{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

At ringe efter dyrlæge på en andens hest? {{forumTopicSubject}}

Ja..
Hvis nu man har en hest i stalden, som er blevet rigtig syg og man ikke kan få fat i ejeren..
Hva gør man så lige?
Ringer man efter en dyrlæge på hendes regning? -må man overhovedet det?

Og hvad gør man hvis ejeren ikke vil ringe til en dyrlæge, selvom hesten er syg og den muligvis smitter resten af stalden??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af Philips Hue Simirue panel på soveværelse (lampe) 590 kr.
  • Nedrivning 1.000 kr.
  • rengøring 100m2 900 kr.
  • Min ene stikkontakt virker ikke 600 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Tilslutning af opvaskemaskine 510 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At ringe efter dyrlæge på en andens hest?
  • #1   9. jan 2012 Det kommer an på hvor akut det er. Om det kan vente til i morgen eller til man kan få fat på ejeren. Har i ikke en kontrakt hvor man skriver at det er ok at man kalder dyrlæge i visse tilfælde?

• #2   9. jan 2012 Hvis det kan smitte så skal hun da have dyrlæge ellers må hun da flytte sin hest

• #3   9. jan 2012 jeg tror ikke man kan ringe til dyrlæge hvis det ikke er akut men jeg ved det ikke det kommer vel an på hvor syg hesten er

• #4   9. jan 2012 rigtig syg, lyder rigtig slemt. Hvis det var ens egen hest, og man ville vurdere at man vil have dyrlæge, jamen så ringer man helt sikkert selvom det er en andens hest. smiley

• #5   9. jan 2012 Hvad er hestens symptomer? -mit svar afhænger af disse.

Jeg er ikke så pyldret som andre kan være. Omvendt kan nogle måske være mindre pyldret end jeg.

Jeg tror:
    Hvid I ikke har en klokkeren kontrakt hvori der står staldens ejer må tilkalde dyrlæge for ejers regning ved vurdering, hæfter du for regningen, hvis ejer ikke vil tage den. -med mindre det kan gå ind under dyreværnsloven - at et dyr ikke må lide unødvendigt.

Er der frygt for smitte, skal i isolere hesten (og stalden).

• #6   9. jan 2012 Ring evt til dyrlægen for dennes vurdering af sagen?

Hvis hesten er meget syg og ejer ikke vil tilkalde dyrlægen må der en anmeldelse til? eller?

Er det indre eller ydre skader (eks kværke symptomer, eller sår, eller)?

• #7   9. jan 2012 Selvfølgelig må du ringe efter dyrlægen hvis en hest er så syg, at du vudere at der skal dyrlæge til. Jeg ville da selv forvente, at en ringede hvis de ikke kun få fat i mig, og min hest var syg og havde brug for hjælp. Jeg ville da være dig evig taknemmelig bagefter. Uanset hvis hest det er, skal der ringes efter hjælp, hvis ejeren ikke kan kontaktes. Jeg har altid heft aftaler omkring dette hos mine opstaldere, men uanset, så hellere en gang for meget end en gang for lidt...

• #8   9. jan 2012 der hvor jeg står lyder kontrakten på at hende der ejer stedet ringer efter dyrelæge, hvis hesten er syg, og ejeren ikke ringer tilbage eller tager telefonen. smiley

• #9   9. jan 2012 Tak for svar allesammen smiley

Jeg har nu fået fat i ejeren, som vil komme ud til hesten i dag.. Vi andre i stalden vil kræve der kommer en dyrlæge på, så vi er sikre på om det er noget der smitter.

Hesten står og hoster dagen lang, snotter og "kaster" grønne slimklatter op på størrelse med en taperulle og vil hverken spise eller drikke.. Den står med hovedet i det ene hjørne af boksen fra den kommer ind til den skal ud igen. På marken står eller ligger den bare det samme sted..
    Ja.. Vi alle i stalden er sikre på den hest fejler et eller andet og vi er bange for den smitter alle de andre..

• #10   9. jan 2012 Altså der ude hvor jeg har min hest stående, har vi en kontrakt der lyder på at hvis min hest bliver syg, og behøver dyrlæge, så skal hun bare ringe efter dyrlægen, hvis hun ikke kan få fat i mig =)

• #11   9. jan 2012 Uhaa det lyder ikke rart.. Hvordan er det gået i dag?

• #12   9. jan 2012 I dag har ejeren været her og hun ringer til dyrlægen i morgen. Hesten er blevet mere syg over natten, så den har det bestemt ikke rart smiley

Kommentér på:
At ringe efter dyrlæge på en andens hest?

Annonce