{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Køb brugt på HG og man blir' så ked af det!!!! {{forumTopicSubject}}

Har lige købt et underlag af en her på HG og i annoncen stod der at det var brugt. Der var også et foto hvor underlaget så pænt nok ud. Jeg har købt brugte ting mange gange og det har altid være i orden.

Så denne gang overføre jeg penge som vanligt og modtager underlaget, det har lidt slidmærker fra sadlen som forventet og ellers i pæn stald indtil jeg til min store ærgelse ser der er et aflangt hul i kanten hvor gjorden skal sidde det er ligesom flænset op og umuligt at sy smiley

Jeg bliver så frygtelig ked af at sælger ikke er ærlig og oplyser at der er et hul og skriver til hende at jeg er ked af hun ikke havde oplyst der var et hul, men får bare et svar som flg.:

"Der stod højt og tydeligt i annoncen at underlaget var af ældre dato og BRUGT.... Så kan men vel sige sig selv at der er skønhedsfejl... "

Jeg ville personlig aldrig selv sælge noget der var hul i, og hvis der var så ville jeg da oplyse køber om det så vedkommende havde en chance for at vurdere om man selv kunne reparere det!!!

Er det virkelig sådan vi vil behandle hinanden herinde og bare sælge vores værste skrammel og så være ligeglad med køber hvis ikke varen levede op til forventningerne?

Jeg er så ked af denne oplevelse, og står nu med et underlag jeg aldrig vil komme til at bruge og vil gerne høre Jeres mening om det og er det bare mig der er nærtagen??

Mange hilsen
Vibeke
En der altid sælger brugte ting der er 100% i orden smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb brugt på HG og man blir' så ked af det!!!!
  • #1   24. nov 2011 Det er da rigtigt ærgeligt! Og det er bestemt også sælgers ansvar at oplyse om fejl, mangler, slid mv.

Det mindste sælger kan gøre, er at tage underlaget retur igen. Det kommer selvfølgelig til at koste dig lidt porto..

• #2   24. nov 2011 Jeg har altid været heldig, men jeg laver som regl også den aftaæe at jeg overfører 1/2 delen af beløbet og når jeg har modtaget varen så kommer resten. På den måde kam jeg tjekke om varen er ok og så taber jeg ikke så mange penge igen hvis det er en hustler smiley

Har enda været så heldig at jeg fik ført penge tilbage til min konto efter jeg havde overført penge for et dækken. Dette kun fordi sælger syntes dækkenet var mere beskidt og der var et mini hul som hun havde overset smiley

Så jeg syntes ikke det slemt, men er også meget hys med hvem jeg handler med osv smiley

• #3   24. nov 2011 Nej hvor træls, det er dig der har ret, man kan fint sælge brugte ting, men de skal være i orden, og er de ikke det skal det være oplyst, du skal jo ikke kunne sidde i f.eks. den anden del af landet, og være tankelæser så du ved om varen er itu. Det burde være tilladt, at have en liste her med folk der snyder på den ene eller den anden måde, kan godt forstå du er ked af dit køb

• #4   24. nov 2011 Det er da en ærgelig oplevelse, har hørt om andre som havde købt OS hovedtøjer hvor det kun var dele af høvedtøjet som var fra OS )o:

Har super mange underlag i kælderen af fede mærker, dem sætter jeg heller ikke salg, da de netop er slidt godt ved gjorden, har kun udstyr til salg som er i orden og helst nye underlag (o:

Har dog et regndækken som er brugt to gange,med en flænge som er lige til at lave, men da min nye hest alligevel ikke kan passe det er det sat tilsalg med fejlen og det står højt og tydeligt, samt billeder af flængen. Det samme gælder for nogle af mine gamacher, men lavere priser og oplysning om evt fejl det gør det sjovere for os alle at handle herinde (o:

• #5   24. nov 2011 Ej, det er ikke sjovt. Jeg synes de skal fortælle alt og vise billeder af det hvis det er. smiley smart idé Rose D har.
    Jeg har også tit oplevet at man har fundet noget man vil købe og mangler at få sælgers reg. nr og kontonummer og så skriver de en besked i annoncen at det er blevet solgt uden at give besked, så kunne man jo måske have byd højere? smiley

• #6   24. nov 2011 Tak for opbakningen det varmede i min skuffelse og rart at vide at jeg ikke er sippet med mine ting skal være intakte smiley

Ja god ide med kun at overføre halvdelen den skal jeg huske!!!

Kun ENIG i at vi bør have en liste hvor vi kan se hvem der ikke har handlet ærligt!

Ja tror jeg vil foreslå at lade handlen gå retur !

• #7   24. nov 2011 Desværre er nogle folk sådan. Byttede sidste år et par helt nye vinterstøvler i læder med foer, for et underlag og handsker. Mine støvler var helt nye og aldrig brugte. Hende jeg skulle bytte med havde et sort underlag med lidt bling bling sten, et et par catago handsker. Underlaget stod som full og ingen sten mangler osv.
    Da jeg modtog tingene, underlaget var meget brugt, manglede sten, var str pony, og handskerne kunne jeg ligeså godt smide ud. Der blev jeg noget skuffet over hende jeg havde byttet med. Jeg skrev en besked til hende over at jeg var skuffet over vores bytte, da jeg ikke mente hun havde været ærlig omkring hendes ting. Jeg hørte aldrig fra hende igen. Det var en rigtig øv oplevelse.

• #8   24. nov 2011 Man skal simpelthen oplyse alle fejl og mangler, Men som køber kan du også spørge om det FEJLER noget da det klart er en fejl.

• #9   24. nov 2011 Sørg altid for at få Alle oplysninger fra sælger, for hvis det er en 14-15 årig, har jeg oplevet at de er røvligeglade hvis man bare skriver til dem, men tonen er tit noget andet hvis du ringer til dem, eller slår nummeret op og ringer til forældrene - det giver resultater! Men jeg føler med dig, jeg har oplevet det samme tit

• #10   24. nov 2011 Jeg er også skuffet over en handel som gik i vasken herinde, havde overført penge til et brugt underlag, men har aldrig modtaget det, jeg rykkede og rykkede og fik besked om at lev. adr. var forkert og hun havde fået det retur, så ber jeg hende sende det igen, men efter den besked hører jeg ingenting - ingenting - skriver til hende igen om jeg må sende hende en frankeret returkuvert så jeg kan få underlavet - heller intet svar...jeg har opgivet ...jeg ser aldrig det underlag..godt det ikke var dyrere :o( men det er da pissetræls...

• #11   24. nov 2011 Jeg er rystet over at høre hvordan i andre også er blevet behandlet!!

Jeg fatter ikke at der er mennesker der snyder og bedrager i det omfang og hvor må de have en dårlig etik, det er utrolig at de vil ligge navn til sådanne gerninger. De må have fået en rigtig dårlig opdragelse hjemmefra hvor de har lært at man godt kan tage røven godt og grundigt på andre mennesker jeg afskyr den slags mennesker.

Jeg er så ked af det men samtidig så rasende at jeg har lyst til at udstille vedkommende for hun har masser af andre ting til salg og jeg ønsker ikke at der er nogle af mine ærlige medsøstre der skal rammes af sådan en ussel sælger!!!

• #12   24. nov 2011 Vi mangler rigtig meget et karaktersystem her. Handler derfor kun yderst lidt her da jeg føler at risikoen er for stor i forhold til fx trendsales. På TS har jeg haft en enkelt virkelig dårlig handel, hvor TS hjalp og jeg fik mine penge igen. Her er det absolut ingen konsekvens af at snyde, så det frister jo så åbenlyst mange. Ærgeligt.

• #13   24. nov 2011 Jeg har også købt noget her inde, som ikke levet op til mine forventninger, og man bliver bare så sur. Men når der ikke er mere tjek på her inde, kan man desværre ikke gøre så meget selv, kun at høre om man kan lade handlen gå retur.
    Derfor når jeg handler, vil jeg helst købe noget som jeg selv kan tage ud og hente, eller få andre til at hente det for mig smiley

Kommentér på:
Køb brugt på HG og man blir' så ked af det!!!!

Annonce