1.204 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til køresele {{forumTopicSubject}}
Jeg har en dejlig lille hest som har været kørt en del for vogn tidligere, og nu vil jeg gerne have hende igang igen.
Jeg købte hendes gamle køresele med fra den tidligere ejer og jeg har vognen til hende men jeg kan ikke huske hvordan køreselen skal sidde på hende og søger derfor en som kan hjælpe mig med det. Kan man få brugsanvisninger eller skulle der være nogle fynboer som kan komme og hjælpe mig?
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
En garvet kusk kan hjælpe dig med tilpasning/pålægning af selen, forspænding og give lidt lektioner så du kommer godt og sikkert igang.
Og så er der jo osse det at mange ponyer/heste sælges som værende tilkørte, uden at være kørt tilstrækkeligt til at være STABILE for vogn.
Lidt som når man siger hesten er tilredet -det er meget forskelligt hvad folk mener med dette. ALtså om den bare kan have rytter på, eller måske osse har været på tur i skoven og kan den basale dressur.
Så inden du går igang med noget, så få nogen til at hjælpe dig, så du kommer godt og sikkert igang
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 24
Jeg ved at min hest har gået 8 år som arbejdshest i sverige hvor hun har været spændt for vogn hver dag, samt at ham jeg købte hende af også har kørt med hende, og derudover ved jeg udemærket godt hvad jeg laver. Det er kun lige den type sele hun har som jeg ikke kender. så jeg kan ikke lige forstå hvorfor du skal gøre dig så klog på alt muligt andet, når det nu ikke var det jeg spurgte om.....
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 24
Hjælp til køresele