{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.835 visninger | Oprettet:

Horse care muk salve eller Think Mud? {{forumTopicSubject}}

Står med en hest med muk - som så mange sikkert også gør pga alt den regn vi har fået = meeeeget mudder.
Han har det ikke så slemt, så tænker det går over efter et par dage med behandling.
Har før brugt Horse care muk salve ((link fjernet) med stor succes - kan så bare ikke huske, hvordan det nu lige er det er man gør - gør rent først - piller skorper af, og derefter creme?? Eller creme direkte?

Har også hørt om det der Think Mud, man giver i foderet, som koster en bondegård - nogle der bruger det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Horse care muk salve eller Think Mud?
  • #1   9. jan 2012 Jeg har brugt Think Mud med stor effekt, kan klart anbefales.

Du kan samtidigt behandle med noget udvortes, har dog ikke lige prøvet den du linker til, men det er nok som med så mange andre produkter - vask med noget desinficerende såsom mediscrub, nulre løse sårskorper af, tørre rigtig rigtig grundigt og slutte af med cremen.

Jeg er dog meget påpasselig med at "pille" sårskorper af, for hvis der kommer "hul" under bliver det lynhurtigt inficeret så der skal antibiotika til.
    Hvis din hest er forholdsvis rolig kan det anbefales at vænne den til en føntørrer - meeeen det er jo ikke alle heste man lige har lyst til at begynde på det projekt smiley

• #2   9. jan 2012 Har haft brugt Think mud af to omgange . Første gang i 1,5 månede sidste år. og anden gang i ca. 2,5 månede havde ingen effekt overhovedet. Men hvis du vil bruge et alligevel kan du få 4 kg ink. porto for 710kr, fra England, 1,5 kg koster 500-600kr plus porto her i DK.

• #3   9. jan 2012 Men grunden til at det ikke virkede på min kan sagtens være fordi dens immunforsvar intet fejler, og den er dækket fuldt ind med alt, samt tjekket ved dyrlægen. Hvis man har en hest der måske har et lidt svagt immunforsvar, kan Think mud sikkert være en god hjælp, da det er et boost til at få det op igen : )

• #4   9. jan 2012 Vi har brugt Think mud til vores med kæmpe success!

• #5   9. jan 2012 Tror Tine K har ret, min den unge har nemlig svært ved at optage bl.a. Zink, og det er der masser af i Think Mud. Du kan også få Zink fra st. Hippolyt af din dyrlæge, og Eggersmann har en Haut Kur der også indeholder meget Zink. Zink-salve havde dog ingen effekt på min.

Idet muk kan skyldes mange forskellige ting er der ikke andet for end at prøve sig frem. Kan man ikke begynde at se en forskel efter 2-3 uger må man prøve noget andet.

• #6   9. jan 2012 Tine K: Hvor kan man købe de 4 kg?

• #7   9. jan 2012 think mud helt sikkert, horse care har ikke virket på legolas

• #8   10. jan 2012 Mit bedste råd mod muk er at vaske og skrubbe skorper af i Virkon S, tørre GRUNDIGT med et håndklæde eller lignende, og så Blue Hors sårspray som virker udtørrende. MAX en uge så plejer det at være væk.

• #9   10. jan 2012 bruger altid mukcreme fra horsecare og det har altid virket
    du skal ingenting gøre bare masserer det godt ind

• #10   10. jan 2012 Tinne her : )
    Jeg mener jeg købte fra det nederste link, kan dog kun se 1,5kg. på deres side, men da jeg købte havde de også i 4kg. så mon ikke de kan få det igen til den gode pris ; )

(link fjernet)

(link fjernet)

• #11   10. jan 2012 Hvis jeg bruger cremen fra Horse Care - skal mudderet vel først skylles af eller hvad?

Kommentér på:
Horse care muk salve eller Think Mud?

Annonce