{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

Dyrlæge, kiropraktor eller andet? {{forumTopicSubject}}

Mistænker lidt min pony at have ondt et eller andet sted. Under træning, både ridning, longering og når jeg bare trækker ham rundt på banen, laver han ryk med hovedet. Det er også lige meget, og der bliver brugt alm. trense, sidepull eller grime (tænder er blevet tjekket).
Oftest giver han et ryk mod bringen, ud til siden eller lige frem. Det varierer meget, hvor voldsomt og hvor meget han gør det, men han gør det ikke konstant. Når der sker noget og han bliver ivrig, kan han finde på at slå med hovedet, men stadig ikke konstant.
På banen og på skridteture går han for det meste rimelig afslappet og han søger også frem og ned. Desuden siger han heller ikke særlig meget til at få sadel på, og han står helt stille under opsidning uden at vise ubehag.
For et stykke tid siden fik jeg fat i en bog om trykpunktsmassage, hvori der står, hvordan man selv kan finde spændinger samt skånsomt massere områderne. Prøvede så at gøre, som der står i bogen, med et fast tryk at trykke på kroppen med tommelfingeren. I første omgang reagerede han ikke, men lidt efter reagerede han på området, hvor den bagerste del af sadlen ligger, dog kun på den ene side. Nogle dage efter begyndte han også at reagere samme sted på den anden side. Når jeg har trykket på området er stykke tid, begynder han at slappe af, og reagerer næsten ikke længere. Det skal lige siges, at hesten er meget følsom overfor berørelser og ubehag. Hvis jeg bare kører fingerne langs hans ryg, reagerer han ikke, kun på trykket med tommelfingeren. Tænker så, om han måske har ondt i ryggen, også selvom han søger ned under træning osv..
Midt spørgsmål er så, hvem man skal have fat i i sådan et tilfælde? Dyrlæge, kiropraktor, massør eller andet? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge, kiropraktor eller andet?
Kommentér på:
Dyrlæge, kiropraktor eller andet?

Annonce