{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.983 visninger | Oprettet:

Roepiller/betfor/mash/lucerne {{forumTopicSubject}}

Da jeg snart flytter min hest, og foder er med i prisen, skal jeg finde en måde han kan få sit olie på (lige nu kommer det i det normale foder)
Derfor ville jeg begynde at give ham f.eks mash, betfor, lucerne eller roepiller dagligt, hvor jeg ville ligge hans olie i.
Hvad ville I anbefale af dette? Fryser roepiller til i løbet af natten når de skal stå så længe?
Jeg tænker at mash bliver dyrt. Giver 150 for 15 kg, så der er kun til en måned. Kan man evt. blande mash med betfor eller roepiller? Jeg kan selvfølgelig også bare give en håndfuld lucerne med olien i.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Roepiller/betfor/mash/lucerne
  • #1   12. dec 2011 Hvis det er fordi han skal have ekstra olie, kan du så ikke bare købe det og så dem der fodrer hælder det i? Sådan er det i hvert fald bare, hvor jeg arbejder..

• #2   12. dec 2011 Problemet er bare at det er sådan en 5 liters dunk han skal have tre pump af dagligt, og tænker de andre nok ikke synes det er så fedt at tage den helt over til krybben for at ligge det i. Skal ikke blande foder i bøtte mere da de bare giver ham det der er med i prisen.

• #3   12. dec 2011 Jeg ville vælge speedibeet. Der er mindre sukker i end Betfor og det tager ti min at bløde op i koldt vand (ingen frost over natten) smiley En sæk holder utroligt længe! Jeg har brugt to på næsten ½ år, hvor han har fået det hver dag.

• #4   12. dec 2011 Okay tak smiley
    Hvor meget giver du af gangen?

• #5   12. dec 2011 Det kommer helt an på hvad han kan lide- jeg kan fx ikke få min til at spise betfor eller roepiller...
    Så når hun får sit hybenpulver bliver det smidt i en smule mash- hun får ikke fuld dosis så er det ikke så dyrt.

• #6   12. dec 2011 Jeg giver omkring 200 g om dagen, hvilket bliver til utroligt meget, når det bliver blødt op i vand. Han får det fordelt over tre måltider med sit andet foder, så hvis du bare skal give din det en gang om dagen, så behøver du måske ikke bruge så meget? Min havde også en fase, hvor han ikke gad spise det, så der blandede jeg lidt mash i og gik lidt efter lidt væk fra det igen. Nu spiser han det bare smiley

• #7   12. dec 2011 Okay. Min har fået roepiller før hvor han bare spiste det. Han spiser sin olie i foderet, så det er ikke noget proplem. Vil ikke begynde at have ham det i munden med en sprøjte.
    Tænkte at ligge det ned lige inden jeg giver det, så det gør ikke noget at det ligger sig ovenpå, han skal nok få det spist.
    Tror jeg vil prøve speedi bet, og har 10 kg mash tilbage som jeg kan bruge til at blande i i starten.

Kommentér på:
Roepiller/betfor/mash/lucerne

Annonce