3.170 visninger
|
Oprettet:
14. sep 2011 Følger: 392 Følgere: 1102 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.554
Hvad koster dressurhest? {{forumTopicSubject}}
Hej HG'ere:)
Når min pony ikke kan mere, om mange år forhåbentligt, skal jeg have en ny hest jo og det skal være en dressurhest på LA2-6 niaveu.
Mine spørgsmål er så:
- Hvor mange kr. koster sådan en hest CA. nu hvor vi er i finanskrise/dårligt marked?
- Hvor mange kr. koster sådan en hest CA. når vi er ude af finanskrisen / har et godt marked?
Jeg ved godt at man ikke kan sige præcis, men ca. ?:)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Kommer helt an på højde, alder, race, om den har tavle, køn, præstationer ( om hesten har gået LA til stævner til gode procenter, eller bare går LA der hjemme ) osv.
jun 2009
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 7 Emner: 277 Svar: 1.696
sep 2011
Følger: 392 Følgere: 1102 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.554
sep 2007
90.000kr for en LA hest :o?
Så skal den dælmer have en stamtavle der vil noget, have gået diverse ting og sager og have en god gang før jeg vil give det for den.
Her er lidt i forskelllige priser, men fælles er LA
(link fjernet)
(link fjernet)
http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/283505/
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
Og en voldsomt billig:
(link fjernet)
(link fjernet)
Og en til 90, eller over
http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/284401/
(link fjernet)
feb 2008
Følger: 211 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.896
Tror du skal op på de 100.000-150.000. Kan hesten gå en la6 med placeringer self. får du den ikke til under 100.000 - medmindre den sælges af økonomiske årsager.
Men prøv at led på ridehesten og everhorse :-))
feb 2008
sep 2007
En LA hest, kan man, som det kan ses på mine links godt få for under 100.000 - de ligger på 25-90, evt mere alt afhængig af starter, stamtavle, køn osv.
okt 2004
Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 241 Svar: 1.017
Derudover er der alle de andre faktorer - højde, afstamning, køn, kåringsgrad, præstationer (klubplan/distriktsplan), alder, handelsfejl eller ej, kapacitet og bevægelsesmønster, og ikke mindst om det er en god LA-hest du leder efter eller om det er en hest som skal kunne gå videre fra LA-plan og opefter :o)
Pt ligger en god LA-hest (dårligt marked eller ikke) hvor alt er optimalt på minimum 100.000. Går man på kompromis kan man få dem ned til 35.000 ca, men så er kvaliteten også derefter.
Ude af krisen - tjah, efter min mening har krisen kun indflydelse på prisen på de heste, som har en eller anden form for "fejl"... De virkeligt gode heste går stadig til normal pris - men det er klart, et opsving på markedet vil kunne overophede priserne på de rigtigt gode heste.
sep 2011
Havde jeg en god lærehest som jeg ville byde at skulle starte meget stævne, så ville jeg nok være klar til LA1-LA2 om 5-6 måneder(:
Min pony er en god lærepony da han har gået t.o.m LA6 + kan changere, men han skal ikke starte en masse stævner så på ham til stævner, bliver det kun til LC klasser(:
sep 2011
sep 2011
Jeg vil ikke satse højere end LC, måske nogle få LB'er da han jo ahr gigt og ikke må lave 10 meter volter ;S
sep 2007
Tja, hvis Maja havde været vacc og jeg havde haft tid til at ride mere, så kunne jeg godt have fundet på at tage hende med til diverse stævner, fra hun var 25-30år :o)
En hest's karriere skal ikke stoppe, bare fordi den passere 20 år
sep 2011
- HVad mener du?:)
Mimmi: Hehe dx ja jeg vil hellere have ham i længere tid end at han bliver ødelagt fordi jeg forlanger at han skal gå LA.
Vi skal til at have en underviser mere fra på Onsdag som selv har samme problemer som jeg har bla. med nedsat balanceevne og er sikker på at hun kan hjælpe mig:)
sep 2011
Ville vildt også gerne starte spring, men det kan vi ikke da det belaster hans bagben for meget, så det er bare på hyggeplan herhjemme på højst de 50. com han må springe.
sep 2011
jun 2007
Følger: 142 Følgere: 138 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
sep 2011
jun 2007
Er en god dressurhest en der kan præstere en god MB og op til GP? for i så fald så findes de ikke i et temperament som du vil føle dig tilpas med - du skrev i en anden tråd at du ikke turde lære fænrik at gå tur pga. at han blev bange når han forlad flokken - og fjordheste er ellers stabile og rolige i deres temperament.
Varmblodsheste som er avlet med henblik på dressuren er meget anderledes, neuron tætheden osv er helt vidt forskellig og man får altså en hest som spørger 100 gange i sekundet, og svarer man ikke 101 gang i sekundet så bliver hesten livsfarlig.
ALLE heste kan bruges til dressur, det kommer blot an på niveauet. Når du siger at DU søger en god dressurhest så ville jeg jo mene at det er en rolig hest med nogle år på bagen - ellers vil du grave dig i et hul i jorden når du finder ud af at denne unge hest som du står med er bange for træer, kloakdæksler og ponyer - det duer ikke. Du lyder til at skulle have en stabil og rolig hest, en der ikke spørger så meget men bare gør.
Mit bud ville være en oldenborger eller lign. de er meget alsidige.
sep 2011
Min kommende hest skal være 7-12 år.
sep 2011
sep 2011
De friesere jeg har mødt, har aldrig været hys, men alle heste og ponyer har jo deres særheder.
jun 2007
Jeg ville anbefale en hest som er mindst 12 år gammel. En 7årig er ikke færdig med at vokse og har ofte ikke set meget, og har da ofte overhovedet ikke sin grundridning iorden. En hest modnes også med alderen, og når hesten er 7 år er den stadig teenager. Tror at de fleste mennesker ville få stress af at skulle håndtere min hest, han er dog også en fuldblod/holst (DV) så der er meget tænding og enorm eksplosivt temperament og energi.
12 år - så kan du være sikker på at få en hest der har ridningen iorden og som har prøvet noget. Jo yngre hest, jo flere ting skal du arbejde med, såsom tilvænning til uvante ting + få nogle ærgerlige oplevelse pga. manglende grundridning.
Men igen, det er jo kun et råd - ingen som dikterer
sep 2007
Personlighed ud fra race skal man ikke regne med
Har mødt fjordheste der var energiske, så spøgelser, var mere følsomme for signaler og berøring og generelt ikke havde benene plantet på jorden. Har også mødt modsætningen der ikke bevægede sig mere end nødvendigt, kunne efterlades et sted i 20 min, stod det samme sted når man kom tilbage og aldrig blev bange for noget, når den endelig blev, så travede den 4 meter..
Og omvendt igen så kan man også møde arabere der er helt nede på jorden som fjordhesten beskrevet oven over og arabere der er lige modsat.
Så sæt kravene til højde, alder, nvieau osv. og find så en der passer i temperament, ikke ud fra racen.
sep 2007
Og når jo, så er en første gangs hest der har oplevet maaaaaaasse, været ude til 117 forskellige stævner, slæbt med på mange mange skovture og oplevet det ene og det andet, en god idé - istedet for en der har været ude for matriklen 5 gange.
jun 2007
Så skal man se på stamtavlen - er tavlet gennemavlet af rolige heste eller energiske?
Mange "sports fjordheste" bliver nemt komplet umulige pga. det ekstra temperament man har avlet i en, i forvejen, "stædig" hest og det er farligt.
Det samme med arabere, nogle linjer er mere gennemavlede end andre - de som skal bruges til dressur og shows er mere fyrige end dem som måske avles til distance (ingen forstand på arabere..)
Forædling indenfor ALLE racer gør skøre ting. Så køber man en forædlet hest så kan man regne med nogle særheder. En gennemavlet hest uden for meget forædling vil ofte være mere stabil.
I princippet - der findes altid undtagelser.
sep 2011
Min veninde har en hest som er halv frieser og halv oldenborg og han er bare dejlig - simpelthen så kold.
En 4 års må gå LB i dressur og nu er det jo ikke fordi jeg ikke kan ride andet end dovne heste?.. har redet ungheste mange gange. Jeg gider bare ikke de heste der bukker højt og stejler under rytter.
sep 2007
Angelika C - Tjae, de heste jeg har oplevet modsat af race ry, har ikke nødvendigvis matchet med fx. sporty fjordhest = mere frisk ;).
Og for mig og se, så er det der spiller størst ind - håndtering og opdragelse. En hest kan ændre sig vældig meget, vældig hurtigt via. forskellige personers mere eller mindre heldige håndtering af den.
Samt opdragelse og tilvænning spiller super meget ind. Har hesten aldrig oplevet noget, aldrig brugt tid på at vænne den til ting, bare været inde i en sandkasse, jo tak så får den da et chok med kommende rytter på en skovtur.
sep 2011
Jeg træner en araber på 4 år som er SÅ kold i måsen så det halve kunne være nok. Og så træner jeg en 5 års holstenerhoppe som ser spøgelser overalt og både bukker og stejler under rytter. Har også trænet en hingst på 3 år der var den roligste hingst jeg har mødt.
Det er meget individuelt.
sep 2011
Men som jeg skriver så er det også 7-12 år jeg skal have(:
Men det var nu ikke det jeg oprettede tråden for at få hjælp til
Nå men jeg skal hjem til min mormor i morgen så jeg vil smutte i seng(: godnat
jun 2007
En frieser er IKKE avlet til dressur, og det ændrer sig ikke lige på 5-10 år - sådan en ny type er nærmest en ny race når der er tale om SÅ radikale ændringer og det tager altså længere tid.
En frieser har dyb brystkasse, stejl skulder, højt ansat hals, lang ryg, ok kryds men bagudstillede bagben = kørehest. en hest med stejl skulder som giver ekstra sving i forbenene er desværre udsat for MARKANT belastning i sener og ledbånd - sådan er det. Og kommer der rytter på så bliver den belastning ikke bedre - friesere er avlet til at gå for vogn i nogenlunde stille og roligt tempo i nogle timer af gangen DERFOR er deres overdrevne bevægelsesmønster som sådan ikke skadeligt - det bliver det først når man bruger racen til noget som den ikke er avlet til.
Ridning går ud på én ting (teoretisk) at få hesten ind i samling, eller i det mindste bæring. For at dette kan lade sig gøre skal hesten LØFTE sin brystkasse. Og friesere har altså ekstremt dybe brystkasser, og de er endda noget bastante = KÆMPE; GIGANTISK udfordring at ride sådan en hest uden at den render og taber sin brystkasse.
Højt ansat hals + dyb brystkasse er pludselig pest OG kolera når man vil dyrke dressuren - det duer altså bare ikke. At få en frieser til at strække sig FREM til hånden og derved overføre energi fra baghov, igennem rygsøjlen og frem til hånden er noget som tager måske... 5 års grunduddannelse. Det sker ikke lige på 3 mdr.
Bagudstillede bagben... Nadja du ved jo godt at samling og bæring går ud på at få elimineret noget af AFSKUBBET som hesten har. Her har vi en race med bagudstillede bagben som er avlet til TRÆKKE - altså er hestens skelet bygget til at SKUBBE med bagbenene. Og sorry to say, næsten uanset uddannelse og træningsmængder så kan man IKKE træne sig fra hvordan knoglerne sider i bagparten.
Så at få en hest vis skelet er bygget til afskub - til at bære? vi taler ting der er lige så svære som at lære en stum person at synge, lære en uden ben at løbe osv.
nå ja... så er der den lange - BLØDE ryg. Meget kort - den er IKKE bygget til at der skal sidde en rytter.
Du kan sagtens have din mening om racen osv MEN der er altså nogle FACTS som ikke er til at komme udenom. Og sådan er det.
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
i din sidste debat beskrev du hvordan du havde ingen balance, og styr på sædet, og din hest gik fint ( LA øvelserne) med dine veninder der både var slankere og mere rutinerede.. tror du ikke du bør indse det hænger lidt sammen ?
Jeg er OVERRASKET over ikke flere herinde nævner vægten som en hæmmende faktor for din ridning, og dine fremtidige heste..
hvis du absolut vælger at få en ny hest med din nuværende vægt ville jeg anbefale dig en suffolk punch, ardenner med kort ryg, clydie/shire eller tysk sortskovhest ( schwartzwelder). At købe dig til en varmblod, selvom denne må være kraftigt bygget ville ikke være hesten for dig, dens ryg ville helt og aldes ikke holde i de antal år man ville kunne forlange at ride den i ( omkring de 25 stykker fra tilridning af )..
som ange skriver er jeg meget enig, hold dig væk fra heste der er avlet "showagtigt", frieser, drumhorse, tinker/irishcob, barokpinto, varmbloder, trakhener, holnstener, frederiksborger, osv ALLE heste er dressur heste, nogen af dem er bare knap så showprægede. En nordbagge som du har nu, er heller ikke stærk nok til at bære dig.
sep 2011
- Jeg er godt træt af dig og dine meninger faktisk!
Jeg har oprettet denne tråd for at finde ud af hvad LA heste ligger i af prisklasse, ikke for at høre hvilke heste jeg skal vælge, hvilke jeg ikke skal, at jeg er for tyk osv. Synes virkelig at du skal tage dig sammen og blande dig udenom.
Jeg ønsker ikke at høre mere fra dig i NOGLE af mine tråder fremover - respekter venligst det! du får ikke noget ud af det for jeg lytter IKKE til dig, men de hestekyndige folk omkring mig.
Bliv voksen i stedet for at gemme dig bag en skærm og sidde og svine andre til pga. deres ridning og størrelse.
Synes virkelig det er lavt gjort af dig, og så vil jeg sk*de på om du har været ved Andrew McClean eller hvad han hedder, jeg er ligeglad og jeg beder dig om at holde dig væk fra min mig og de tråde JEG opretter!!..
sep 2011
Bidløse tror bare at de kan tillade sig alt..
Jeg skammer mig over at have "tilhørt" den del af hesteverdenen!
sep 2011
Og jeg er godt træt af hende og hendes meninger som faktisk rager mig en disse.
** I Love You Udsigtens weltizo** L
- Tak, er glad for at der i det mindste er en der forstår hvorfor jeg bliver så ederspændt rasende.
sep 2011
Desuden er hun ikke dyrlæge, og jeg har dyrlægernes ord på at Fænrik sagtens kan holde til mig, og jeg har ALDRIG sagt at jeg ikke har styr på mit sæde..
Jeg har skrevet at jeg har nedsat balanceevne hvilket min nye underviser tror gør at jeg kommer til at ride baglæns ubevidst og vi begynder undervisning ved hende på onsdag og hun har forstand på det så hun kan hjælpe mig da hun selv ahr samme problemer men har formået at ride DM flere år i træk og fået styr på sine "problemer"/udfordringer.
Synes det er et mærkeligt sidespor denne tråd, er kørt ud på-.-
sep 2011
jun 2007
Så hver gang man kommer i nærheden af tabuemnet vægt så nedgører man dig og sviner dig til?
hvor mange dyrlæger har du haft igennem tiden?...
sep 2011
Vi har haft 3 dyrlæger til Fænrik og de er alle UDDANNET.
Line P: Jo jeg "anklager" hende for at svine mig til, for det er lige præcis dét hun gør..
sep 2011
Jeg gider snart ikke at oprette emner her mere, for hver gang jeg opretter en tråd, så kommer der nogle med deres "kloge" meninger og nedgøre mig..
Tror bare jeg fremover blokere de folk for jeg gider ikke at have det mere dårligt med mig selv end jeg i forvejen har, og det er det jeg får når folk sidder og skriver sådan...
sep 2011
jun 2007
Der bliver jo blot udpeget noget som er en effekt på din ridning og kunne være en afgørende faktor for de problemer du her på det sidste har oplevet.
Det ville jo svare til at sige, at når folk siger at min hest bør have mere tempo eller at jeg svajer meget i ryggen - at så nedgør de mig og sviner mig til?
den skal du altså længere ud på landet med.
apr 2008
det er ret dobbeltmoralsk at beskylde mig for at være bidløs og "jeg kan tillade mig alt" fordi du selv har reddet bidløs, men det må du selv om. Og bare så du ved det, rider jeg min partners hest med bid og min egen med pisk. Hvorfor skulle jeg have noget imod hjælpemidler hvis de bruges korrekt ? Bare fordi min egen ikke håndtere et bid.
Jeg går SLET ikke til dig som jeg har læst andre har gjort, og det er SLET ikke min mening at gøre dig ked af det, men efter som du har oprettet tråd efter tråd om hjælp til diverse ting, og jeg har skrevet meget til dig for hjælp i de tråde.
Du må ta min mening til dig eller ej, du skriver i det store forum, så selvfølgelig kommer folk til at skrive til dig med deres mening også. Hvis du kun vil høre tingene fra 1 side af sagen, så må du spørge nogle du stoler på altid vil fortælle dig det du vil høre - som du aldrig vil få særligt meget ud af.
Jeg skriver reelt til dig ting du vil få noget ud af. Jeg ved hvordan det er at danse med en koldblodstype man føler ikke bevæger sig som en grandprixhest, og nogle gange er det bare at arbejde lidt med dressuren på en anerledes måde end man plejer for at "tænde" deres motivation for arbejdet.
Jeg må indrømme jeg ville have det dårligt og ubehageligt at vide folk ikke tænker på deres vægt i forhold til hvad de vil ride på, synes jeg mennesket igen laver fejlen at forholde sig uetisk til hestene endnu engang ved ikke at tænke på hvor anstrengende det er for en hestetype med svag ryg at bære på kraftige ryttere - endda blot tunge sadler. Hvis jeg selv vejede for meget ville jeg heller ikke ride min egen hest.
jeg håber du kan forholde dig åben overfor andre når de blot prøver at hjælpe. Selvom jeg ikke ved hvorfor du skal blande udstyr og træningsteknikker ind i det, vil jeg ikke kommentere videre på.. for jeg tror kun du mener det af harme..
sep 2011
apr 2008
Faktisk skriver jeg slet ikke vægten er et problem, men en hæmmende faktor for din ridning. Når man vejer for meget i forhold til hesten, får hesten svært ved at bruge sig korrekt og der kommer for meget slid på led, muskler og ledbånd.
For at tage det endnu længere ud i ordkløveriet, hvad godt skulle det så gøre mig at være nedladende og hård ved dig. Det har jeg på ingen måde lyst til, jeg har lyst til at hjælpe dig og din hest, og give dig en udfordring - hvis du elsker din hest, og du gerne vil ride fænrik hvorfor så ikke prøve at tage noget af det mange har skrevet til dig om at tabe dig lidt, så du måske passer bedre til ham i størrelsen. Win - WIn. Du får måske en hest der går bedre også kan du endda ride videre uden at tænke på hans slidgigt.
Jeg kan sagtens sige det selv, Hvis jeg kunne gøre noget så min peter gik bedre eller så jeg i det hele taget bare kunne ride ham og mærke harmoni, ville jeg gøre alt for det.
Julie
du er ret underlig du fremstiller det som om jeg har sagt: ''Hold kæft, du endelig tyk''?
jeg har ikke kaldt hende tyk, det har du lige gjort, Nadja skulle da føle sig nedgjort af det du lige har skrevet. Jeg har sagt hun vejede for meget TIL HESTEN hun vil have og hesten hun ridder på nuværende. Tinkere og fjordheste har svage rygge, en hver kiropraktor ville anbefale en høj hest med kort ryg til dig Nadja, jeg gør det samme lige nu. Hvis min titel er for lav i rang til at du kan modtage råd fra mig, kan jeg ikke lave om på, jeg kan kun komme med min kompetence på emnet.
apr 2008
sep 2011
Desuden lytter jeg til dyrlægerne, menneskerne omkring mig som har har med heste af gøre længere end du har været til og vores hestefys.
Jeg lytter til de fagfolk som kender mig og Fænrik.
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Jeg vil bare sige at jeg pt. ikke rider min hest da han får ondt i ryggen. Han er en Irish Cob, samme str som din tror jeg. Han har rimelig gode rygmuskler og jeg vejer 61-62 kg, men hans ryg er bare ikke særlig bæredygtig. DERFOR siger Angelika som hun gør om friseren og Fleur nævner friser, IC osv osv.. For avlen har glemt at tage højde for en stærk ryg, så man bliver virkelig nødt til at være ærlig over for sig selv - kan hesten bære mig eller ej?
Jeg vejer desværre ikke 30 kg og jeg kan ikke side som var jeg et med hesten.. så derfor rider jeg ikke for tiden.. og han bliver behandlet af kiro og bliver styrketrænet i hele kroppen.
sep 2007
Ingen vil dig noget som helst ondt, de vil bare hjælpe, gerne hjælpe med at løse dine problemer
Men hvis du bliver ved med at fare i fint når vægt nævnes, som de fleste ryttere med vægt over gennemsnittet gør.
Overvægt er et tabu emne og man må bare slet ikke nævne det. Nævner man det, så er man både det ene og det andet og ved ikke noget som helst.
Desværre. Folk vil bare hjælpe, men når personen der skal hjælpes ikke vil tage imod og lukker af for svar der ikke lige passer ind i hvad vedkommende selv mener, så er det svært.
Vil man kun hører svar der ikke er imod ens mening, skal man spørge ens veninder, der ikke tør sige deres mening fordi de er venlige.
Lige som alle de mødre osv. der fortæller deres døtre at der er sååååå gode til at synge, lige ind til de står foran dommerne i xfactor og får sandheden af vide.
sep 2011
aug 2008
sep 2011
Jeg går kun i forsvars position pga. det i skriver. Dem der kender mig i virkeligheden ved at jeg langtfra er sådan og at jeg er igang med at smide kilo.
feb 2008
sep 2011
Fleur Penter skriver hvilke hesteracer jeg ikke skal vælge og hvilke jeg skal.
Ja undskyld mig, men har i set Ardennere? aldrig i mit liv skal ejg have sådan en! ikke at de ikke er en dejlig race, for det er de jo nok (har aldrig mødt nogle), men de vil aldrig kunne begive sig på en dressurbane i højt niaveu.
Godt nok er jeg til robuske heste, men så robuske skal de dælme ikke være.
Og at sige at jeg er for stor til min pony, fint det er jeres mening men jeg ahr ikke tænkt mig at sælge min pony eller holde op med at ride fordi nogle mennesker synes at det er synd for min stakkels stakkels pony hvilket han jo er i jeres øjne.
Vi har dyrlægernes ord på at han sagtens kan holde til mig, og ja jeg kæmper med kilone men jeg har ikke selv valgt at se sådan ud, og man taber sig ikke på en dag.
Jeg gider egentlig ikke at høre mere til jer, jeg er ret træt af hg pt.
sep 2007
De beskriver de racer der vil passe i forhold til sadel du kan være i og vægt der vil passe, sammen med de roblmer du har beskrevet med balance osv. :o)
Så de tager udgangspunkt i de nuværende forudsætninger - de kan sagtens være anderledes om 5år, det kommer an på dig
Igen, det er bare for at hjælpe - de vil bare hjælpe dig bedst muligt. Du tolker det bare som en fornærmelse og nedgørelse, istedet for at erkende tingene.
Det er da lækkert at de gider bruge skrivetid, på at hjælpe dig, skrive lange beskeder om hvilken heste type de syntes vil passe til dig.
Det ville jeg syntes var super fedt hvis jeg skulle ud og købe hest!
Lad være med at tag det personligt, lad være med at blive fornærmert når folks meninger ikke passer dig - enten så accepter dem og sig " fint nok, tak for meningen, er ikke enig " og lad det prale af, eller tag dem op til vudering.
Men fornærmet, nej.
Folk vil bare hjælpe
sep 2011
Desuden ønsker jeg ikke hjælp til hvilke racer jeg skal vælge, hvilke jeg ikke skal, aldre, min vægt osv for det er slet ikke det tråden blev oprettet for.
Hvis jeg får brug for hjælp af HG til den tid, skal jeg nok selv spørge om hjælp, det behøver jeg ikke nu.
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.124
(Men ps. det med at ride baglæns med sædet gjorde jeg nu da jeg var 20 årig, til min ridelærer fik rettet mig, og med en BMI på 21, tror jeg ikke at det var vægtens skyld ;o) Bare en dårlig vane...)
sep 2011
Jeg orker rent ud sagt ikke mere nu, det her emne har fuldt hele min aften og nu orker jeg ikke mere.
aug 2008
Jeg kender friseren og Irish Cob'en og vil formentlig ikke vælge dem i fremtiden pga deres svage ryg og tendens til høj bagpart. Så fedt for mig at få en liste! For så kan man veje nok så lidt - hvis ryggen er svag vil man få problemer en dag, og hesten vil ikke kunne rides til tops.
sep 2007
Yep, super fedt med noget beskrivelse af racerne - apropo det, er det så muligt at oprette et emne for sig selv om frieser, irish cob osv. og uddybe med noget anatomi billeder, hvordan forskellen ligger i muskler osv. hvis der er nogen mennesker der har set nærmere på det?
Selvom ejere af disse hest enok ikke blive lykkelige for det x)
aug 2008
Hvis du kigger rundt vil du se at han faktisk er et ret pænt eksemplar trods fejlene. Selv de der ser længere ud (og har en værre ryg
sep 2011
Nu har jeg redet på både DV, HV, holstener og passet en frederiksborg og det var intet problem.
Hvad koster dressurhest?