{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.205 visninger | Oprettet:

trailer med eller uden skillevæg. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle i dejlige HGér.
Jeg har købt en dejlig lille hestetrailer.
Den kan have to ponyer eller en stor i. Max last 600 kg. Så det vil sige, den er ikke så bred.
Min hest er derimod bred. Og så var det jeg tænkte, om det er dumt at tage skillevægen ud? Og må man overhoved gøre det? Han KAN godt være der, spørgsmålet er, om der sker noget ved at fjerne mellemvægen. Han kommer aldrig til at stå i den sammen med en anden pga. han selv vejer 550 kg.
Lad mig høre for og imod og jeres erfaringer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  trailer med eller uden skillevæg.
  • #1   19. nov 2011 Tror godt du må tage den ud, men er ikke helt sikker?.

• #2   19. nov 2011 Det er spørgsmålet om traileren bliver for bred indeni, så hesten ikke har noget at støtte sig op af, når traileren drejer m.m.
    Men man kan sige, at i en halvanden hestes trailer er der ikke skillevæg i, for der kan jo kun stå en hest i.

• #3   19. nov 2011 jeg har også en 1200 kg´s heste trailer (600 kg egevj vægt og 600 kg lastevægt)

Jeg hev skillerummet ud uden tøven...

Du skal bare være opmærksom på at du skal have lavet en ny bagbom, da du jo pludselig ikke har skillerummet at "lukke" med.. (og der SKAL bom bagved, i tilfælde af at rampen skulle smutte)

Jeg kommer ALDRIG til at sætte det skillerum i igen... og begge mine heste foretrækker 100% uden skullerum..

Uden skillerum, så har hesten mulighed for at sprede sine ben, og få et større balance felt...

med skillerum kan hesten ikke sprede benene, og derfor ikke selv styre sit balance punkt..

Isabella bryder sig ikke om trailere med skillerum, og står hun for en gangs skyld i en, så kan jeg tydeligt mærke, at hun ikke har nogen balance, uden muligheden for at sprede benene..

• #4   19. nov 2011 Så tror jeg da også bare jeg laver en ny bagbom. Jeg alligevel ha lvet et system, hvor jeg kan flytte forbummen længere ned, til når jeg har min shetter med i den...

Kommentér på:
trailer med eller uden skillevæg.

Annonce