg da aldrig ride derind :S
    Ved ikk om jeg bar har respekt for andres grund og i andre ikk har eller hvad :S


  • #58   13. nov 2011 Kan godt forstå trådstarter.

    Men så samtidig synes jeg også det kan være svært at se hvad der er privat grund eller ikke, når der ikke er skilte oppe.

    Jeg rider selv i en skov hvor det kun er vores klub som har tilladelse til at ride. Og må sige at hvis du farer vild og spørger om vej ved en ejendom som er privat kan du risikere at få MEGET skæld ud osv. selvom du ride pænt i skridt.

    Det er ikke altid let at vide om det er offentlig eller privat, det er letter når der er et skilt for så er man sikker på at det er privat smiley


  • #59   13. nov 2011 jamen hvad er så så svært smiley når man er i tvivl om det er privat rider man bar ikk ind smiley
    Og så hold jer på stier og grusveje så er i 110%sikre på at i må være der..
    Det med at ride ind steder uden stier det mener jeg er respektløst.. så må man sku spørger først, og ved man ikk hvis det er må man jo spørger rundt omkring i området..


  • #60   13. nov 2011 Tina C. Nej.. men man kan jo ikke se hvem der sidst har redet på marken.. Lige tilfældet hos os, ligger der rigtig mange gårde rundt omkring, så det ville være som at finde en nål i en hø stak, hvis man skal til at finde synderen der har redet der sidst.. smiley Og selvom det bliver fortalt man ikke må ride der, er folk ligeglade.. Når det er sådan, så kommer der forbud, også går det udover alle..

    Så ja, kan sagtens forstå at mange ikke gider at ryttere rider igennem deres grund, for mange tager desværre ikke hensyn og hvornår skal man så sige stop. ?



  • #61   13. nov 2011 Cecilia..
    Her hvor jeg bor er der markvej alle de steder hvor der må rides/køres/gåes på, alle andre steder skal man have tilladelse til..


  • #63   13. nov 2011 BP*^_-^my girl^-_^*BP føl til næste årBP L
    Jeg havde os gået derud hvis ikk jeg havde stået med en baby i armene..
    Der var ikk jægere i skoven der, men kunne der meget nemt have været..

    Og ja er enig med alt hvad du siger


Kommentér på:
Privat grund, Ridning ?

Annonce