De forskellige bid??? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Har brug for nogle kloge hoveder med erfaring
Jeg rider på en lille hest på omkring 155-158 i stang
Vi springer, og har indtil videre kun sprunget små stævner hvor vi har sprunget 55 cm. har dog sprunget ca. 75 cm selv
Men skal til at satse lidt højere da jeg er begyndt at få mere kontrol over ham
Jeg er ved at købe en trense til ham. og skal bruge et bid til ham
Han er en ung hest på 5 år og kan til tider være lidt kluntet og uopmærksom. men når man springer ham bliver han meget tændt.!
Han kan være lidt svær for mig at holde på en spring bane når han mener han vil sin ejen vej!
Da han er utrolig stærk
Lige nu har han et ganske almindeligt to delt bid.
Men så er det jeg tænker om han måske skulle have et andet?
Men da jeg ikek har forstand på de forskellige bid og havd de gør godt for vilel jeg høre jer
Håber i kan hjælpe
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.452
dec 2010
Følger: 121 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 764
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Hvis han bare en gang i mellem bliver lidt stærk, så er det bare noget træning.. Stop ham hver gang han bliver stærk.. Vent med andet bid når han ikke er ældre, og vent ISÆR med pelham, da det næsten er det hårdeste bid du kan få..
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 203 Svar: 454
Han går med almindeligt to delt bid
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
nov 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 1 Svar: 97
- Og ellers så vil jeg anbefale et pessoa bid, har jeg i hvert fald haft gode erfaringer med. :o)
jun 2007
Det er når vi er til stævne han bliver "ustyrlig"
Men han har været det hver gang nu har vi været til 5 hvor vi har været ude.
Nogle gange også udner træning derhjemme hvis han bliver lidt for glad som jeg kalder det han er utrolig glad for at springe men har arvet sin mors "hidsighed".
Og kan så finde på at dreje udenom sprignet i sidste sekund og nogle gange løber han og selvom jeg forsøger alt jeg kan for at få ham ned i fart og vendt hjælper det ikek hvis han har en idé om hvor vi skal hen
jun 2007
nov 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 1 Svar: 97
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Mange misforstår det at hesten sponser der ud af som meget glaaaad for at springe, det er bare en misforstået ting :o)
Er hesten ikke nær så styrbar til stævne så ville jeg tage ud og ride fremmede steder, i fremmede haller så han vænner sig til det, samt evt. tage til et stævne hvor du bare skridter rundt og er der og rider imens der er stævne.
Og også overveje om det er dig selv der bliver nervøs og påvirker det derfor :o)
Der udover er dette en super artikel:
(link fjernet)
Om netop det med heste man forveksler med glad,e men heste der egentligt har fået aktiveret flugt instinktet.
Og her er artikelen " flugtinstinktet - få styr på hestens stress "
(link fjernet)
De forskellige bid???