{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Bange for væg/halv væg - What to do??? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lidt siger, har jeg en hest der er bange for at stå med hovedet mod væggen på strigle- og vaske pladser.
Hun startede med at stå på Jelling ridecenter, som har vaske plads, hvor hesten skal stå med hovedet mod væggen, og det var her jeg første gang blev klar over at det ville hun bare ikke. Hun stressede op, og nægtede simpelthen at gå der hen, uanset hvad man prøvede.

Derefter kom hun ud på Stutteri Søndervang, som har en super lækker stor strigle- og vaskeplads, men stadig ville hun ikke der ind, så her måtte jeg stå på en 3 meter bred staldgang, med hende bundet fast i et træktov og et longetov, og vaskning måtte foregå udenfor, MEN her skulle hun også stå med hovedet mon væggen, dog ca 1 meter fra den, og der var intet problem, andet end at hun ind imellem drejede så hun stod med siden til væggen.

Nu står hun så på Stald Kisny, hvor hun trives SUPER godt, og der er mulighed for at strigle på staldgangen.
Men deres vaskeplads vil hun igen ikke ind på, selvom det er en halv væg, hvor der vel er ca 3-4 meter hen til selve væggen, og der er desværre ikke alverden af mulighed for at vaske hende udenfor.
Og nu er det virkelig ved at irretere mig, især nu hvor det bare er en halv væg der er farlig.
Jeg har prøvet alle tricks og kunster jeg kender, men intet af det virker. smiley

SÅ, kære HG, PLEASE HELP!!!
Har i nogle gode råd? Eller evt selv haft en hest med samme "forbi"?

Måske skal det lige siges at hun tidligere har stået i spieltov, et sted hvor hun ikke kunne finde sig til rette, kan dette evt have noget med det at gøre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for væg/halv væg - What to do???
  • #1   26. nov 2011 er du sikkert på det ikke er fordi hun ved hun skal ind og have vasket ben?
    - tror ikke en hest sådan kan være "bange" for en væg smiley

• #2   26. nov 2011 hvad med at bakke den der ind så står den godt nok den gale vej men så enten må hun lære at stå stille mens du holder i træk snoren eller får en til at holde hende smiley at tit mødt heste der ikke ville ind på vaske pladsen (trav stalde) men se skal og alle kan lærer det så hun skal bare vende sig til det smiley men prøv at bakke ind har jeg tit gjort

• #3   26. nov 2011 Min nægtede at gå ind i vaskepladsen det gamle sted. Men fandt ud af at hvis jeg fik ham ind, og vendte ham med det samme havde han intet imod det. Det nye sted brød han sig heller ikke om i starten, men nu synes han det er fint så længe han kan have hovedet ud mod staldgangen.

• #4   26. nov 2011 Tina: Hun ELSKER at blive vasket, og står rigtig og nyder det, så nej, det kan ikke være derfor. smiley

Hingste basser: At bakke hende ind er også forsøgt, men det var ikke ligefrem nogen succes. smiley

Laura: Jeg kan SLET ikke få hende ind, det lykkes måske at få en hov ind, og så bakker hun 3 skridt. Har også forsøgt hvor min opstalder stod bag ved, og forsøgte at få hende ind, men det hjalp heller ikke. smiley

• #5   26. nov 2011 Det tog også mig lang tid at få min ind, men tog små skridt af gangen og brugte godbider. Prøvede at gøre han tryg ved det først, så han fik en god oplevelse.

• #7   26. nov 2011 Det er prøvet mange gange, og bruger altid godbidder til den slags træning, men dem er hun fuldstændig ligeglad med her. smiley

• #8   26. nov 2011 Camilla: Hun kan netop se fra vaskepladsen, da der er 3-4 meter over til den fulde væg, og der er massere at se på, så der er ikke bare hvidt.
    Og som skrevet tidligere, er det forsøgt at bakke hende ind, men det var nær gået galt.

• #10   26. nov 2011 Camilla: Synes det lyder rigtig spændende, har desværre ikke lige penge til det pt, men kunne helt sikkert være en oplevelse at prøve det.
    Har du selv erfaringer med hende, eller?

• #12   26. nov 2011 Ai hvor fedt. smiley
    Har altid været meget skeptisk overfor sådan noget, ikke fordi jeg ikke tror på det, for det gør jeg skam, er meget spirituel, men pga alle de svindlere. smiley
    Men dejligt at høre at det ikke er alle der er fupmagere. smiley

Ved du noget om, om hun kan få hesten til at fortælle hende sit navn, f.eks?
    Blanca's stamtavle er nemlig bortkommet på et tidspunkt i spanien, og Blanca er ikke hendes stamnavn, så vi er igang med at opdrive hendes papir, så hun kan få det korrekte pas, men det er desværre ikke helt nemt. smiley

• #13   27. nov 2011 har du prøvet at få en anden til at føre hende ind på vaskepladsen?

Vi havde et problem med vores, den var begyndt at sparke ud med forbenene når vi gik med hende, hun sparkede 'bevist' efter os og så snart hun havde ramt så satte hun i galop og væk fra os. (det startede fra den ene dag til den anden.)

Så fik vi en anden til at gå med den, så var der intet og nu gør hun det heller ikke mere.

Den anden der gik med hende mente det var fordi vi var begyndt at regne med at hun lavede ulykker når vi gik med hende (ikke bevist men tanken har ligget der : nu sparker hun snart efter os også er hun væk)

Kan det være fordi du tænker : at omlidt så vil hun ikke længere for nu er vi snart på vaskepladsen?

• #14   27. nov 2011 Mette: Min far har også prøvet, og han plejer ellers at kunne få hende til alt.
    Men jeg havde faktisk ikke regnet med at der ville være noget problem med hende, da det jo bare er en halv væg, så jeg gik bare, og så stoppede hun, og ja, det gjorde jeg jo så også. smiley

Kommentér på:
Bange for væg/halv væg - What to do???

Annonce