{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Trygheds-hest og gider ikke venstre volte... {{forumTopicSubject}}

Min hest er lidt af en tosse. Jeg har brugt det sidste år på at lære os begge at ride smiley Dvs. gøre ham til ridehest og træne mig selv op igen (jeg har holdt en laaang pause) Vi har haft vores op og ned ture. Men han er og blir min drømmehest. Så skid hul i at vi ikke er længere end det vi er, for vi har hele livet sammen.

Mit første problem: Han vil/gider ikke ride uden at der er nogen med os. Altså han synes aller bedst om at der står en inde på midten og kigger. Og så har han det med at søge der ind. Han har fået en lidt dårlig vane med at skulle ha lidt ros på midten når han havde været dygtig. Men når jeg så rider alene, gider han absolut ikke! Han blir ved med at trække op med ledet og vil ind. Han er jo bomstærk (frieser)

Gode råd???

Problem 2: Højre volte er begyndt at gå rigtig godt. Både i skridt og trav. Venstre dur slet ikke. Idag var det som om der slet ikke var kontakt til bidet. Han løfter bare hals og hovede op og går den anden vej. Lige meget hvor meget jeg klemmer med benene.
Kan det være tænder? Det er bare ikke så længe siden de er blevet tjekket.

Håber i har nogle gode råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trygheds-hest og gider ikke venstre volte...
  • #1   2. dec 2011 Det du siger med at han ikke vil, hvis der er en på midten, er det "bare" et menneske, eller er den en anden hest du mener? smiley

• #2   2. dec 2011 Fortæl hvis jeg har misforstået det:
    Hesten vil helst stå på midten når der ikke er andre heste på banen og rider i på hovslaget, vil den hen til ledet.

At hesten ikke vil være alene er i dens instinkt - i natur er det jo = døden samt heste har et stort flokinstinkt, nogle mere end andre.
    Din har så et mere end andre.
    Og her skal det så læres, det er okay at være alene.

Er problemet der også kun på tur eller kun på banen?

• #3   2. dec 2011 Vi har aldrig redet med andre heste. Han er opstaldet hjemme og det er kun mig der rider. Så et menneske inde midt på. Det er bedst smiley
    Hvis vi er helt alene vil han bare gerne ind igen.

Jeg har ikke været ude og ride tur alene endnu. Jeg har desværre været uheldig og været røget af ham 2 gange, så jeg har faktisk været bange for ham. Men jeg har overvundet frygten nu.

• #4   2. dec 2011
    De fleste heste søger ind imod et menneske, hvis der er sådan et smiley
    Et menneske gider jo som regel nusse og giver mad.

Så er det bare at lære at de ikke altid får lov til at kommer derind.

Hvis hesten har vænnet sig til der står et menneske og den ev.t har fåret nus og ro af at gå der ind - vil den jo gå der ind for at op nå det igen.
    Så er det "bare" at drive mere på, så hesten kommer videre - måske du bliver nød til at være hård 2-3 gange.

Ang. venstre volte så kan det være tænder eller låsning/spændning i nakken/halsen fx. :o)

• #5   2. dec 2011 Ang. venstrevolte, kunne godt lyde som nogle spændinger - mit bedste bud vil være i halsen, men til det ville jeg nok få en kioprakter ud.

har du prøvet at trække rundt med ham på hovslaget osv, og lave nogle øvelser for jorden og sådan? Ved fra min egen, at er der noget han er utryg ved, går han den anden vej hvis ikke jeg stopper ham, men går jeg ved siden af ham, kan alting bare komme an. Når jeg så har gået ved siden af ham de farlige steder nogle gange, er det problem løst smiley

• #6   2. dec 2011 Ellers få et menneske til at komme og stå på midten, og så få mennesket til at gå væk (kun lige så hesten ikke kan se ham.
    Og så ligeså snart din hest, er flink går mennesket frem så han kan se hende igen. Når mennesket så er der driver du godt på , så han ikke kan komme derhen, men bare kan se mennesket.
    Efter lidt tid beder du så mennesket om at gå igen, og komme tilbage når han er sød.
    Og så jo flere gange det virker, jo mere kan du farlange af din hest inden mennesket kommer tilbage.
    Tilsidst kan mennesket så være helt væk, og din hest vil intet opdage, fordi den er koncentreret og at det ved/tror at m,ennesket alligevel kommer tilbage hvis den er dygtig.

^^ Lyder nok lettere end det er, men bare et forslag smiley

• #7   2. dec 2011 Jeg har prøvet at have pisk med på ham, det virker faktisk fint. Han skal nogen gange lige ha at vide hvem der bestemmer.

Jeg vil også ha dyrlægen ud i næste uge og lige ha ham tjekket i nakken og tænder.
    Så jeg kan få ham med ud på banen igen og se om det virker smiley

• #8   2. dec 2011 Bare som et btw - dyrlæger ser ikke altid ting som en kiopraktor og hestetandlæge vil se, med mindre de har speciale i de ting smiley

• #9   2. dec 2011 Han virker smidig nok når jeg ikke er på ham. Han kan kigge langt tilbage, drejer lige meget til begge sidder.

Smølfen: Uha hvis en person pludsellig dukker op dør han jo af skræk :O) Der skal ikke meget til at gøre ham til en kylling.

• #10   2. dec 2011 Nej det er rigtig nok. Jeg er faktisk igang med at skifte dyrlæge. Den gamle var ved at bilde mig ind at min hest ku ha spat eller noget andet. Det viste sig heldigvis bare at det var noget væske der skulle suges ud. Hun har tidligere fejlbedømt et af mine dyr.....

Må heller lige undersøge hvem der er her i nærheden.

Vestjylland, hvis nogen har nogen i kan anbefale smiley

• #11   2. dec 2011 Det kan også være din sadel, der ligger lidt dumt måske så. Hvis der ikke er noget fra jorden af smiley

Kommentér på:
Trygheds-hest og gider ikke venstre volte...

Annonce