{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.079 visninger | Oprettet:

stiv/noget i klemme i lænden eller krydset {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har den her 16 årige hoppe, som vi har haft siden starten af juni sidste år.
Hun har gået som avlshoppe i 6 år indtil vi fik hende og er ikke blevet redet. Hun har tidligere gået middelsvær
Hun var meget vild og fremadgående i starten da jeg kom på ryggen af hende, og havde masser af positiv energi.
Hun har siden første gang spændt meget op så snart jeg har prøvet at lave en sidebevægelse på hende. Ikke versader og sådan på hovslaget, der er hun helt fin og slapper af.

Men når vi forsøger med schenkelvigning og sådan så spænder hun for det første op. taber bagparten og er næsten ikke til at flytte og få fremad, ej heller når vi laver dem i skridt.
Hun går fint afslappet på buet spor og er super på ligeudrette spor også. Jeg har hende derfor måske mistænkt for at være skæv, eller have noget i klemme i krydset.
Jeg har aldrig haft problemer med sidebevægelser på andre heste, så er sikker på det ikke er mig der laver rod i det hele.
Jeg rider ikke med pisk på hende, eller bruger den som hjælp da det kun burde afhjælpe den tabte bagpart. Hun går fint frem i alle andre gangarter på lige og buet spor, dog har hun en tendens til at gå på to spor i venstre galop.
Hun er i fol og har termin i midt juni, så det kan måske også skyldes den tykke mave smiley
Nogen der kan be eller afkræfte min teori.
Vi vil selvfølgelig konsultere dyrlægen eller en kiropraktor, i den næste fremtid hvis problemet fortsætter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stiv/noget i klemme i lænden eller krydset
Kommentér på:
stiv/noget i klemme i lænden eller krydset

Annonce