{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Hest vs. stor sum penge {{forumTopicSubject}}

Jeg har for nyligt fået tilbudt en, i mine øjne, pænt stor sum penge for Highness. Jeg takkede nej hvilket jeg vil gøre uanset hvor høj prisen måtte være.

Min Oman eksempelvis, er udlejet til min gode veninde, så jeg har på denne måde ikke noget særligt bånd til ham. Fik jeg tilbudt en stor sum penge for ham, tror jeg at jeg ville overveje det, men hvor imod jeg aldrig ville overveje det med Highness eller ponyen. Oman ville aldrig blive foræret væk, men for en god sum penge kunne jeg nok overveje det - altså er det her summen af penge der ville afgøre, om jeg ville overveje at sælge ham.

Jeg ved GODT at hjem altid kommer først, men nu spørger jeg specifikt mht. spørgsmålet om pengene og ikke "jeg ville aldrig sælge min hest til nogle ukyndige mennesker, bare for en høj pris".

Ville I sælge jeres hest hvis budet bare er højt nok, og kunne en eventuel pris være med til at afgøre om I ville overveje at skille jer af med jeres hest?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest vs. stor sum penge
  • #1   10. dec 2011 Ikke med Frida nej - og nu har jeg ikke andre .. Hun har været til salg så mange gange, men hver gang der dukker en køber op, har jeg 1000 undskyldninger til hvorfor de ikke skulle passe sammen smiley Hun har lige stået skadet, hvor jeg brugte mere eller mindre 24 timer i døgnet på at tude, fordi vi var usikre på om det kunne ende med aflivelse. Jeg KAN ikke undvære hende, og jeg vil ikke kunne klare at hun skal videre til et sted, der ligesom mig og hende forrige ejere, skulle bruge så meget tid og kræfter på at lære hende og hendes behov at kende - det vil jeg hverken tilbyde hende eller køber..

    så nej, ligemeget hvor stor sum penge jeg bliver tilbudt, så bliver hun hos mig smiley


  • #2   10. dec 2011 Hvis jeg havde nået de mål jeg ville med min hest, ville jeg nok overveje det, hvis prisen var god, men så skulle det også være til et godt hjem.

    Som det ser ud lige nu, tror jeg ikke jeg ville sælge nogen af dem smiley


  • #3   10. dec 2011 Payback nej aldrig, lige gyldigt hvor stor pengesum det er kan jeg ikk skille mig af med hende..

    Anton, hvis hjemmet er det helt rigtige så ja.. sagtens, han er os til salg men kun til det helt rigtige hjem..
    Vil ikk sælge til hvem som helst bar pga. pengene må jeg ærligt indrømme.. vil heller have en lavere pris og så have det perfekte hjem, end få sygt mange penge og så hjemmet bar er noget skod


  • #4   10. dec 2011 Jeg ville aldrig kunne sælge Escape, selvom jeg et par gange inden for det sidste år har været på nippet til det, men nu, nej det ville jeg ikke kunne

  • #5   10. dec 2011 Det kommer da helt an på, hvor meget jeg fik budt. Hvis det nu var meget mere, end hvad vi har købt ham til, så helt sikkert ja.. Med så mange penge ville jeg kunne købe en ny lækker hest smiley
    Men det tror jeg nu ikke lige sker smiley Jeg har heller ikke lyst eller brug for at sælge lige nu..


  • #6   10. dec 2011 Ja, hvis jeg fik tilbudt en stor sum penge, ville min hest være tilsalg smiley jeg har dog også haft hende halvt til salg...

  • #7   10. dec 2011 Tror det er et svært spørgsmål for os "hobby hesteejere" nu taler jeg for mig selv vel også ret generelt for rigtig mange herinde som har heste som hobby/livsstil/bedste ven og det der gør hverdagen lidt mere udholdelig. Vores Dus har været misforstået nok i sit liv og vi har nu en bedste ven som bliver hos os til han ikke skal være til mere.

    Når man som de fleste af os har hest på hobbyplan tror jeg bare vi tænker helt anderledes både i forhold til de følelser der er involveret, hvordan hesten bør have det mht. foldtid osv.

    Skal man vende det hele på hovedet og se på ryttere som rider over "vores" niveau og ligger alverdens tid og arbejde i at få en hest op på topplan - som der skrives længere oppe "har opnået målet med netop denne hest" tror jeg verden ser anderledes ud når vi taler heste på topplan til flere penge end vi næsten kan forestille os. Salgsstalde, beridere, trænere, topryttere osv. uddanner jo heste fra 0-100 og når målet er nået og andre kan se det potentiale og giver bud på hesten er udfordringen jo større og mere spændende ved at sælge den uddannede hest og begynde med en ny der kan nå toppen. Ikke at de ikke får følelser for hestene for selvfølgelig gør de det, men alt det med hjem før pris osv. er bare så meget anderledes på topplan og erhverv end det er for os "andre" det er jo deres levebrød og ikke deres bedste ven


  • #8   10. dec 2011 Jeg kan ikke sælge nogen af mine heste. Jeg har solgt en og givet en væk. Det var så hårdt. De sidste tre fylder så meget i mit hjerte, at jeg på ingen måder ville kunne undvære dem smiley

    Men hvis jeg dog ikke kunne tilbyde dem det optimale liv, og en anden ville kunne give dem noget bedre. Så ville jeg tænke mere på hesten end på mig selv smiley Derfor solgte jeg også en.

    Men pengene ville ikke spille en rolle.


  • #9   10. dec 2011 ville aldrig kunne sælge romeo og jokum uanset hvor høj prisen er
    men derimod hvis jeg fik en rigtig god pris for gorba min frieserhingst kunne jeg godt overveje det


  • #10   10. dec 2011 jeg er meget i tvivl for tror ikke mange mennesker kan modstå et ordenligt bundt kontanter foran næsen på en.. min hest er ikke til salg og har ingen planer om han nogensinde skal sælges men må ærligt indrømme at hvis der stod en med en masse kontanter tror jeg jeg ville have svært ved at sige nej. da dette aldrig er sket kan jeg heller ikke sige hvordan jeg vil reagere men tror ikke jeg kunne modstå fristelsen. jeg ved hvad jeg har givet for min hest og hvad han reelt skulle koste og har også en ide om hvor mange penge der skulle på bordet for jeg ville overveje det og det er et 6 ciferet tal vi her taler om.

  • #11   10. dec 2011 Pt ville jeg nok sige ja til at sæge hvis den helt rette køber dukkede op og ville give en ordentlig pris.

    Det er udelukkende fordi at jeg formentlig skal på universitetet om 2 år og der regner jeg ikke med at få tid og råd til ham desværre smiley
    Han er min stjerne og min øjesten og i den ideelle verden ville jeg beholde ham for evigt.. Men jeg synes heller ikke det er fair at svigte ham i 5 år mens jeg uddanner mig.

    Hvis jeg solgte ville jeg naturligvis lave en kontrakt der gav mig førsteret til at købe ham tilbage hvis de fik salgstanker smiley


  • #12   10. dec 2011 Min hest ja. hvis der kunne tilbydes mindst det samme som jeg giver eller bedre. dog er min kat ikke til salg for penge.



  • #13   10. dec 2011 Det tror jeg ikke, nej. Hvis man har det godt med den hest, hvorfor så sælge?

    Til gengæld tror jeg, at dem som byder så mange penge for en hest, også har tanker om at bruge den (og dermed ved de formodentlig en ting eller to om heste)


  • #14   10. dec 2011 nej nej nej.....aldrig om jeg vil sælge min skønne Calif, ligegyldigt beløbet... han er min for life...

  • #15   10. dec 2011 Ja det ville jeg...
    Jeg har dog også lige som nogen en hest jeg ikke ville skille mig af med, for hverken det bedste hjem eller en halv eller hel mill.

    De andre jo de er skam tilsalg for den rette pris... og den rette pris er på nogen af dem ikke så høj (dvs der skal ikke bydes alverden før de blev solgt) og for nogen andre skal der en del til.

    Jeg har pt en som skal sælges ene og alen efordi der "står for mange penge i ham" til ikke og gøre det, men bliver han så ikke solgt for prisen ja så beholder jeg ham gladeligt.


  • #16   10. dec 2011 Nu har jeg ikke hest (desværre), men jeg har generelt et princip om, at når man køber hest, så køber man et ansvar - jeg synes det er synd hvor mange heste fungerer som kastebolde. Det er bestemt ikke ualmindeligt at en hest har omkring 5 ejere i løbet af livet - og nogle flere.

    Jeg tænkte mig grundigt og længe om før jeg tilbød min helparts ejer, at købe hesten - og tænkte også over, at hvis jeg fik ham, så var det en livsopgave. Og jeg var villig til det, fordi jeg holder så meget af ham. Desværre er ejer ikke klar til at sælge endnu.

    Konklusion = NEJ, hvis (når) jeg får hest, vil jeg ikke sælge den for alverdens penge. Uanset hvor fristende det egentlig er, har jeg påtaget mig et ansvar for hestens velfærd.

    Mener det er okay at sælge hvis man virkelig ingen tid har til den, simpelthen ikke har råd mere, el. lign.. men ellers er jeg helt klart af den holdning, at heste ikke bare skal sælges og købes som objekter.


  • #17   10. dec 2011 Hesten er sikkert mere værd en pengene.
    Altså min hest er en rideskolehest som jeg rider på, men hvis jeg havde min helt egen hest ville jeg aldrig sælge den for ligegyldigt om hvor mange penge det så lige var. For som sagt så er hesten mere værd en pengene!
    Så når det er "Hest vs stor sum penge" ville jeg self. vælge hest, for pengene dem kan man jo bare glemme. Det kan godt være man kan bruge penge til massere af nyt tøj, men hvis man virkelig elsker heste ville man aldrig sælge en hest for ligegyldigt hvilken stor sum penge det er.


Kommentér på:
Hest vs. stor sum penge

Annonce