{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Nytårsaften + løstdrift
  • #1   23. dec 2011 Altså jeg lader mine være udenfor smiley Så kan de løbe alt det de vil, og det har fungeret for mig. Hvis de skulle i stald vilel det alligevel være noget bøvl smiley Så de hygger sig godt udenfor, hvilket de har gjort nu i ca. 4 år smiley

  • #2   23. dec 2011 Mine bliver bare gående ude og så får de en masse hø som de kan gå og tygge i smiley

  • #3   23. dec 2011 Jeg vil tværtimod sige man absolut IKKE skal smide en løsdrifthest i boks for en enkelt nat! Hesten har gennem året gået i al slags vejr, og har godt selv styr på hvor den kan stå i læ. Lukker du den inde i en boks, hvor den ikke kan se hvad der foregår vil den da først gå i panik.

    Har du mulighed så sæt en radio ind med roligt musik, og ellers så bare smid en masse hø ind til dem - så klarer de sig fint smiley

    Hilsen Andrea med en hest der går på sit 9. år i løsdrift nytårsaften :o)


  • #4   23. dec 2011 Mine kan selv gå frit ind og ud. Når rakketerne er på sit højeste, plejer de at stå uden for og kigge på det i et par minutter, og så gider de ikke mere.

    Drengene i de omliggende huse kan godt lide at lege med krudt og heksehyl, og hestene ( og mine hunde ) er heldigvis ret ligeglade med det. Jeg ser det bare som god træning smiley

    Men generelt er det min erfaring med mine heste, at er der noget de bliver utrygge ved, så kan de bedre lide at komme ud og se hvor lyden kommer fra.


  • #5   23. dec 2011 Mine får en masse hø inden i stalden (hvilket de normalt får ude på folden), og det er det. De kan stadig gå ud, hvis de vil. Jeg har aldrig haft problemer smiley

  • #6   23. dec 2011 Vi har aldrig problemer med hestene - de går i løsdrift året rundt uanset hvad.
    De siger intet til det.
    Du kan jo ikke gøre så meget for dem, ud over at sørge for der er masser af plads på folden til at tumle på hvis de vil det, sørge for de har godt med stråfoder og fodre dem som i plejer smiley


  • #7   23. dec 2011 Mine blev altid lukket ind nytårsaften, da de gik i løsdrift. Jeg havde en som var meget bange bare ved små skud, hvor hun nærmest smadrede igennem hegnet, så jeg turde ikke tage chancen. Hun gejlede altid de andre op, så de gik helt amok.

    Men jeg tror også bare du skal gøre som du plejer, og så holde øje smiley Havde i hvert fald sagtens turde lade mine gå ude, hvis de normalt tog skud som ingenting. Og så bare en masse ekstra hø at guffe i!


  • #8   23. dec 2011 Mine går uden og enser ikke hvad der sker, de har vendet sig til det fordi folk ikke kan vente, så de tænker ikke over det, ja alle andre undre sig, men nu for 3. år er der ingen naboer der siger mere smiley

    Jeg er første gård uden for byskiltet...



  • #9   23. dec 2011 Der findes noget der hedder Zylkene Hest - det virker gennem testet og har været brugt til hun og kat længe.

    Kig på siden Heste-forum.dk der er en artikel omkring produktet og kører også en konkurrence hvor man kan vinde det.


  • #10   23. dec 2011 Min gamle gik i løsdrift, og alle hestene i løsdriften tog det langt pænere end dem på boks. Så tag ikke sorgerne på forhånd. evt. sørg for lidt ekstra wrap omkring kl 12, så de har noget at spise. Når de har munden fuld, så tager de ofte lidt lettere på tingene. og ellers lad være med at blive nervøs på deres vejene fordi det kan de mærke.

    Så mit råd er giv lidt mindre aftensmad, og så giv en god gang ud omkring kl 23 tiden, så de kan stå og spise.

    smiley


  • #11   23. dec 2011 Vi bor så langt ude på landet at hestene ikke ser eller hører noget smiley Vi fyrer ikke selv noget af. Og mine går ude, det har de gjort de sidste 3 år smiley

  • #12   23. dec 2011 altså vi har en super nervøs hest herhjemme og hende der ejer den giver den ca en uge før nytår sådan noget beroligende urte halløj som gør at den slapper af (: har aldrig haft problemer med den siden hun begyndte på det (:

  • #13   23. dec 2011 Hvad er det for nogle urter??

  • #14   23. dec 2011 er igang med at finde ud af hvad de hedder smiley

Kommentér på:
Nytårsaften + løstdrift

Annonce