{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

Dyrlæge, kiropraktor, massør, røntgen.. Hva nu?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Kort og godt har jeg en hest, der "står skadet" med spændinger, låsninger og ja.. sådan nogle "småting", der desværre gør en stor forskel ridemæssigt. I kan læse den længere historie her: http://www.heste-nettet.dk/forum/14/1046016/1046016/

Han har haft først en dyrlæge, der oven i det også er kiropraktor. Han fandt småting i nakke-området, og gav akupunktur og laser. Det hjalp ikke.
Så tjekkede en anden dyrlæge ham (både røntgen, bøjeprøve, longe, ALT). Han var ren i røntgen, øm i ryggen/lænden og var uens gående i longen. Han trådte mere igennem i venstre hofte.
Så en massør, der så hans balancepunkt for total forskudt til højre (tråder venstre forben ind foran højre forben), og ellers bare en del spændinger og låsninger i lænd, bagpart, hals, skuldre og sådan.
Så havde vi massøren ude igen, der så mig ride. Hun mistænkte straks hofterne og konstaterede derefter også, at de var piller skæve.
Derefter fik vi en kiropraktor/dyrlæge ud (ikke den samme som sidst). Hun fandt også en masse låsninger og spændinger og bare en del ømhed rundt omkring.
Nu har vi haft massør til ham for 3. gang og det er blevet bedre. Specielt i bagpart, og hals/nakke. Den 9. kommer der kiropraktor/dyrlæge igen og så kommer massøren endnu en gang.
Både kiropraktoren og massøren er optimistiske omkring behandlingen og de mener det nok skal løse sig. Lige pt. står ridningen af hesten meget på ligeudretning i remonteholdning og de dage jeg føler han er med på den, prøver jeg at samle ham mere op.

MEN.. Han har altid haft skæv haleføring, men vi har ikke taget det som noget problem, da han altid har haft det og det ikke er blevet bemærket til stævner eller noget. Vi har haft han siden november 2007 og det eneste vi ved er at han under tilridningen er blevet tvunget ind i en barriere og generelt ikke har haft det så godt. Vi har flere gange haft dyrlæge og kiropraktor, fået akupunktur og laser. Men de er aldrig kommet ind til det hovedsaglige problem.

Hvad er det næste I ville gøre? Evt. noget der kan være specielt godt for ham? Hestesvømning eller noget andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge, kiropraktor, massør, røntgen.. Hva nu??
  • #1   1. dec 2011 Kan varmt anbefale hestesvømning, og Equine Touch.. smiley

  • #2   1. dec 2011 http://www.equinetouch.dk/

  • #3   1. dec 2011 Købte min gamle hest, som jer naiv og troede på hvad dyrlægen sagde, da jeg jo fik lavet dyrlæge tjek. skæv haleføring betyder ikke noget. Som jer senere få man kiropraktor på, og de siger altså nogle andre langt mindre pæne ting om skæv hale. min havde også problemer med hofter nakke og meget andet.

    Jeg havde absolut ikke held med folk der havde flere udd. altså dyrlæge og kiropraktor.
    Fordi de bruger og har brugt så meget tid, på deres dyrlæge uddannelse.
    Hvorimod folk der kun laver kiropraktik, har langt mere erfaring.

    Jeg bruger Joel shytt, da han spicalicere sig i genoptræning. og han de sidste måske 10år, har været rundt til skadet heste, og derigennem ved hvilke mennesker der dygtige. og hvilke som har lavet mere rav i den.
    Som du selv siger en finder noget, en finder noget andet.
    Så var jeg dig, ville jeg undersøge, hvem er der lige på dit felt af spicalister.
    De koster måske lidt mere, men frem for at skulle samle op på løse ender, så kan det godt betale sig.

    Og ja så ligeud så hesten ikke vrider evt. afsted på tur.

    Rigtig god bedring med din hest, dejligt der nogle som virkeligt gør alt de kan for deres gode ven.


  • #4   1. dec 2011 Har du forsøgt back on track/ceratex?

  • #5   1. dec 2011 Jeg ved ikke rigtig noget om sådan noget, men kan det skyldes at han har ondt i et af de venstre ben og derfor lægger mest vægt til højre og derved bliver skæv?

  • #6   1. dec 2011 Jeg vil klart anbefale Back on track/ Caretex som er en super supplering til keopraktor, massage, dyrlæge mv.

    Jeg bruger selv staldgemascher fra Caretx (det samme som back on track) hvilket er helt super.

    Magneterne i produkterne får blodgennemstrømmen aktiveret, hvilket er godt i forbindelse med skader etc.

    Du kan evt. se caretex her: (link fjernet)

    Man kan få et dækken, som gør præcis det samme - det ville jeg bruge hvis min hest havde ondt i ryggen mv. Ligeledes giver det varme, som er kanon.


  • #7   1. dec 2011 har du fået taget røngen af ryg og nakke ? hvis det der problemet lidt ligger kan det jo være det mere end en låsning
    og svømning er godt for dem


  • #8   1. dec 2011 Tak for alle jeres svar! Har læst alle sammen grundigt og vil helt klart have det hele i baghovedet og foreslå f.eks. hestesvømning.

    AM: Det kan det sikkert. Men han er øm her og der og blablabla, og når han er øm er det klart han ikke går korrekt den lille musse smiley Men jo skævheden kommer helt sikkert af at der er noget, der er ubehageligt og derfor prøver undgå det ubehagelige.

    Louise: Jeg har virkelig også overvejet sådan et dækken. Men det er MANGE penge at ligge i, hvis det ikke virker. Dog har jeg hørt rigtig meget godt om BOT produkter. Så det kunne være en mulig julegave. Det er helt klart noget jeg har og vil overveje.. Tak for linket smiley

    Charlotte: Han har fået taget røntgen af både ben, haser, ryg og nakke. Der er intet at se.


  • #9   1. dec 2011 Caretex er et billigere alternativ, derfor jeg foreslog linket. Det er min stedmor der forhandler produkterne her i Danmark.

    Jeg har lige fået staldgamacherne, og de er super.

    Se evt. på caretex hjemmeside. Caretex er præcis det samme som Back on Track bare billigere. Hende som opfandt BOT, er den samme der nu har stiftet Caretex.


  • #11   1. dec 2011 Jeg ville også foreslå en fysioterapeut, som Sanne nævner..
    De bruger hestens egen reflekser til at rette eventuelle skævheder.


  • #12   1. dec 2011 Jeg ville få tjekket tænderne hos en tandlæge for at være sikker på at det ikke er der spændingerne kommer fra. smiley

  • #13   1. dec 2011 Heste svømning er altid godt, og hvis du har prøvet kiropraktor, massør, at få tjekket tænder o.s.v, er der ikke så meget ud over det du kan gøre. Jeg ville forslå at du jævnligt enten bruger kiropraktor, massør eller begge dele (selvfølgelig ikke for tit), og hvis den ikke er halt af disse spændinger så kan du prøve at ride det væk, ved konsekvent at ride løs gørende ridning, hvor du hele tiden også sørger for at den træder i sit eget spor altså den sætter bagbenet i samme 'linje' som forbenet og ikke fx ud til højre, ved at gøre det har du din hest løs og lige måske kan det hjælpe på noget af det smiley

  • #15   1. dec 2011 Igen til alle: TAK for svarene! Virkelig dejligt I vil bruge tid på at komme med foreslag.

    Han har fået tjekket tænder og der var intet. Han er ikke direkte halt og jeg kan uden problemer ride ham så længe jeg lader ham trisse rundt uden at samle ham.

    Sanne: Tak for beskeden. Vil helt klart gemme den i baghovedet. Har hende du snakker om en hjemmeside eller noget i den stil? Frem over (også når vi kommer ud af det her) vil vi også have massør til ham jævnligt. Så er der professionelle øjne på ham, så vi kan få reddet eventuelle nye spændinger.


Kommentér på:
Dyrlæge, kiropraktor, massør, røntgen.. Hva nu??

Annonce