16. apr 2008 Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
Fanget i min egen drøm {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg skriver lidt for hjælp og vejledning hos nogen der er ældre eller måske mere erfarne i den her del af psyken end jeg selv er.
Jeg er den type, det har det svært ved at falde i søvn ofte, og som lille måtte jeg græde mig selv i søvn mens min mor sang for mig, for jeg var så bange for at drømme uhyggelige ting eller at jeg skulle dø mens jeg sov. Problemet har været der lige siden jeg var en 5-6 år. Jeg har det stadigt svært med at falde i søvn, specifikt når jeg er alene hjemme. Jeg kan vågne op midt om natten grebet af angst over en oplevelse i mine drømme. Super irriterende, for jeg ved der intet er at være bange for, men min logiske tankekraft sætter ikke ind i drømmen eller kort tid efter jeg er vågnet op.
Nu her i nat skete der noget jeg hidtil kun har oplevet som en sjov ting. Jeg er meget meget kreativ i mine drømme, og drømmer om løst og fast, og jeg drømmer næsten hver nat, hvor jeg kan huske det næste morgen. Normalt når jeg får en "vågen" drøm, altså den slags drøm hvor man ved man sover og frit kan bevæge sig rundt i forskellige dybder af drømmen, og gøre hvad man lyster, flyver jeg tit eller træner peter, eller dykker i havet hvis jeg kan fremkalde mindet om vand klart nok. Det jeg fremkalder bedst i mine vågne drømme er at gå rundt og møde personer på et museum hvor jeg typisk er vel anset af folk omkring mig, altså rare drømme, jeg kan styre.
Men den i nat var anerledes. Jeg er på mit museum og har valgt en blå farve til væggene fordi det er min ynglingsfarve og farven for følelser, fordi jeg gennemgår en svær tid med min hund, hun har haft brækket ben og benet idag er ikke blevet særligt meget bedre end til at starte med. Jeg bevæger mig rundt i museet, og snakker med folk, i den her drøm er der en del børn der er med, og nogle meget velhavende mennesker jeg går rundt og taler med og fortæller om diverse ting jeg ved. Pludseligt opdager jeg der er meget højt til loftet, noget jeg ikke har bestemt, jeg virker pludseligt lille i rummet. Jeg går ind i et stort auditorium fordi jeg vil holde et foredrag, men ingen er derinde bortset fra 2 børn der kortvarigt løber gennem salen ud bag scenen. Jeg går efter og pludseligt står jeg i et kæmpe rum hvor der er så langt til væggene jeg ikke kan se dem, der er meget lyseblåt til alle sider, og hvidt i højre hjørne. børnene løber forbi mig igen, og jeg får ikke kontakt til dem. Pludseligt ligger min hund ved min side og bløder ud af halsen, hun er død. Oppe på en bjælke i loftet sidder en demon skikkelse, og siger med en voksen dame stemme " hun kan ligeså godt dø", hun taler om hunden ikke om mig. jeg leder efter en dør eller et sted ud fra rummet, men jeg kan næsten ikke bevæge mig. Pludseligt står der et telt midt i det hele, lavet af grene så man kan se igennem, jeg får følelesen der er nogen efter mig, og jeg gemmer mig derinde. Pludseligt er der fodtrin som om en dinosaur var efter mig fra det hvide hjørne, jeg bliver grebet af vild panik, og vil vågne op, men jeg kan ikke. jeg kan mærke migselv sove, mærke hvordan jeg ligger i sengen og ikke kan bevæge mig. Jeg skynder mig ud af teltet, og prøver at bevæge mig så meget jeg kan i drømmen, for at vågne op. Der sker intet. Jeg finder ud af jeg kan springe utroligt højt, helt op til loftsbjælkerne hvor demonen sidder. Jeg springer rundt i lang tid i panik, og vågner stadigt ikke. jeg finder ud af jeg kan skrige, og gør det så højt jeg kan, demonen bliver bange så højt skriger jeg, og efter at have skreget mig hæs, vågner jeg ENDELIGT mens jeg piver et lille skrig ud i soveværelset og kaster mig overkrop op. PYYYH hvor var jeg bange. Selvom min logik viste jeg sov under det hele.
Har i nogen sinde oplevet noget lignende !? jeg har kun oplevet det som sagt positivt, og det startede også ud positivt, men blev negativt. Jeg vækkede mig selv fra drømmen, noget jeg aldrig har forsøgt før, hvis i har oplevet det at være fanget i jeres drøm, hvad gør i så for at vågne ? bare for et tip til næste gang ? som forhåbentligt ikke sker.
Det blev laaaaaaaaaangt XD
maj 2007
Følger: 97 Følgere: 94 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 1.100
Jeg drømmer sjældent dårlige ting, og det er heller ikk jeg var grebet af panik i denne drøm.
Jeg drømte at jeg skulle ud på sygehuset, fordi jeg havde ondt i maven, jeg bliver scannet og får så at vide, at jeg er i 6 måneder. I starten er det en almindelig drøm, og min tanker flyver rundt, om hva der nu skal ske med hestene, om jeg skal blive boende hjemme osv. Men pludselkig er det en vågen drøm, jeg ved godt at jeg drømmer, og prøver at få mig selv til at vågne, men det kan jeg ikk. Jeg var som dig også fanget i drømmen. Det er den eneste gang jeg på den måde har følt at jeg ikk kunne vågne, og at jeg har oplevet det så stærkt, og heldigvis var jeg jo ikke bange i min drøm, men det var meget mærkeligt!
Jeg ved der findes sådan nogen søvn-centre man kan komme på hvis man sover dårligt og sådan, men jeg ved ikk rigtig hvad de gør, men måske det var en mulighed?
maj 2007
Følger: 97 Følgere: 94 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 1.100
sep 2011
Følger: 18 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 382
Jeg er - lig dig - meget kreativ, når jeg drømmer.. Jeg bevæger mig fra sted til sted og gør de mærkeligste og højst urealistiske ting.
Det værste jeg oplever i forbindelse med "levende drømme" er at de rum jeg er i, bliver mindre og mindre og jeg får en nærmest klaustrofobisk oplevelse. I de situationer kan jeg (heldigvis) sige til mig selv, at NU er det tid til at vågne.. Når jeg vågner er jeg ofte stadig ramt af klaustrofobi (som jeg i øvrigt ikke lider af ellers), og det jeg gør for at vågne, er at jeg går ud på badeværelset og tænder spotlyset og blæseren over brusebadet.. På den måde bliver jeg "vækket" af larmen fra blæseren og det skarpe lys..
Efter nogle minutter er jeg klar i hovedet, og kan gå tilbage i seng igen
Wow, det lyder mærkeligt.. Men det er sådan jeg gør
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
jeg drømte tit den samme forfølgelses drøm om og om igen.. Nogle gange flere gange om ugen.. det var ikke behageligt
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
maj 2006
Følger: 138 Følgere: 164 Heste: 3 Emner: 108 Svar: 1.004
Mere kommer...
maj 2006
Følger: 138 Følgere: 164 Heste: 3 Emner: 108 Svar: 1.004
apr 2008
apr 2008
øj det lyder værre end mit, jeg har kun oplevet det 1 gang jo.
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.131
og hver ENESTE aften bliver jeg nød til at se fjernsyn intil jeg virkelig er træt.. intil jeg bare dajser om.. fordi at når jeg lige er "faldet i søvn" altså før jeg rigtig sover, kan jeg finde på at drømme at jeg falder af hesten og så griber jeg ud efter noget at holde fast i .. tit er det min seng jeg fanger.. og nogen gange er jeg ved at falde af et brat, bliver skubbet ellers kan det være sådan noget med at jeg ser et ansigt springe op foran mit anisigt!)-:
HVIS NOGEN KAN SIGE HVAD JEG OGSÅ KAN GØRE MÅ I MEGET GERNE (-:
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.042
I nat drømte jeg en af de værste drømme i mit liv:
Min elskede gamle kat på 16 år var døende i mine arme, men pludselig blev han lille bitte, og faldt ud af mine hænder og ned i græsset. Jeg kunne ikke finde ham, og der gik pludselig en masse mennesker forbi, og jeg viste bare at de havde trådt ham ihjel.
Pludselig er jeg oppe i et træ, og kigger ud over en mose. Noget bobler i vandet, og pludselig springer min kats spøgelse op fra vandet nu er han kæmpe stor, og han tror det er min skyld han døde, så han jager mig op igennem forskellige træeer, vi ender begge på jorden og jeg forklare ham, at det ikke var mig der dræbte ham. I takt med at jeg forklare, bliver han mindre og mindre, og da jeg har talt færdigt ligger han i normal størrelse død på jorden ved siden af mig. Så vågnede jeg.
Græd i drømmen da jeg så han var død, og græd da jeg vågnede :((
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Den værste drøm jeg har haft (som gentog sig næsten hver nat over længere tid) var hvor jeg holdt op med at trække vejret mens jeg sov - og jeg kunne ikke bare lige vågne. I drømmen vidste jeg også godt at jeg sov, og jeg ville prøve at vågne, men jeg kunne ikke åbne øjnene, og jeg kunne ikke bevæge min krop pga. iltmanglen. Jeg er heldigvis vågnet hver gang, men det har været gispende efter vejret. Ret syrret, og MEGET ubehageligt. Har heldigvis ikke drømt det rigtig længe, men det var så slemt i en periode, at jeg næsten ikke turde lægge mig til at sove. det strak sig over 2 måneder. Føj. Håber ALDRIG det vender tilbage. Hvorfor drømmer man sådan noget, hva?? Det kan være DU kan sige mig det, siden du spekulerer så meget i drømme
jan 2005
jan 2005
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
For mig er det lige inden jeg falder i søvn - så føler jeg pludselig at jeg ikke kan trække vejret, og jeg skal koncentrere mig MEGET for at trække vejret, og jeg kæmper for at vække mig selv. Når jeg er vågen går der et minuts tid før jeg trækker vejret normalt igen. Jeg har dog tit haft følelsen af at det faktisk sker i virkeligheden, og at det ikke er en drøm, og jeg er tit meget i tvivl om at det er en drøm. Det er, ligesom ved dig, skyld i at jeg ikke tør lægge mig til at sove bagefter.
Er der egentlig nogen risiko for at det rent faktisk SKER i virkeligheden? Altså at det ikke er en drøm, men at jeg rent faktisk stopper med at trækkevejret? I så fald hvad er grunden til det, og hvad kan man gøre ved det?
nov 2010
Følger: 97 Følgere: 95 Heste: 5 Emner: 181 Svar: 1.131
jep .. har prøvet at drømme at jeg ikke kunne trække vejret.. hvor jeg så derefter ikke kunne.):
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 535
det har på en måde hjulpet at have listen
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
jan 2009
Følger: 107 Følgere: 105 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 392
Til at starte med vil jeg gerne sige, at det var utroligt spændende at læse om din drøm og ud beskriver den utroligt flot. Meget kreativt ligeså.
Forbered dig på noget meget langt.
Jeg har oplevet lignende og vil meget gerne fortælle om denne drøm. Det er ikke mere end en uge siden det skete. Det var nogenlunde det samme som din, bare omvendt. Jeg startede ud i en almindelig drøm, som førte til et mareridt, og her bliver jeg bevidst om at jeg drømmer og bruger min nyfundne kontrol over min underbevidsthed til at omdanne mareridtet til en drøm.
Det starter således at jeg er til julefrokost i stuehuset ved min hest. Her deltager blandt andet min tidligere bedste veninde og en kæreste af én af mine klassekammerater i virkeligheden, som i denne drøm har rolle som ekskæreste til min tidligere bedste veninde. Jeg er i færd med at muge ud i Martells boks og her komme denne dreng hen og lægger an på mig, og jeg sender ham straks væk. Idet jeg kommer indenfor ser jeg alle i en jacuzzi midt i stuen og derefter løber alle nøgne rundt.
Pludselig befinder mig i et festlokale, med dæmpet lys og mange mennesker. Der er tæt befolket og jeg bryder mig ikke om at være der. Mine forældre der i denne drøm pludselig er blevet ejere af Martell fortæller mig at der er kommet en ny part på ham, og det behager mig bestemt ikke, så jeg forlader dette lokale. Jeg ser en udgang ned til en tom p-kælder, men folk advarer mig om at der sker farlige ting dernede. Jeg tøver, men løber derned alligevel. Pludselig befinder jeg mig i et SAW-scenarie, og denne pige som flyder rundt i en pool er sat til opgave at svømme fra den ene ende af med et bånd i hånden til den anden ende af poolen på under et minut, og båndet skal være strakt helt fladt ud når hun rører kanten af poolen overfor. Det lykkedes hende ikke og en dreng og jeg forsøger at hjælpe hende. Pludselig står vi midt i min stue, og denne mand som har kontrollen over dette spil har stukket pigen ned, skåret i drengen og kommer hen imod mig. Jeg tigger ham om at lade mig være, men skærer et dybt sår i min mave.
Her bliver jeg bevidst om at jeg drømmer. Jeg tænker solskin og tiger. Og nu skinner solen og lyser min stue op, og ind ad havedøren kommer en tiger og overfalder denne mand.
Nu bliver jeg snedig. Jeg går udenfor i min dejlige have, og her tænker jeg på min vidunderlige afdøde Storm. Tårene fosser ud af mine øjne idet han frit og fredeligt kommer galoperende hen imod mig, men sine sommerpletter på halsen og dejlige dådyrøjne. Jeg springer op på ham og nu rider vi rundt i min have, uden nogen som helst form for udstyr og springer over havestole- og borde og jeg griner og græder samtidig. Det var et ekstra farvel.
Et mareridt der blev til den skønneste drøm i årtier.
jan 2009
Følger: 107 Følgere: 105 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 392
Fanget i min egen drøm