{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre :´( ?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Ja jeg røg af min hest i torsdags og måtte en tur på skadestuen.. Han sagde intet var galt og det bare var slaget

Igår var jeg så hos vagtlægen da mine smerter havde bredt sig og stadig gjorde meget ondt. Hun ringede til skadestuen for at høre mere om hvad de røngten billeder viste jeg havde fået taget og der viste de ingen tegn på noget var brækket. Men jeg kunne godt forvente at der ville gå 6-8 uger før jeg var nogenlunde klar igen. Sagde så jeg gik sygemeldt i forvejen og så spurgte hun hvad jeg fejlede og sagde så jeg havde fået konstateret Fibromyalgi i kroppen. Så sagde hun ja så kan du godt fordoble tiden, dvs til 12-16 uger smiley og hun kunne ikke sige om det kunne gå hen og blive kroniske smerter nu da jeg har den sygdom smiley

Så nu står jeg i en vanskelig situation.. Jeg kommer ikke til at kunne ride min hest selv i mange mdr, og har ingen part til hende.

Hun er 7 år gammel og er syndt hun skal stå stille så længe nu hun er kommet så godt igang. Så kan i komme med nogle gode råd om hvad i syntes jeg skal gøre.

Er ude i om jeg skal låne hende ud til jeg er frisk igen eller om jeg skal finde en helpart til hende..

Hvad skal jeg gøre :´( er meget i vildrede med mig selv da jeg jo elsker den hest rigtig meget


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre :´( ??
  • #1   12. dec 2011 Ej hvor er det surt! :S god bedring til dig!
    Men hun betyder jo rigtig meget for dig, så hvis jeg var dig ville jeg finde en part til hende så du også selv kan gå og nusse med hende mens der er en anden der ridder hende for dig (-:

    God bedring herfra (:


  • #2   12. dec 2011 Problemet er bare det ikke er super nemt at finde en part heroppe hvor jeg bor.. Har nemlig en part annonce på men den skal så ændres nu smiley

  • #3   12. dec 2011 Ja er nemlig det jeg tænker.. er bare ikke meget for at flytte hende da hun har det super der hvor hun står

  • #4   12. dec 2011 Men hun kommer vel tilbage igen? smiley

  • #5   12. dec 2011 Ja hvis ikke boksen er lejet ud igen så der ikke er plads til hende igen smiley

    Men der hvor hun står nu har jeg flere til at holde øje med hende hvis jeg ikke når derned da jeg kender dem.. Så de vil altid kunne sige til mig om hun har det godt og om parten behandler hende ordentligt osv smiley


  • #6   12. dec 2011 Åh stakkel! smiley
    Udlån ville nok være det bedste, hvis ikke det er til at finde en part..
    -hvis du eventuelt er interesseret i at låne til Esbjerg, så må du skrive en privatbesked til mig smiley


  • #7   12. dec 2011 Lad hende gå og hygge sig, prøv at finde en part, hvis det ikke lykkes sker der ikke noget ved at hun ikke bliver brugt så meget i nogen måneder.

  • #8   12. dec 2011 lene&baby.. Østergård: Det er sødt af dig men Esbjerg ville være for langt væk.. Skal være så jeg kan køre til hende når jeg har lyst osv smiley Men tak for tilbuddet

    Mette N: Ja ved det godt men så er det 3. gang vi må starte forfra og er jeg helst ikke interesseret i smiley Men vil prøve at søge en helpart


  • #9   12. dec 2011 Fibromyalgi?
    Fluer i hjernen, lad være med at sige du fejler det, det er en undskyldning lægerne bruger når de ikke kan finde ud af Hvad folk fejler, eller når folk vil fejle noget.


    Ville prøve at finde en helpart til din hest, som du var helt tryk ved.


  • #10   12. dec 2011 Mich!!! Vil du da lige lukke! Sorry mit udbrud, men nu har jeg en mor som lider af det, og det er bestemt ikke noget lægerne bare "finder på".
    Det er en sygdom som kører på nervebanerne og kan være meget smertefuld.


  • #11   12. dec 2011 Maria Sørensen: Tak smiley ja er nemlig en meget smertefuldt..

  • #12   12. dec 2011 Det er selvfølgelig også ærgerligt at i har måtte holde mange pauser, held og lykke her fra.

  • #13   12. dec 2011 Har du ikke en veninde det sted hun står som har lyst til at holde hende igang?
    Da jeg lå syg i lidt over tre måneder passede min veninde min hest. Hun red ham ca 2-3 gange om ugen. Så jeg behøvede kun at komme og tjekke til ham ca en gang om ugen.


  • #14   12. dec 2011 Har desværre ikke nogen der har tid

  • #15   12. dec 2011 Synes ikke du skal låne hesten ud. Du skal jo forhåbentlig selv bruge og ride hende igen, og du ved jo aldrig hvad du får tilbage når du låner hesten ud.
    Synes du skal prøve at finde en part til hende. Evt en gratis part, hvis parten så også sørger for det daglige arbejde med udmugning, foder og hvad der ellers er at lave. På den måde kan du også sikre dig, at hesten får en ordentloig part. Du kan selv tage ud og være der engang imellem når parten rider, og de andre der står i stalden kan også hjælpe dig med at holde øje med, om parten er god ved hesten.
    Ikke fordi man skal gå og overvåge en evt. part, men synes det er helt i orden at man lige tjekker, at hun som minimum behandler hesten godt. Hvor dygtig en rytter hun så er, så synes jeg personligt er en mindre detalje. Hvis det primært handler om at holde hesten i gang og få den striglet og plejet hver dag, er det vigtigst, at det er en person der har god forståelse for omgang med heste.

    Synes godt du kan sætte nogle krav mht. alder, og så kan du jo evt. tilbyde at undervise en evt. part, hvis parten ønsker der, og du selv kan? Så holder du og parten en god kontakt, og du kan hjælpe parten til at ride din hest på den bedst mulige måde.

    indtil da, så må du jo selv varetage plejen af hesten (strigle, vaske, behandle, whatever..) og så dør hesten altså ikke af, at holde fri smiley Det er self irriterende at den kommer helt ud af form, men det gør du jo sådan set også. Hesten bliver ikke ulykkelig af at gå på fold hele dagen, sålænge du kommer og ser til den, og sørger for, at den er i ordentlig stand.



  • #16   12. dec 2011 Øv en træls situation =( Tror hvis jeg var dig at jeg ville prøve at finde en part til hende. For tror også det er svært at finde en der vil låne, når nu du skal have hesten igen, når du er kommet ovenpå igen.

    God bedring og held og lykke til dig =)


  • #17   12. dec 2011 Stop stop...hvor er det du har ondt henne?
    Træning er godt ved Fibromyalgi og hvem siger du er sat ud af spillet så længe?
    Tænk positivt - alt det andet gør det hele meget værre!


  • #18   13. dec 2011 Hvis det var mig selv, ville jeg finde en passer til hesten, så du stadig selv kan være om den. Jeg lider selv af Fibromyalgi, og jeg kunne slet ikke undvære min hest, den giver mig bare så meget, og gør jeg stadig har lidt liv, på trods af de evige smerter man render med hver dag, med den sygdom. Har haft sygdommen i flere år nu.

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre :´( ??

Annonce