{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Foderskift! {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Kan i hjælpe mig? Jeg står og skal skifte foder og er usikker på hvordan jeg skal gribe det an.
Jeg skal skifte fra Danish Agro ”hesteguf”, som han får en halv liter af (fordelt på 2 gange dagligt).
Det nye foder er Naturmüsli med urter fra skt. Hippolyt (fordelt på 3 måltider) – jeg har prøvet at kontakte dem, men har endnu ikke fået svar, så kunne godt tænke mig en vurdering på min idé smiley

Da hesteguffen efter min overbevisning ikke er et specielt godt til min hest, har jeg overvejet en anden løsning, end at nedtrappe denne blanding. Jeg har tænkt på om det kunne være fornuftigt helt at stoppe med hesteguffen og så langsomt starte op med blandingen fra hippolyt, men supplere med lucerne i optrapningsperiode? I så fald hvilke mængder af hver over hvor lang tid? Kan ikke finde ud af hvor meget af Hipolytten han skal ende op med at få – han trænes på LA-niveau og rides hver dag, god foderstand (dog tendens til overvægt), cirka 480 kg og 153 cm.

Mht. lucerne har jeg tænkt på denne ((link fjernet) fordi det lyder som et kvalitetsprodukt, der også er godt til allergiheste – dog er der en anelse melasse i.

Jeg skal nok få de præcise angivelser af hippolyt selv, så ingenting går galt – ville bare gerne have en vurdering på sagen, så jeg kan gå på indkøb smiley

Vh Natasja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderskift!
  • #2   28. nov 2011 ejg ville fjerne en del af den ene foder og giver samme mængde som jeg har fjernet af den nye foder

  • #3   28. nov 2011 camilla s: Hvor i alverden har du fra at det tager 7 uger? smiley man plejer at sige mellem 2-4 uger på et foderskift...

    mht. hippolytten, så er doseringen mellem 100-200g pr 100 kg hest (for dens idealvægt)

    umiddelbart så synes jeg din lyder ret tung af ikke at være højere? Min hoppe på knap 170 vejer 540 kg, det kun 60 kg ekstra. Vil tro at din burde veje nærmere 450 kg.
    Men jeg ville give hende omkring 600g naturmüsli om dagen, og så 300g lucerne, fordelt på 3 måltider smiley


Kommentér på:
Foderskift!

Annonce