{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Kiks til heste? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg har en part ude på sønderborg rideskole,
og her lige fået og vide at en eller anden idiot har givet alle hestene julekiks i løbet af natten eller tidligt her i morges.
Det har så resulteret i at næsten alle hestene har fået forstoppelse, heldighvis har min part Chosen ikke spist de kiks der lå ved hende (hvilket er et vidunder, hehe)
Hvordan har i det med at en i ikke kender giver jeres hest
kiks og andre ting?
og så fald hvordan ville i reagere hvis i fandt ud af at en ukendt person havde givet jeres hest noget som har gjort den syg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kiks til heste?
  • #1   16. dec 2011 Har generelt ikke noget i mod at folk giver min hest mad, så længe det er beregnet til eller ihvertfald ''afprøvet'' på heste før. Hun har ædt mange ting gemmen tiden, og er nu aldrig blevet syg af det. - SIdste år til jul fik hun også brunkager smiley

    Alle på gården ved dog at hun ikke må få hvidt brød, franskbrød og sådan, da det sætter sig i hendes hals. Hvis man har noget i mod at andre fodre sin hest, kan man jo hænge et skilt op på boksen hvor man skriver det - sådan gør vi ved os, så er ingen i tvivl smiley


  • #2   16. dec 2011 det lyder voldsomt at mange heste har fået forstoppelse af kiks.

    folk må gerne fodre mine heste, bare ikke når de står på staldgangen


  • #3   16. dec 2011 øh jeg tænker at der skal en del kiks til før det sætter sig.
    Mine kan da godt få en enkel kiks som godbid, en sjælden gang imellem


  • #4   16. dec 2011 og hvad ang lyst brød - vi fik for nogle år siden i en kort periode rester fra bager, og der gjorde jeg det at jeg blandet det i vand ( lod det stå i 4-6 timer) så de fik brødsuppe, og skal da lige love for det var et hit smiley

  • #5   16. dec 2011 Lene: Stod det til mig fik hun også gerne alt det hun kunne æde, jeg er sådan set ligeglad. Men det sætter sig i hendes hals, og da det ikke er nødvendigt eller videre sundt med franskbrød o.lign i daglig kost, ser jeg bare ingen grund til at gøre mere ud af det smiley

  • #6   16. dec 2011 nu var det også kun fordi vi fik rest fra bager og syntes det var synd at smide ud. Normalt foder de "rigtig" hestefoder smiley

  • #7   16. dec 2011 Hehe ja det håbede jeg da også smiley Der hvor jeg passede ponyer før i tiden, fik vi også bagerbrød - ved siden af foderet selvfølgelig smiley

  • #8   16. dec 2011 ja jeg ville i hvert fald ikke gå glip af lidt gratis fyldfoder thi hi så længe man fodre med omtanke

  • #9   16. dec 2011 Helt enig! Vi er bare så heldige at vi får sække med æbler der hvor min er nu smiley Så min bliver ikke snydt, selvom hun ikke må få franskbrød smiley

Kommentér på:
Kiks til heste?

Annonce