{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.528 visninger | Oprettet:

Skider folks heste guldæg? {{forumTopicSubject}}

Beklager den provokerende/underlige overskift.

Sidder ind imellem for sjov og kigger på partsannoncer for at se hvad folk kræver, hvad der udbydes osv.

Og det er nogle underlige nogle ind imellem.

For 500kr får du:
Part på en kat 2 pony, der i annoncen står på en mark med dækken, samme gælder alle billeder på profilen. Ridning 2 gange om ugen, 3 gange for 700kr. Hesten ser ikke ud til at kunne noget andet end skovtur.

For 900kr får du:
Part 2 gange om ugen på - 3 dage for 1000kr, rytteren der søges er en rutineret dressurrytter eller skovturspart, da ejer selv er spring. 1 hovedbilled af hesten i annoncen.
Hesten går Lc i følge profil.

For 900kr:
Part på Araber 2 gange om ugen, 3 gange for 1400kr, selvpas så man skal muge ud og fodre, dressur/skovpart da rytter springer, igen er hesten præsenteret med 2 springbilleder og 2 andre dårlige billeder.

For 650kr:
Antal dage står der ikke, men dagene man er der skal man ordne bosk og give wrap, springer LC til stævner, 14år og specielt temperament.
Hesten bliver flyttet til et sted med ridehal snart, hvor man så skal betale halvdelen af opstaldningen.

For 1500kr:
3 dage om ugen, unghest på 4år, parten deles med en anden pige, kræver erfaren rytter.

Jeg er vant til gratis parter, indrømmet. Men fair nok hvis man vil kræve 2-300kr for en LC-LA hest 2 gange om ugen, men så mange penge, for så lidt gange om ugen, for heste der kan så lidt?

Min fornemmelse er den samme i salgsmarkedet, folk tror deres heste skider guldæg og brokker sig bagefter over de ikke kan komme af med hesten, der er sat aaaaalt for højt..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skider folks heste guldæg?
  • #1   20. dec 2011 Det er desværre intet nyt i smiley

• #2   20. dec 2011 Manger søger part som økonomisk hjælp. Personligt ville jeg heller ikke have en part med mindre jeg fik(en del) penge ud af det ...
    Men ja, synes bestemt heller ikke dine eksempler umiddelbart er pengene værd :o)

• #3   20. dec 2011
    Ville aldrig selv blive part, hvis en part blev søgt for pengene - så må folk sku sælge kræet og selv få en part, hvis de ikke har råd, jeg skal ikke være grunden til de ikke kan betale for dyret :).

• #4   20. dec 2011 tjaaa synes det er lidt vildt... da jeg havde part betalte jeg intet i starten, men da der på opstaldningstedet kom ridehus betalte jeg 300 for ridehuskort, og jeg havde hesten alt det jeg ville og måtte ride stævner på den.... jeg skulle bare muge ud indimellem... og jeg havde også ejerens anden hest at ride på indimellem

• #5   20. dec 2011 Helt enig ang parter..
    Men synes også at folk er blevet tilbøjelige til at tro, at de nærmest kan få en hest gratis om end ikke meget billigt så. Kun fordi vi har krise! Sådan hænger det bare ikke sammen. Jeg vil have det jeg vil have for min hest, og hvis ikke jeg kan det, sp beholder jeg den sku selv:-)

• #6   20. dec 2011 Ja der er mange der tager mange penge for parter. Jeg synes det er helt fair at tage penge for det, og de gør det vel fordi de kan? Der er jo sikkert nogle der godt vil, ellers ville de jo sænke prisen.
    Jeg har dog set den værste for et par måneder siden. En 3 års man skulle passe 2 dage om ugen, og betale 1700 kr for. Når den begyndte at måtte rides skulle man betale 3400 for fire dage om ugen. Det var vildt..
    Jeg søger en part til min. Der har jeg sat prisen til 500 for to faste dage. Det koster mig 2000 i opstaldning at have ham, og så ca 1200 ekstra for smed og forsikring. Så det er faktisk kun 1/6 del parten skal betale for at have ham 1/3 del af tiden.
    Parten kan jo komme til at gøre så hesten vrikker om eller noget, og så er det jo ikke parten der står med regningen, men ejeren. Jeg har også falck abonnement på min hest, så hvis der sker noget når parten ridder, kommer de ud uden parten skal betale noget.

• #7   20. dec 2011
    På den anden side vil jeg også mene vi havde en periode hvor folk fik alt alt for meget for deres heste, det har de vænnet sig lidt for godt til...

• #8   20. dec 2011 Jeg har det sådan lidt at hvis man søger en part så er det jo for ens egen og hestens skyld - og det mener jeg ikke man skal tage penge for. Man bør når man køber hest også have sikret sig at man alene kan afholde alle udgifter.

• #9   20. dec 2011 Ja, så er det jeg føler mig heldig med den part jeg har. En DSP sølvmedalje hoppe, tidliger uddannet til LA niveau, dog mest gået som avlshoppe så skal rides i form, ingen staldarbejde, ridning alle de dage jeg vil, må tage med til undervisning og stævner, og så er det gratis smiley

• #10   20. dec 2011 Derfor er jeg glad for at ride i privat stald.
    Der skal jeg intet andet betale end undervisning når JEG mener jeg vil have det + stævnestarter (som de i øvrigt gerne køre mig til).

• #12   20. dec 2011
    Folk kræver også tit at man skal have undervisning min 2 gange om måneden eller 1 gange om ugen og det er slf. ved en berider der koster alt fra 150-300kr pr halve time - oven i de 5-1000 kr. hesten koster.

+ folk skal betale for transport der ud + et evt. ridehus kort hvis de vil bruge ridehuset 5km væk eller fordi de skal betale det for at bruge ridehuset på stedet og evt. medlemskongintent som de også skal betale.

• #13   20. dec 2011 uhh jeg ville ønske at min hest sked guld æg, men så ville jeg ikke have nogen part på den hehe...

Ja priser på part synes jeg altid har været lidt farout

• #14   20. dec 2011 Hvis ejeren er for stor til sin pony og den eksempelvis er oppe i alderen (19) så er det vel en smule svært at tage ride billeder, men jeg personligt syntes ikke at en på 19 skal sælges videre og måske ende som kastebold??

Jeg søger part til min fordi jeg ikke selv kan ride ham, men ikke vil sælge, IKKE fordi jeg ikke har råd til at beholde ham, men fordi jeg syntes det er synd han skal skifte ejer i den alder...

Så fordi der kun er fold billeder er hesten/ponyen ikke kun en skovturs pony..

venlig hilsen Berit

• #15   20. dec 2011
    B - Så kunne man tage nogle ordentlige billeder, i god kvalitet, i bevægelse og opstilling på ridebanen og evt. låne en rytter for en dag hvis det er muligt smiley Evt. video i bevægelse også.

Det virker bare så meget mere præsentabelt - ligesom en salgsannonce virker meget bedre.

• #16   20. dec 2011 Hej

De to piger som har parter på vores ponyer, betaler kun 50 kr udover ridehuskortet på 550 kr pr måned, så det synes jeg ikke er så dyrt.

• #17   20. dec 2011 Helt enig i at man kan tage billeder og "låne" en rytter, men folk der læser en annonce om part kan vel også kigge ind på hestens/ponyens profil...

Kan sagtens se hvad du mener , men at skrive at hesten ligner en der bare går skovtur, jeg har ingen mindre ryttere her hvor jeg står og har de billeder jeg har, så må folk selv vurdere... det er sgu ikke fordi jeg tror min skider guldæg...

Men når folk rider andres heste er der også "slid" og med det mener jeg hovene... så min pris dækker kun lige akkurat næsten smeden, hvilket jeg syntes er fair nok når det er parten der rider ham, derudover beder jeg ikke om at de muger eller gør andet end at hygge sig med hesten resten sørger jeg for...

Mange har måske part fordi de ikke selv har råd til at have hest, og de får så glæden af at have det 2 gange om ugen for mindre penge end det koster at have sin egen

Men sådan er vi jo så forskellige smiley

• #18   20. dec 2011
    Billederne på profilen er de samme som i annoncen og der står intet om nogle dressur resultater eller nogle billeder der viser hesten kan noget i dressur = skovturs hest ind til modsatte er "bevist" :o)

Ja, der vil være slid - har heller ikke skrevet noget forkert i at tage lidt penge, det er nogle af priserne og den part man så får jeg ikke syntes passer sammen.

Det koster mindre at have sin egen ja, men på den anden side kunne man til 500kr mere låne en hest der kunne meget mere, eller få part på en der kunne meget mere.

• #19   20. dec 2011 Jeg har nogle tøser på 10-11 år til at ride mine ponyer..
    Parten er gratis, da jeg mener de gør mig en tjeneste..
    De rider 3 gange i ugen, det har de selv bestemt, da de også har deres håbdbold..
    De skal ordne bokse, gi hø, hjælpe hvis der er noget på gården, ordne ridebund..
    Jeg tager så 50 kr for 30 min undervisning, og det synes deres forældre er helt fint smiley

Jeg har hestene derhjemme, med ridehal og udendøres dressurbane - men hvis hestene stod på rideskole, så skulle de nok give et mindre beløb smiley

• #20   20. dec 2011 Synes også det er lidt vildt.
    Det ville være det samme som at jeg krævede 500 for part til Blanca, måske 3 gange i ugen. Hun kan ikke rides pt, og er i genoptræningen efter at have stået syg 4 måneder i år.
    Godt nok er hun trænet i lange liner og andre ting, men alligevel, folk ville jo ikke få noget ud af det ride messigt. smiley

Overvejer da godt nok at finde noget part til hende, da tiden ikke helt er der pt med skole og kæreste, men jeg kunne ikke drømme om at tage noget for det. smiley

• #21   20. dec 2011 Vi har en pige til at ride vores fjordhest. Det eneste krav vi har til rytteren er at hun skriver når hun ikke kan komme, så vi selv kan ordne ved ham. Hun betaler for smed og ellers betaler vi for alt andet smiley Hvilket jo vil sige at hun næsten rider gratis smiley

Jeg kan ikke se pointen i at andre skal betale for "din" hest, mm. at man flytter hesten et andet sted hen.

Men det er jo også bare min mening smiley

• #22   20. dec 2011 Krikken:

For vores den en pony koster det os ca 4800 kr om måneden at holde den inkl. undervisning.
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad din hest koster dig om måneden, det er åbenbart meget mindre, siden at du mener at prisser på parter er for høj i forhold til omkostningerne ved at holde hest.

• #23   20. dec 2011 prisser=priserne

• #24   20. dec 2011 Jeg sidder også og er ved at flade ned af stolen hver gang jeg ser de annoncer... det er jo sindsygt, og håber ikke at nogen er så dumme at tage imod sådan en part!

Jeg har selv haft en part til min gamle hest. jeg tog 500 kr, men parten måtte så også ride alle de dage hun vil, træne det hun ville, ride de stævner hun havde lyst tilog havde intet staldarbejde eller ligne! + hun måtte træne mine to shetlandsponyer når hun havde tid til det smiley

• #25   20. dec 2011
    Alice S

Hanne- Så har du vel også ridehus osv. og står evt. i København?
    Her på Fyn kan en dyr opstaldning koste op omkring 3000kr men så er der nada fold tid med fx. men tilgengæld 2 ridehuse.
    Men det vil jeg ikke betale for det.
    Har selv part pt. hest kommer senere.
    Men de kæmpe dyre priser nægter jeg at betale også med så lidt fold tid oven i, samt der kræves ekstra for ridehuskort, medlem, foldordning osv. selvom opstaldning oster 2700 i forvejen..

Når.. Men billigere alternativer findes hvis man gider bevæge sig lidt væk fra centrum og ikke skal have 1 klasses opstaldningssted smiley

Alice S - Som sagt, fair nok at man betaler lidt for det. Men meningen med emnet: pris skal også stemme overens med hvad kræet kan. 900kr for at ride skovtur 2 gange om ugen? Nej tak.

• #26   20. dec 2011 Tror ikke det koster mindre at have sin egen hest end 500 kr..

Ja det er de samme billeder på min profil, men jeg ved hvad han kan .. så jeg skal ikke bevise hvad han kan,og ville aldrig lyve om hvad hesten kan det er da det dummeste man kan gøre når folk så kommer og prøver smiley eventuelle parter skal jo ligesom prøve ham og så kan de jo selv se om han er det "værd"...

har ikke haft problemer med at finde parter, blot at finde de rigtige som kan ride mere end rideskole smiley

men fred være med at andre har anden mening smiley

• #27   20. dec 2011 Alice S: Tror seriøsitet også kommer an på hvad man må med hesten, og hvor meget kapacitet hesten har.

Jeg rider en DSP på 150 cm. gartis, og det gør jeg meget seriøst, fordi jeg må starte stævner når den er i form, og regner da med at komme op at ride noget LA på den.

• #28   20. dec 2011 Nu skal man ikke skue hesten på billederne smiley

- Er helt overbevist om, at de priser der skyldes at de skal betale (en pæn portion) af opstaldningsprisen (garanteret fordi ejer ikke selv har råd)

• #29   20. dec 2011
    Maja havde jeg gratis, hun var 25år da jeg startede, havde ikke været redet i nogle år - men det gjorde mig ikke mindre seriøs.
    Red meget de første 2år, men så begynde jeg på gymnasium og det gled ud, blev i 5år, indtil hun blev aflivet smiley

Havde jeg haft tiden, så havde jeg redet hende oftere.
    Gjorde jeg også i starten og fik undervisning i dressur af ejer ( kræet kunne alle ponyøvelser trods lang tid siden de sidst blev redet ).

Tror ikke jeg finder en hest som hende igen, men er glad for tiden med hende og har lært en masse - trods hun var 25år, nåede at blive 30 da hun blev aflivede, så fik jeg en masse ud af det.

Ved folk har dårligere erfaringer med gratis parter, men vi er altså ikke alle farlige smiley

• #31   20. dec 2011 Jeg er godt også glad for den part jeg har fundet smiley den er gratis og det eneste jeg skal gøre er at ordne stalden den dag jeg er der, hvis jeg har tid til det...
    Jeg må ride så ofte jeg vil, og nogle gange også ride hendes anden hest smiley

• #32   20. dec 2011
    Nej, men hesten sælges via. billeder - ligesom i en salgsannonce smiley
    Så dårlige billeder = jeg hopper videre ofte.

• #33   20. dec 2011 Hanne :

Men du må også ride alle dage, og ride det du vil... Mange vil KUN have parten ride fx tirsdag og torsdag, og så må de ikke andte end ride dressur eller tur...

• #34   20. dec 2011 <b>Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .</b>
    Det er vel bare ikke nødvendigt at sælge sin hest så meget til en part - især hvis den part skal være skovtursrytter.

• #35   20. dec 2011
    ©AM . - Det er ikke kun skovtursparter der søges via. billeder ( eller salgsannnoncer for den skyld ). Der skrives heste kan et, men billeder viser ikke rigtigt at den kan noget...

• #36   20. dec 2011 Altså, kan forstå man hopper videre vede salgsannoncer hvis hestens udseende ikke er det man søger, men ved partsøgning kan man da ikke tillade sig at være kræsen, og da slet ikke på hestens udseende??

• #37   20. dec 2011
    Ellen H - Sådan opfatter alle så ikke begrebet part smiley
    Part er for mig bare en der rider hesten, en halv part deler hesten med ejer, en hel part har hesten selv og ejer rider ikke.
    Men siger for det meste bare part.

• #38   20. dec 2011 <b>Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .</b>
    Prøver lige igen:
    Det er vel bare ikke nødvendigt at sælge sin hest så meget til en part - især hvis den part skal være skovtursrytter.

• #39   20. dec 2011 ^^ og det var ment til det med kedelige billeder, der bare viser en allround pony på sin fold...

• #40   20. dec 2011
    ** CALLA ** - Som skrevet, så får jeg ikke lyst til at spørge ind til en part, hvis fx. hesten står på en mark eller der er utydenlige billeder og der står den kan LA øvelser..
    Giver ikke mening for mig, ja måske den HAR gået La..

Det er som regel også når der er flere at vælge imellem - personligt, når jeg ikke har part, så er jeg ikke kræsen med ridehus osv. så for mig vil der være mange muligheder.

• #41   20. dec 2011
    ©AM . - Nej det er ikke nødvendigt hvis det er en skovturshest, men igen, jeg ville bare fortrække billeder der viser kræet ordentligt, men det er så bare mig smiley

• #42   20. dec 2011 Jeg kan se den ene er mig der er hentydet til smiley og det er 750 kr

og man kan have hesten de dage man lyster og som man aftaler

Jeg vil ikke betale for andre ikke selv kan få hest , det er sq mig der har udgifterne til smed og dyrlæge..

Og ridehallen har jeg ikke rigtig brug for det var mere for partens skyld.

Og med specielt temprament mener jeg at hun er speciel på den måde hun er på og der er nogle ting hun ikke kan klare i sit hoved..

Jeg syntes det er lidt sjovt du syntes det er mange penge for jeg betaler jo halvdelen af opstaldningen selv , smed og dyrlæge, det gør de sq ikke!

• #43   20. dec 2011
    »pernille balser« (SVKR) . - Hvis du syntes part og pris passer sammen, jamen så vær tilfreds med det og håb du finder en god part smiley

• #44   20. dec 2011 <b>Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .</b>
    Kan huske at der kun var et foldbillede af Baby da jeg så hans annonce og tror ikke der var noget billede af Coda da jeg spurgte om jeg måtte komme ud og prøve ham. Jeg er ikke så kræsen når det gælder part smiley

• #45   20. dec 2011
    ©AM . - Er jeg heller ikke med ingen ridehus, ingen rytterstue, race osv. men er der flere og vælge imellem og har nogle bedre præsentation, så tiltrækker de mere :o)

• #46   20. dec 2011 Jeg giver 900kr om måneden for 5 dage om ugen på RDH hoppe på 12år.
    LB spring - meget velredet.
    Står opstaldet på rideskole med alle faciliteter.

Det syntes jeg er billigt..
    Føler hun er min helt egen med ALT lækkert udstyr til og passet med alt..

Kunne ikke have min egen hest på billigere måde!

• #47   20. dec 2011 Syntes også det er helt vildt! Altså hvis man vil have mere end en part, bliver det jo nærmest same pris som at have egen hest:-O!
    (ved godt det koster mere at have egen hest, har selv) Men altså princippet i det.

Inden jeg fik egen hest, spurgte jeg bare nogen på vores vej (bor på landet) om jeg måtte passe deres heste og ride dem lidt. Og det måtte jeg gerne, uden at betale noget.

For så lidt som en uge siden, var der en på min vej der spurgte om jeg ikke ville ride deres hest. Da deres datter ikke havde tid mere. Men sagde nej, da jeg har egen pony jo;-).

Men sådan som jeg har opfattet det, er det mest inde i københavn. Der er opstaldning også vildt dyrt :-D!

• #49   20. dec 2011 Min part giver 650 ,- for 1½ dage om ugen ( Hver anden tirsdag og hver fredag) der rider hun på min pony som kan La øvelser ( Skal dog lige havde det genopfrisket og står pt med ondt i ryggen -.-'.) det eneste hun skal er at hygge/strigle og ride, intet med boks eller fodring. Og hende har vi for at betale noget af opstaldningen og for at få en fridag.
    Så jeg syntes at hun har det ret let når hun hverken skal muge eller noget, men dog må hun ikke springe på hende ( ponyen er ikke glad for at springe, og det har parten heller ikke lyst til selv)

Så syntes selv at jeg er fair som ejere af hesten smiley

• #50   20. dec 2011 Skulle jeg søge part il min hest, så blev prisen også 500 kr. pr. måned. Dog har vi også alle faciliteter, og parten ville have hesten, som sin egen de dage.

Og det er altså ikke gratis at have hest.

• #51   20. dec 2011
    Camilla Kaaber - Barockheste og Tinkere. - Ved ikke hvor du får at jeg kræver gratis parter fra, som skrevet i start indlægget, så fair nok at man tager lidt penge, men lidt for mange gange, så syntes jeg ikke part og pris hænger sammen :o)

Også er der så senere beskrevet hvad vi har fået som gratisparter og at gratisparter ikke er farlige nogen og useriøse..

• #52   20. dec 2011
    Pernille K - Det er der heller ingen der har skrevet eller krævet smiley

• #53   20. dec 2011 Camilla Kaaber - Barockheste og Tinkere. : Du har fuldstændig ret i at de er møg-forkælet!

Ved kbh er opstaldning pisse dyrt!. Så det er jo ikke alle som selv har råd til at betale det hele selv

• #54   20. dec 2011
    Zeb Joan . - Tror du misforstår indlægget, har ingen steder skrevet det skal være gratis smiley

• #55   20. dec 2011 Hvis jeg skulle have part på Cleo ville jeg tage et mindre beløb som skulle dække ca 1/4 del af skoene.. Grunden til det er at parten jo er med til at slide skoene så synes kun det er fair nok..

• #56   20. dec 2011
    Hashim al Jamal - Mægler af Skønhed - Igen, det er ikke det indlægget handler om, om man skal tage noget - det handler om de hvor hvad parten kan, facliiter osv. ikke liiiige passer med pris...

• #57   20. dec 2011 jeg giver 900 kr for at ride 30 dage om måneden smiley Altså hver eneste gang. På en super sød hoppe, som kan springe tårne (dog ikke pt, da hun kom ud for en ulykke) og går pænt i dressuren og er alle tiders i skoven. Jeg synes ikke at jeg betaler for meget, for det er præcis som at have min egen hest smiley Kan gøre hvad jeg vil med hende.
    Der er fuldpas, så ikke engang der skal jeg gøre noget smiley

• #58   20. dec 2011
    Zeb Joan . - Ja, jeg er rystet over nogle priser. Er rystet over at man kræver 1000kr for en skovturspart på en 12årig hest, 2 gange om ugen.
    Eller en dressurpart til 900kr om ugen, hvor man også SKAL have undervisning min. en gang om ugen til 150kr pr. gang.

Og ja, man kan vælge til og fra - det er mere idéen i at en part nærmest er en indtjeningskilde, eller at folk åbenbart tror hesten er mere værd.

• #59   20. dec 2011 Vil så også tilføje, at der er forskel på situationer.

Lige for tiden rider min kollega/veninde min hest, det hun har tid til oveni arbejde og egen part hest. Hun hjælper mig, da jeg går på krykker, så føler egentligt, at jeg burde give hende noget.

Fik jeg en part, som jeg i periode ønskede havde hesten fuldt ud, så ville jeg heller ikke kræve flere penge for det.

• #60   20. dec 2011 jeg ville have halvdelen af kalibras udgifter hvis en anden skulle ride på sådan en go hest ..

derimod har jeg jo leo som har startet gp. Den rider jeg gratis, fordi ellers kunnejeg ikke tage imod den, og de stod i nød og ikke kunne have ham mere..

derimod har jeg lånt en 8års m-hest. Den skal jeg ikke give noget for at låne, derimod skal jeg betale alle udgifter.. Hvilket jeg sys er meget realistisk, da jeg jo bruger hesten og kan få noget ud af det..

Jeg ville dog ikke give en krone, til nogen hvor jeg skulle ride hesten op. Nope, det er livet for kort til. så ku jeg ligeså godt købe min egen unghest.

Så en der udlånte sin dm-hest ud til juniorrytter. Man skulle betale alle udgifter OG give 4000kr i mdr.. DET er fandme for vildt. Ja hesten var god, men det er altså mange penge i mdr..

Men hvis man regner ud hvad det vil koste at købe en S-hest så kan man måske godt forstår det.. Ville bare aldrig selv give så mange penge for heste smiley

• #61   20. dec 2011 Du plejer nu ikke sådan at holde dig til emnet, så hvorfor mon du bliver sur over at andre ikke gøre det...

Man skal ikke selv kaste med sten når man selv bor i glashus.

Det er vel om til folk hvad de kræver og forventer, ang. prisen så syntes jeg det er fair det koster penge, stedet og udgifterne bestemmer vel hvor mange penge det bliver...

• #62   20. dec 2011 De parter jeg har haft har jeg intet skulle give for, og kunne aldrig drømme om det.

Når folk får andre til at ride deres hest er det vel enten fordi de ikke selv har tid eller ikke selv kan ride hesten derhen hvor man vil, har brug for hjælp til tilridning eller lignende.
    Det svarer til at man får passet et barn eller lader et barn få undervisning af nogle i fx. håndbold 2 gang om gen, det GIVER man penge for.

Jeg siger ikke man skal give penge for at nogle skal ride ens hest, men syntes absolut heller ikke man skal tage penge for at folk skal komme og gøre din hest glad, trænet og i form, og da især slet ikke når det er hobbyheste på under LA niveau, der skal man da bare værdsætte at nogle gider og bruge sin tid på andres dyr. Desuden rider rigtig mange parter hestene op så de i sidste ende ville være mere værd ved salg, end hvis de står stille halvdelen af tiden.

Jeg ville aldrig tage penge for at nogle skulle ride min pony, slet ikke hvis jeg havde bedt dem om at komme og ride den for min skyld. Man kræver heller ikke penge når man sender en hest i ridning på stutterier mv., der giver man kassen, det skal man selvfølgelig ikke når det er en amatør rytter der kommer og hygger lidt med sin hest, men syntes ikke man kan tage penge.

• #63   20. dec 2011 Det er op til folk selv hvad de tager for part, men jeg synes det skal hænge sannen med hvad hesten kan og hvordan forholdene er.

Jeg vil så lige indskyde at det ikke er nemt at finde en part til sine heste, for har søgt i over 1 år og har ikke fundet nogen endnu.
    Og jeg forlanger ikke noget for det.

• #64   20. dec 2011 Tja - jeg er jo af den indstilling at har man BEHOV for en part, så er det jo en gensidig hjælp, og her burde der ikke være penge imellem. Uanset hestens træningsniveau.

Synes problematikken er stor begge veje - eksempelvis har jeg forsøgt at udlåne min 6 års vallak. Jeg har tilbudt at betale forsikring (som loven påbyder), og alm beskæring. Derudover er det låntagers udgifter; opstaldning etc., - og ALLIGEVEL har jeg fået ekstremt mange henvendelser, hvor der spørges om jeg ikke liiiiiige har lyst til at betale 2,3,4000 kr i opstaldning/måneden.

En ting er at folk hverken kan læse og forstå, men man havde måske kunne forvente en smule logik eller fornuft.

God jul .-)

• #65   20. dec 2011 Synes også der er mange der tager overpriser for parter. Min part betaler 300,- om måneden, og så skal hun selv betale for en gang undervisning a 175,-, men vil hun gerne have en gang undervisning mere. Så trækker jeg det fra de 300,-

• #67   20. dec 2011 Ja jeg synes altså også det er lidt vildt.. Hvis man ikke selv har råd til at have hest, så synes jeg det er møghamrende dumt at have den.
    Selv har jeg haft part på en rigtig dygtig hest for 400 kr om måneden - og der havde jeg hende ALLE ugens dage smiley

• #68   20. dec 2011 Hold da op...
    Jeg har altid kun haft gratis parter...
    Den første var min venindes gamle pony jeg red et par gange om ugen.
    Derefter en kat. 2, som ikke rigtig kunne noget, men da hun blev solgt var kun klar til LB dressur.
    Så var det 2 heste jeg sprang 1 gang om ugen, og red dressur hvis ejer ikke havde tid. Og nu en traver/fuldblod som jeg har alle dage om ugen. Her betale jeg godt nok halvdelen af smed (300 hver 3. månede ca). Ellers må jeg at med hende...

• #69   20. dec 2011 Hej

Vores to parter er veninder og rider fast sammen to gange om ugen. Der er alle faciliteter på gården, 2 udendørsridebaner, en springbane og to ridehuse. Min datter bruger den ene pony som stævnepony, så det er vigtigt at den bliver rørt hver dag.
    Den ene part havde en lille møg pony, som hun havde part på, så en dag spurgte jeg hende om hun ikke havde lyst til en tur på Ringo. Så fortalte hun mig at det var hendes ynglings pony, og hun meget gerne ville have part på den, og det fik hun så lov til. Derud over er der en anden grund til det, som jeg ikke vil oplyse her. Så ville hendes veninde også gerne have en part, så hun fik Palle- drengen, så de kan ride sammen.
    Begge ponyer har gået på landsplan, så de kan deres øvelser !

Min datter har de to ponyer + en unghest, som hun er ved at uddanne, så hun er glad for at hun kun har en hest to af ugens dage.

• #70   20. dec 2011 - og det er ikke fordi at vi ikke har råd til at have dem, uden parter.....
    -Og ja, det er lige uden for Store Kbh, hvor priserne er høje.

• #71   20. dec 2011 Enig men vil nu heller ikke mene at det er let at finde en der bare vil passe ens hest med alt det ridning de overhovedet orker, de behøver ikke selv muge ud eller fodre men bare ride og så det de gerne vil, for nu har jeg 4 heste som jeg forsøger at finde folk til og de må sku gøre det helt gratis men det er bare som om der ikke rigitg er nogle der har interassen, men nej tre af dem er så heller ikke tilredet men er der andre der har samme problem ?

• #72   20. dec 2011 Jeg (mine forældre ;-)) giver 600 kr. i måneden, og der er 1. undervisnings-time med i prisen, og så må man tage der ud i weekenden, altså lørdag og søndag :-). Det er endelig ikke så slemt!;-).

• #73   20. dec 2011 mmm, jeg er så hesteejeren som ville have noget for at lade en ride en af mine heste, og det aldeles ikke fordi jeg magnler penge..eller hvem kunne ikke bruge lidt flere penge?
    Min grund er, at jeg synes simpelt hen ikke folk tager det at være part seriøst når det er hel gratis...haft et par stk som kronisk aflyste, de parter jeg har haft det betalte lidt for det kom på deres dage, måske fordi de følte de skulle have noget for ders penge?? De ikke betalende parter har holdt kort, max en mdr, hvor dem der betalte lidt holdt flere år.
    synes også hvis en anden rider min hest skal jeg måske ud og få ordnet hove hyppigere end hvis kun jeg rider og evt mere foder, og det er jeg ikke intressereet i at betale for en anden. Hvis det var en rytter der kune tilføre min hest noget, tænker uddannelsesmæssigt, ville det nok ikke koste noget, men ellers jo så tager jeg betaling.

skal måske siges at jeg ville tænke omkring 250 kr pr for 2 gange/uge

• #74   20. dec 2011 Det kommer jo an på udbud og efterspørgelse f.eks. på landet er det oftestes gratis hvis det offentlige er lige a røv til. Hvorimod by er dyre såsom KBH. Og jo flere man kan vælge og vrage imellem jo højer bliver prisen. plus prisen stiger når hesten kan noget.

Personligt har jeg valgt at sætte min part til 300.- Da det er indefor Odense bybusser og 5 km fra centrum. Men jeg har dog valgt at sige hvis personen er VIRKELIG dygtig så vil den blive gratis.

• #75   20. dec 2011 Ude ved os er halv part (tre gange om ugen) på hest/pony uanset uddannelse for 300 kr pr måned mener jeg. Det synes jeg er fair nok. Hvis man, som du selv skriver, skal betale 1500 for araberen, så kan man da lige så godt købe sin egen hest (man kan nemt finde et sted at holde sin egen hest for 1500 kr) og jeg ville godt nok ALDRIG betale så mange penge for en part.

Kommentér på:
Skider folks heste guldæg?

Annonce