{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

Alm bom vs Læderbom {{forumTopicSubject}}

hej mennesker (:

nu vil jeg høre jeres erfaringer og meninger omkring disse tyber at "bomme", hvorfor for og imod.

jeg spørg da jeg har en hest der er svær at finde sadel til da, han har stået stille i en rum tid, og desværre også tabt sig voldsomt pga han har spillet hingst og stress fra flytning (opfeding i gang ) men bar det ved han har stået stille har han tabt alt muskel masse, så ingen af mine alm. bom sadler passer ikke før han har sat muskler (:

men ville det så være en ide med en læderbom, men kan han vokse i den eller skal det også være en bestemt str?

-Mich

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alm bom vs Læderbom
  • #1   19. dec 2011 hvad med en ridegjord og et tæppe, indtil den har form igen?
    det er dejligt at ride med.

• #2   19. dec 2011 Jeg har en bomløs til min DV, og den har jeg fået mere end grønt lys for hos min sadelmager. Havde ellers sadelmager ude for at hjælpe mig med at finde en bomsadel, da det ikke er alt ved de bomløse sadler der fungerer helt optimalt for mig og min hest. Men ridemæssigt er der intet der generer ham - så skulle jeg have en bomsadel, skulle det være mere for min skyld end for hans.

Desuden snakkede vi om, at han har været skadet det sidste års tid (er for alvor i gang med genoptræning) og kun er 4, så der vil gå noget tid endnu inden man kan finde en bomsadel han kan bruge i en længere periode.

• #3   19. dec 2011 Det er heller ikke meningen jeg NU skal investere i en ny sadel, jeg ved jo de andre kommer til at ligge på ham igen, men det ville være dejligt hvis der fandtes en sadel jeg kunne bruge selvom han tabte lidt muskelmasse.

Ride pt i min bomløse, og gør jeg indtil han er kommet op og se normal ud, dog er min opstilling virkelig lort i denne sadel.

• #4   19. dec 2011 skal der noget specielt underlag under?

Kommentér på:
Alm bom vs Læderbom

Annonce