1.469 visninger
|
Oprettet:
Den perfekte opstaldning?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Sad lige og tænkte lidt,
Hvad er drømme stedet for din hest?
Hvilke faciliteter skal der være?
Hvis alle drømme ku gå i opfyldelse, hvad skulle det så være for et sted din hest skulle stå?
Hos mig er det STORE bokse, lys og højloftet stald.
Mange fold timer på store folde, gerne 10 t om dagen hvis ikke mere.
Lækkert foder og wrap ad libitum.
Ridehus og ridebaner, samt mulighed for tur.
Der er sikkert mere men kan ikke lige komme på det:-)
Gi den gas med ønskerne
sep 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Heste: 24 Emner: 126 Svar: 1.174
store lyse bokse med højt til loft og godt indeklima lækker wrap fold min 8-10 timer dagligt vinter og døgn sommer.
ridebane(pt. bare en græsbane) masser af tur muligheder, skov strand osv osv.
nårh ja så går de lige udenfor mine vinduer....
mar 2009
Følger: 170 Følgere: 151 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.751
Store bokse på 20 kvm. Lange ridestier ude foran stalden, vandet ved siden af. 2 ridehaller, den ene med natur, vandfald osv inde i, den anden, en normal på 20x60. Det fedeste solarie. Kæmpe folde, uden mudder hele året. 1 ridebane udenfor, også selvfølgelig en springbane! Så skal der være spring til rådighed hele tiden, en varm dejlig rytter stue, et lækkert toilet eller to også selvfølgelig skal stalden være i tiptop. Lys, vand, rummelighed .... mmmmh. Så skulle der være nogle, der tog alle stadvagter, ud og indlukninger, udmugninger hver dag osv... Der skulle også være stubmarker, til om sommeren
Og til sidst, skal jeg selvfølgelig bo der
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 44 Svar: 755
Men er mere interesseret dem som bruger opstaldning
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Mange fold timer - 10 timer gerne el. at man selv lukker ind og derved selv bestemmer foldtid længden. Folde der ikke bliver mudret hvis det regner, altså ikke mange heste på alt for lille fold. Evt. drænet oppe ved ledet.
Foder uden stivelse, hø ad libitum hvis hesten kunne spise det.
Hø/wrap på folden.
Ridehus - der ikke fryser til, ridebaner - der ikke bliver ulækre af lidt regn.
Udluk, indluk behøves ikke.
Morgen fodring inkl.
Tur muligheder.
Ikke over 3000kr.
Men det sker nok ikke x).
mar 2009
Følger: 170 Følgere: 151 Heste: 4 Emner: 218 Svar: 2.751
dec 2008
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 3 Svar: 50
Kæmpe folde, hvor de ikke går i mudder til knæene.
flere store ridehuse et hvor man springe i og et hvor man kan ride dressur i.
udendørs spring og dressur bane.
opvarmet vand, til at vaske hest i.
opvarmet sadelrum.
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
det lyder næsten som ellekilde!
det eneste er at der er stivelse i det foder der er med i prisen, men du er meget velkommen til at medbringe dit eget.
og så er der ikke foder på folden, men tilgengæld er der næsten altid en eller anden form for græs - og vinteren kommer de ind kl 2 og får frokost
og så kan du få det fra 2325 om måneden
dec 2008
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 3 Svar: 50
godt foder.
mange foldtimer.
ud og ind-lukning.
fodring ikl.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
men ellers synes jeg det er tip top!
dec 2003
Følger: 33 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 69 Svar: 1.452
Græsfolde med træhegn. Nok til hele året og alle heste
Drænede og mudderfri stier, evt m gummimåtter
store lyse bokse
tørv eller træpilleunderlag
mulighed for at medbringe eget foder
hø og wrap ad libitum
ridestier i skov i baghaven
drænet ridebane
ridehus med vinduer, spejl og automatisk vandingssystem
Indendørs vaskeplads med gummimåtter og tophængt varmt vand
Ønskerne derudover er skridtmaskine, solarie, picadero...
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Der skal være en god stald, hvor der er mulighed for at strigle i tørvejr, vandspiltov. Ridebane med lys, springbane, ridehus, mulighed For både skov og Strand. Roundpen og agility ting såsom en bro, rampe, podie osv.
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.618
Vandspiletov,
Solarie
Skridt/løbebånd
2 store ridehaller
1 til Dressur
1 til spring- Begge med spejle
Rytterstue mellem ridehallerne så man kan følge med i begge haller på samme tid,
2-3 udendøres baner, som er godt drænet, og god bund
1-2 uden døres springbaner med masser af forskellige spring så hesten rigtig kan kigge
Eller kæmpe store folde og mange af dem, så hestene ikke skal gå 10 på hver fold
Opvarmet sadelrum
gode toiller/opklædningsrum
MEN VIGTIGS AF ALT. EN GOD ATMOSFÆRE!! Gider ikke snobberi, mobning eller nogen er bedre end andre.
mar 2005
Følger: 163 Følgere: 157 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.218
De står på træpiller, vi muger selv ud og vi må fylde en trillebøre nye træpiller ind i ugen - vi bestemmer selv hvornår og hvordan.
De lukker hestene ud og jeg lukker selv ind typisk er de på fold 6 timer om vinteren på store folde.
Jeg sørger selv for hø, de får hvad de kan spise og foder køber jeg også selv, det er ikke noget specielt dyrt foder men mine heste fugerer godt på det. de bliver fodret 2 gange daglig plus at jeg giver dem stråfoder og foder inden jeg kører hjem, så tre gange dagligt.
Vi har en lille udendørsbane, stor udendørsbane og ridehal.
Boksene er 3x3 m men det betyder ikke så meget hvis de har meget udetid hver dag.
jeg giver 850 pr mule
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.246
Men lækre 3-retters menuer til ryttere og heste, gratis massage til hest og rytter, gratis undervisning, garanti på solskin hver dag, smukke fontæner og springvand over det hele skulle der vel heller ikke være noget i vejen for
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Ridehus
Ridebane (veldrænet, plan, med godt hegn og til at bruge året rundt)
Lige op til skoven og evt. tæt på stranden
Gigantiske folde med et stort løsdrift-hus med højt til loftet og flere udgange så alle hestene kunne sove derinde.
Minimalt muder på foldene.
Slowfeeders på foldene og fodring med vitaminer morgen og aften.
Og så skal der være en lille hal eller noget hvor man kan stå inde og strigle eller vaske hesten. Evt også solarie...
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Der skal den sidste del af folden, være godt bulet med mindre bakker, de kan træne ben på, når de flyver afsted.
Helt optimalt foder automater, hvor hestene ligesom grise går ind i hver sin boks 2 gange i døgnet for tildelt foder uden de andre kan tage det fra dem. har ikke helt styr på hvordan det smartest ser ud. Og samtidig er nemt at have ude på en fold, og er til at arbejde med. Måske denne del af folden, skal være en del af stalden. Så man reelt kalder hestene ind til fodring. Og her kan sadle op. spule ben osv. stor lys staldgang med opvarmet rytterstue og toilet. Naturligvis skal der være ridehus til om vinteren.
Der skal gerne være mulighed for skovture, og lange stier uden for meget trafik man kan ride på, gerne mulighed for at kunne komme til stranden og ride. der skal være en blanding af søde mennesker opstaldet, som alle vil deres hest det bedste. Og en god stemning.
Tilknyttede fast hestehvisker, som man altid kan kontakte og som sikre sig at hesteflokken er harmonisk og uden problemer.
Man skulle vinde i Lotto skulle man, og gerne mere end et par millioner, så kunne man ihvertfald opfylde lidt af disse ting
sep 2007
Når jo, også et sted hvor man IKKE skal betale alt muligt ekstra oven i opstaldningsprisen.
Som fx. at betale ridehuskort oven i ( 500kr pr. måned ), pålægning af dækken ( 300kr pr. måned ), pålægning af klokker ( 100kr pr. måned ), foldordning ( 300kr pr. måned ) osv.
Så bliver det hurtigt ret dyrt...
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 38 Svar: 402
maj 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 44 Svar: 755
Fremfor en boks på fx. 4*4 m, 10-12 timer på fold hverdag, med læskure og grovfoder på folden?
sep 2007
Tror faktisk lige jeg har fundet et perfekte sted
Også endda til en overkommelig pris.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Der skal IKKE være giftige brandbæger på folden, det drømmer jeg om pt.
Deres vandkar skal kunne renses, uden at skulle bruge en time på at tømme det manuelt med en spand.
Vandrørene skal være frostsikre, så vinduerne kan stå åbne
Lyder det som om, jeg er træt af min stald? Hehe.
Godt, stort lyst ridehus med ny bund (har vi), som ikke er overrendt.
Folk som IKKE rider ind i ens hest, uanset om den står stille på midten, eller skridter roligt på hovslaget...
Okay, er nok lidt træt af det pt.
Den perfekte opstaldning??