At snyde folk med prisen... {{forumTopicSubject}}
Ja lige et "surt opstød" fra mig,,,... igeeen....
Sidder og surfer lidt rundt på det dersens internet og falder så over en "vare" jeg synes at have set før...
Og jo jo der er en her på HG der har varen til salg til 3Xden pris den kan købes til andetsteds... for ikke at hænge nogle ud, nævnes ikke nøjagtig være og ingen navne... men det er en del der skal bruges til kørsel med en hest/pony... jeg klikkede på EBAY og fandt samme genstand til kun 995,- incl levering til min adresse, og pågældende herinde har genstanden til salg for 2800kr, med en nypris på ... øhm... 3000kr... og ingen kvittering på købet... til 3000kr så gemmer man da kvitteringen!!!???!!!
Nå det jeg egentlig ville var at ADVARE alle der nu skulle handle herinde om ikke at tage nypriserne for gode varer, uden at se kvittering, eller uden oplysning om hvor varen er købt (butik, hjemmeside, og sårnt) så sparer man sig selv for en masse ærgelser,,... jeg var nemlig ved at hoppe i fælden, da genstanden ikke kan opstøves i DK, men kun i England...
SÅ PAS PÅ JER SELV DERUDE!!! glædelig jul
nov 2008
Følger: 58 Følgere: 52 Heste: 7 Emner: 20 Svar: 223
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 449
Og ellers så henter jeg helst selv... kan altså køre langt for 80kr, hvis man alligevel er på tur... :O)
apr 2009
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
det er op til os selv som forbrugere at undersøge markedet.
apr 2009
Ja det er op til os selv at være opmærksom på det, derfor jeg har lavet dette indlæg... for at gøre opmærksom på det, så vi er lidt mere vågne når vi handler :O)
aug 2008
det er ikke snyd at forsøge at sælge en varer dyrer end hvad man kan købe den for andre steder.
apr 2009
SÅ BARE VÆR OPMÆRKSOM NÅR DU HANDLER... og synes du prisen er lidt høj, så kig om du kan finde tilsvarende... evt på ebay eller anden handelsside... :O)
Venter med spænding på min vare (helt fra det store UDland) og der sparede jeg lige 1805kr...
Ville nu bare bruge mit godt julehumør på at hjælpe andre med at have råd til mere fyrværkeri...
JEg handler ihvertfalt ikke med hende der ÅBENLYST LYVER om nyprisen... hun er røget på filterlisten fra mig... :O)
Held til i andre og glædelig jul...
okt 2011
Følger: 14 Følgere: 12 Svar: 3
Jeg ville da føle mig godt og grundigt snydt hvis jeg havde købt pågældende ting, og så fandt ud af bagefter at jeg kunne ha´ fået den 3 gange billigere et andet sted.
apr 2009
Nå dejligt at ikke alle er enige, ellers var der jo ikke debatter i dette forum :O)
aug 2008
så længe varen har den stand som sælger lover, så er der ingen problem i at lyve om ny prisen.
vi bestemmer da heldigvis selv hvad vi køber, det er kun snyd når der lyves om varens stand, eller hvis man ikke får den.
at man kan sidde tilbage med en følelse af at være snydt, fordi man opdager at man kunne have købt sin vare billigere et andet sted, dedt er træls, men det er stadig følelser i en selv, og så lærer man at være lidt mere vågen.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 427
Pyha.. tænk at du har så meget fritid, at du sidder og laver sådan noget.. få dog andet at lave.
Jeg synes at køber skal være OBS og undersøge tingene, men jeg forbinder det ikke med snyd. Folk ved da godt hvad ting koster
Synes det er værre når folk, skriver de vil købe og så springerfra i sidste øjeblik (nævner ingen navne, du ved selv hvem det er)
aug 2008
du lyver bare om prisen, og hvad folk har givet for tingen da den var ny kan du være ligeglad med. det er ikke den pris du skal betale.
om jeg har givet 100 eller 200000kr for min bil kan du jo være ligeglad med, hvis bare den lever op til hvad jeg har lovet når du køber den.
glemmer jeg at informere dig om at den ikke kan starte når det regner, så har jeg snydt dig.
apr 2009
Men lad det ligge, ville bare lige give endnu en opsang til alle købere på HG ... incl mig selv...
Og ja jeg har alt for meget fritid... men håber det er ovre når mine drenge kommer hjem... så skulle jeg jo gerne komme ud og bruge tiden på dem istedet,.... Jeg må nok tilstå at jeg er blevet lidt småskør af at gå hjemme så længe, og tanken om at det fortsætter i lang tid endnu,,, huha... prøv at tænk jer hvordan ejg er om 2 år :O)
apr 2009
aug 2008
men nej, du har stadig ikke snydt mig, hvis du sælger mig din sofa for 10000kr, hvis bare den er i den stand du har lovet mig. uanset om du så har fået den gratis eller kun give 300kr for den. det er ikke handel i ond tro.
jeg har sagt ja til at købe sofaen til den pris fordi jeg syntes prisen er fair, men kommer jeg så hjem og finder ud af at fjedrene i sofaen, stikker op når man sætter sig i den, og du har lovet mig den er ok, så har du snydt.
prisen er ikke snyd.
det øjeblik hvor prisen er snyd er feks her kommer så et eksempel fra den virkelige verden.
på kræmmermarkeder, stod der gerne et ældre ægtepar og solgte ost, de er døde i dag.
på skiltet stod der at 1kg ost koster 48kr, vægten er indstillet til 53kr/kg. og der oveni lægges 10kg af sælger.
det er snyd!
godt nok vælger man selv hvor ostehandleren skal skære osten, og så kan man ikke forvente at man rammer 1kg ligeud, men når så han lægger 15kr oveniprisen så er du blevet snydt. for du har betalt for mere end du har fået.
samme oste handler køber et parti oste han giver 28kr pr ost (ca8kg), han sælger så 1/4 ost for 50kr og siger der er ca 2 kg.
se det er ikke snyd, for der er ca 2kg ost i en kvart ost
apr 2009
hmm...
men hvorom alting er: så skal vi som købere passe på :O) det kan blive en dyr fornøjelse...
og held til jer alle fremover... nu skal jeg have lavet min slowfeeder... :O)
sep 2009
Følger: 110 Følgere: 126 Heste: 16 Emner: 20 Svar: 67
Kender bestemt til en person herinde der er rigtig god til det der bliver kontaktet til højre og venstre og givet urigtige oplysninger om selv hesten fy hvor må folk skamme sig når de kan være sådan istedet for at være ærlige og sige som tingene er...
aug 2008
har du i øvrigt nogensinde hørt om den gang låsby svendsen solgte en bil til en mand uden motor????
apr 2009
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.106
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Det kan jo også være at varen er faldet i pris ?? tingene koster jo ikke det samme i dag som de gjorde FØR krisen?
Det kan jo være sælger har købt varen til den nypris?? det ved man jo ikke?
Hvad så med alle de hestehandlere herinde? de sælger jo også hestene for mere end de har givet?? ja og alle de Butikker der også sælger herinde?.. hvis de ikke tjener på det ? går de jo nedenom og hjem med forretningen!..
Selvfølgeligt kan jeg da godt se det er surt at opdage senere at varen faktisk er billigere i butikkerne! (det har jeg nu prøvet
Men altså folk betaler vel kun det som de mener varen er værd ??
En svindler er i mine øjne er en som IKKE sender varen / varen IKKE er som beskrevet eller i den dur..
Det KAN godt være sælger lyver om nypris? men man kan IKKE vide det? da priserne er faldet så meget de senere år?
Men jeg vil give dig ret i at folk herinde generelt trænger til en opsang hvad ærlighed/seriøsitet osv angår.. jeg undres dagligt over den opførsel der er herinde:-)
aug 2008
der er bare ingen motor i......
i den situation er der ikke noget at gøre, for han har selv besigtiget bilen, at han ikke har åbnet og set på motoren det er hans egen fejl.
han må virkelig føle sig snydt
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
Sælger behøves heller ikke at komme med en ny pris.
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.356
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
Men altså bare fordi man kan få varen billigere et eller andet sted i verden, så syns jeg ikke at den holder. Det vil jo svare til at jeg som forbruger ikke vil købe en trense til 500kr. Når leverandøren/ butikken kun giver 100kr. I indkøbspris
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
apr 2009
For danske og udenlandske priser kan ikke sammenlignes...
Ved det bl.a. fra slanger til vores trailer, der fik vi dem leveret til vores adresse for under halv pris,... men så måtte vi også vente 14 dg... :O)
At snyde folk med prisen...