{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.367 visninger | Oprettet:

At snyde folk med prisen... {{forumTopicSubject}}

Ja lige et "surt opstød" fra mig,,,... igeeen....

Sidder og surfer lidt rundt på det dersens internet og falder så over en "vare" jeg synes at have set før...

Og jo jo der er en her på HG der har varen til salg til 3Xden pris den kan købes til andetsteds... for ikke at hænge nogle ud, nævnes ikke nøjagtig være og ingen navne... men det er en del der skal bruges til kørsel med en hest/pony... jeg klikkede på EBAY og fandt samme genstand til kun 995,- incl levering til min adresse, og pågældende herinde har genstanden til salg for 2800kr, med en nypris på ... øhm... 3000kr... og ingen kvittering på købet... til 3000kr så gemmer man da kvitteringen!!!???!!!

Nå det jeg egentlig ville var at ADVARE alle der nu skulle handle herinde om ikke at tage nypriserne for gode varer, uden at se kvittering, eller uden oplysning om hvor varen er købt (butik, hjemmeside, og sårnt) så sparer man sig selv for en masse ærgelser,,... jeg var nemlig ved at hoppe i fælden, da genstanden ikke kan opstøves i DK, men kun i England...

SÅ PAS PÅ JER SELV DERUDE!!! glædelig jul

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At snyde folk med prisen...
  • #1   21. dec 2011 der er desværre rigtig mange svindler herinde på HG men de er fredet i klasse AAA.. HG vil ikke lave noget system hvor vi kan evt give en negativ eller positiv karakter for en handel, ... så svindler har total frit spil herinde.

• #2   21. dec 2011 Jeg bytter kun, hvis jeg får alle oplysninger på sælger/bytter og det gælder også når jeg køber... tjekker først oplysningerne, og derefter kan jeg godt finde på at ringe til banken og høre om kontoen tilhører det navn... de plejer at være flinke til at give svar...

Og ellers så henter jeg helst selv... kan altså køre langt for 80kr, hvis man alligevel er på tur... :O)

• #3   21. dec 2011 skrev til en hjælpeadmin... men de kan jo ikke prisfastsætte tingene, det var op til folk selv hvad de ville sætte tingene til salg til... og det er jo rigtigt, men når det er så åbenlyst, så burde de som minimum tage kontakt til ejeren af annoncen og gøre opmærksom på problemet... det kaldes KUNDEPLEJE og som betalende bruger er jeg altså KUNDE

• #4   21. dec 2011 hvorfor er det svindel at forsøge at sælge en vare til en højere pris, end hvad man kan få den til andre steder.

det er op til os selv som forbrugere at undersøge markedet.

• #5   21. dec 2011 Du synes ikke det er snyd, at købe en vare og Direkte LYVE om nyprisen for at få 3x så meget for varen... ???

Ja det er op til os selv at være opmærksom på det, derfor jeg har lavet dette indlæg... for at gøre opmærksom på det, så vi er lidt mere vågne når vi handler :O)

• #6   21. dec 2011 nej det er snyd i det øjeblik man betaler for noget man ikke får, hvis der lyves om indholdet, eller man skjuler fejl og mangler.

det er ikke snyd at forsøge at sælge en varer dyrer end hvad man kan købe den for andre steder.

• #7   21. dec 2011 Eva er du så også klar til at lyve om nyprisen for at tjene mere på din vare...?

SÅ BARE VÆR OPMÆRKSOM NÅR DU HANDLER... og synes du prisen er lidt høj, så kig om du kan finde tilsvarende... evt på ebay eller anden handelsside... :O)

Venter med spænding på min vare (helt fra det store UDland) og der sparede jeg lige 1805kr...

Ville nu bare bruge mit godt julehumør på at hjælpe andre med at have råd til mere fyrværkeri...

JEg handler ihvertfalt ikke med hende der ÅBENLYST LYVER om nyprisen... hun er røget på filterlisten fra mig... :O)

Held til i andre og glædelig jul...

• #8   21. dec 2011 Øhhh.. Der vil jeg gi Palle Pop Hår ret.. Det er da snyd så det driver...

Jeg ville da føle mig godt og grundigt snydt hvis jeg havde købt pågældende ting, og så fandt ud af bagefter at jeg kunne ha´ fået den 3 gange billigere et andet sted.

• #9   21. dec 2011 Rikke man lyver da også om indholdet når man oplyser en MEGET for høj nypris, i forhold til hva den faktiske vare koster...

Nå dejligt at ikke alle er enige, ellers var der jo ikke debatter i dette forum :O)

• #10   21. dec 2011 for mig er nyprisen helt lige meget, den kan jeg ikke bruge til noget, det er nuprisen der har min interesse.

så længe varen har den stand som sælger lover, så er der ingen problem i at lyve om ny prisen.

vi bestemmer da heldigvis selv hvad vi køber, det er kun snyd når der lyves om varens stand, eller hvis man ikke får den.

at man kan sidde tilbage med en følelse af at være snydt, fordi man opdager at man kunne have købt sin vare billigere et andet sted, dedt er træls, men det er stadig følelser i en selv, og så lærer man at være lidt mere vågen.

• #11   21. dec 2011
    Pyha.. tænk at du har så meget fritid, at du sidder og laver sådan noget.. få dog andet at lave.
    Jeg synes at køber skal være OBS og undersøge tingene, men jeg forbinder det ikke med snyd. Folk ved da godt hvad ting koster smiley

Synes det er værre når folk, skriver de vil købe og så springerfra i sidste øjeblik (nævner ingen navne, du ved selv hvem det er)

• #12   21. dec 2011 nej du lyver ikke om indholdet ved at sætte nyprisen i vejret.

du lyver bare om prisen, og hvad folk har givet for tingen da den var ny kan du være ligeglad med. det er ikke den pris du skal betale.

om jeg har givet 100 eller 200000kr for min bil kan du jo være ligeglad med, hvis bare den lever op til hvad jeg har lovet når du køber den.

glemmer jeg at informere dig om at den ikke kan starte når det regner, så har jeg snydt dig.

• #13   21. dec 2011 Jamen hvis jeg vælger at sælge min sofa til dig for 10.000kr og jeg har givet 300kr, så har jeg SNYDT dig uanset om du mener det eller ej... kig evt købeloven, der er noget der hedder at handle i ond tro, uanset om det er rideudstyr, en bil eller et hus... så meget har jeg da lært gennem tiden... så at 3doble en nypris, er at handle i ond tro, altså bevidst snyde folk til at tro at varen er mere værd :O)

Men lad det ligge, ville bare lige give endnu en opsang til alle købere på HG ... incl mig selv...

Og ja jeg har alt for meget fritid... men håber det er ovre når mine drenge kommer hjem... så skulle jeg jo gerne komme ud og bruge tiden på dem istedet,.... Jeg må nok tilstå at jeg er blevet lidt småskør af at gå hjemme så længe, og tanken om at det fortsætter i lang tid endnu,,, huha... prøv at tænk jer hvordan ejg er om 2 år :O)

• #14   21. dec 2011 nej jeg synes ikke det er svinagtigt at ringe til en bank og spørge om navn på sælger og kontoindehaver stemmer overens... hvis det vel at mærke er "store" beløb der er tale om... gør det self ikke for 100, 200 eller 500kr... men ved større beløb, vil jeg da være mere sikker ved at gøre sådan, og gør også sælger opmærksom på at jeg har i seinde at x-tjekke... skjuler ikke noget...! det er svinagtigt hvis ikke jeg gør sælger opmærksom på det... jo det har du ret i...

• #15   21. dec 2011 ha ha ja man får nogle underlige ideer når man ikke får den rette stimuli.

men nej, du har stadig ikke snydt mig, hvis du sælger mig din sofa for 10000kr, hvis bare den er i den stand du har lovet mig. uanset om du så har fået den gratis eller kun give 300kr for den. det er ikke handel i ond tro.

jeg har sagt ja til at købe sofaen til den pris fordi jeg syntes prisen er fair, men kommer jeg så hjem og finder ud af at fjedrene i sofaen, stikker op når man sætter sig i den, og du har lovet mig den er ok, så har du snydt.

prisen er ikke snyd.

det øjeblik hvor prisen er snyd er feks her kommer så et eksempel fra den virkelige verden.

på kræmmermarkeder, stod der gerne et ældre ægtepar og solgte ost, de er døde i dag.

på skiltet stod der at 1kg ost koster 48kr, vægten er indstillet til 53kr/kg. og der oveni lægges 10kg af sælger.
    det er snyd!

godt nok vælger man selv hvor ostehandleren skal skære osten, og så kan man ikke forvente at man rammer 1kg ligeud, men når så han lægger 15kr oveniprisen så er du blevet snydt. for du har betalt for mere end du har fået.

samme oste handler køber et parti oste han giver 28kr pr ost (ca8kg), han sælger så 1/4 ost for 50kr og siger der er ca 2 kg.
    se det er ikke snyd, for der er ca 2kg ost i en kvart ost

• #16   21. dec 2011 ja men netop den med sofaen kommer også fra den virkelige verden... en næsten ny sofa købt i ikea, men skiltet er fjernet,pris 2000kr sælges til en ældre dame for 3500kr, som næsten ny... hendes datter ser så samme sofa i Ikea og siger at den koster ikke de 3500kr fra ny... sælger siger bad luck... men advokaten siger, det er at handle i ond tro.. og damen fik sine 3500kr igen og sofaen leveret retur...
    hmm...

men hvorom alting er: så skal vi som købere passe på :O) det kan blive en dyr fornøjelse...

og held til jer alle fremover... nu skal jeg have lavet min slowfeeder... :O)

• #17   21. dec 2011 Ja det kan jo så også siges inden for selv hesten der skal man også passe på at man ikke køber katten i sækken bestemt når det er folk der gerne vil af med deres hest også de kontakter folk men ikke sætter den til salg.

Kender bestemt til en person herinde der er rigtig god til det der bliver kontaktet til højre og venstre og givet urigtige oplysninger om selv hesten fy hvor må folk skamme sig når de kan være sådan istedet for at være ærlige og sige som tingene er...

• #18   21. dec 2011 i lige måde palle pophår og glædelig jul.

har du i øvrigt nogensinde hørt om den gang låsby svendsen solgte en bil til en mand uden motor????

• #19   21. dec 2011 havde manden ingen motor :O) ha ha ha

• #20   21. dec 2011 det er også ret morsomt at man heribde kan finde brugt udstyr der er meget dyrer end hvad det koster fra nyt af... har stadig ikke helt fattet hvordan det hænger sammen, men det beviser jo bare at man lige skal tjekke varen inden man siger ja til at købe den brugt

• #21   21. dec 2011 Jeg mener nu også det er op til folk selv at undesøge priser , hvis de er i tvivl om nypris passer?

Det kan jo også være at varen er faldet i pris ?? tingene koster jo ikke det samme i dag som de gjorde FØR krisen?
    Det kan jo være sælger har købt varen til den nypris?? det ved man jo ikke?

Hvad så med alle de hestehandlere herinde? de sælger jo også hestene for mere end de har givet?? ja og alle de Butikker der også sælger herinde?.. hvis de ikke tjener på det ? går de jo nedenom og hjem med forretningen!..

Selvfølgeligt kan jeg da godt se det er surt at opdage senere at varen faktisk er billigere i butikkerne! (det har jeg nu prøvet smiley

Men altså folk betaler vel kun det som de mener varen er værd ??

En svindler er i mine øjne er en som IKKE sender varen / varen IKKE er som beskrevet eller i den dur..

Det KAN godt være sælger lyver om nypris? men man kan IKKE vide det? da priserne er faldet så meget de senere år?

Men jeg vil give dig ret i at folk herinde generelt trænger til en opsang hvad ærlighed/seriøsitet osv angår.. jeg undres dagligt over den opførsel der er herinde:-)

• #22   21. dec 2011 palle pophår>> ja låsby svendsen solgte engang en bil til mand, de står og ser på bilen og den ser ganske flot ud, de aftaler prisen og giver håndslag. og manden ejer nu bilen, købt som beset og ganske flot.

der er bare ingen motor i......

i den situation er der ikke noget at gøre, for han har selv besigtiget bilen, at han ikke har åbnet og set på motoren det er hans egen fejl.

han må virkelig føle sig snydt

• #23   21. dec 2011 Det er køberens eget ansvar at kigge markedet igennem.. det er ikke at svindle at sætte varen til en højere pris..

Sælger behøves heller ikke at komme med en ny pris.

• #24   21. dec 2011 Hvis sælger har sat nyprisen til 3000 kr og sælger sit til 2800 kr uden kvittering, er man virkelig så dum, at man hopper på den, jamen så har man altså også selv fortjent det!

• #25   21. dec 2011 På en måde er det jo også et lidt dårligt eksempel mht ebay da man jo ofte kan købe ting til langt under de danske priser. Kan forstå hvis man går ned i den lokale rideudstyrsbutik og køber et underlag til 300kr og sælger det herinde dagen efter til 900kr, SÅ er det sq lidt snyd smiley
    Men altså bare fordi man kan få varen billigere et eller andet sted i verden, så syns jeg ikke at den holder. Det vil jo svare til at jeg som forbruger ikke vil købe en trense til 500kr. Når leverandøren/ butikken kun giver 100kr. I indkøbspris smiley

• #26   21. dec 2011 Btw nu du snakker kørsel, så kunne jeg da rigtig godt tænke mig at vide hvad det er der er så billigt på ebay, for skal selv til at køre med min ene pony her til sommer smiley

• #27   22. dec 2011 jamen genstanden er "importeret" fra det store udland, og derfor kiggede jeg Ebay for at se om den evt kunne købes der, og ja der var den så i samme mærke og alting... :O)

For danske og udenlandske priser kan ikke sammenlignes...
    Ved det bl.a. fra slanger til vores trailer, der fik vi dem leveret til vores adresse for under halv pris,... men så måtte vi også vente 14 dg... :O)

Kommentér på:
At snyde folk med prisen...

Annonce