{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af markise 1.200 kr.
  • Hængt lamper op 3.800 kr.
  • Pudse vinduer på stue lejlighed 500 kr.
  • Vinduespudser 2x2m vindue 205 kr.
  • 25 m2 gratis fliser + løn 1.600 kr.
  • Feje vægge/lofter og gulv i kælder på ca. 70 m2 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskellen på Anglo og OX araber?
  • #1   24. jan 2012 At det er to forskellige racer indenfor araberen.

• #3   24. jan 2012 Anglo er fuldblod (XX) og fuldblodsaraber (OX)

Du kan læse mere på DSAH.dk smiley

• #4   24. jan 2012 det er to forskellige racer.

OX:
    (link fjernet)

Anglo:
    (link fjernet)

Anglo er forædlet fuldblod.

• #5   24. jan 2012 Når i så siger Anglo araberen er blandet med fuldblod, hvordan kan det så være at OX'eren står som 'Arabisk fuldblod (OX)' herinde.?

Det kan godt være jeg blander to ting sammen, men er ikke helt med omkring arabere smiley

• #6   24. jan 2012 Når man siger fuldblod er det den engelske fuldblodshest der menes - den betegnes xx

Den arabiske fuldblod er ox - og ikked et samme som xx - langt fra.

Kh
    Charlotte

• #7   24. jan 2012 Så er jeg mere med!
    Det er da også noget underligt noget at bruge det samme ord, når der ikke menes det samme - I hvert fald ikke pænt overfor forvirrede folk som jeg smiley

• #8   24. jan 2012 Well, størrelsesforskellen osv. er blevet nævnt, så jeg kan lige komme med det sidste jeg kan komme i tanke om; jeg synes ofte, at OX arabere er meget nervøse :o) Jeg ved dog ikke om dette er "faktum", men de anglo'er jeg har arbejdet med har været roligere end de OX'er, jeg har arbejdet med. Det kan dog også bare have været tilfælde :o)

• #9   24. jan 2012 Det tror har været et tilfælde - ox er ikke en speciel nervøs race - de er følsomme men inteligente. Men selvølgelig kan der være nervøse tilfælde, men som alle andre dyr kan mennesker have væsentlig negativ indflydelse på deres adfærd ved manglende forståelse for individets særpræg.

Kh
    Charlotte

• #10   24. jan 2012 Anglo araberen er en blanding.
    OX + XX= X efter navnet.
    XX+ Shagya (SH)= AA.
    Og derudover, så bliver de to slags krydsninger krydset med hinanden, på kryds og tværs indenfor avlen.
    Angloaraberne er ikke den mest udbredte race, og det mest udbredte kryds, er det med SH+XX.
    Hvilket egentlig er en skam, da krydset med OX+XX er mindst lige så godt, som AA krydset.

En OX'er er ikke mere nervøs end du gør den til.
    Det er en meget følsom hest, som virkelig bliver hvad du selv gør den til.
    Samtidig kan du ikke behandle en OX'er som en almindelig rideskole hest.
    Grunden til at den har fået ry for at være nervøs, er nok også, fordi for mange uerfarne mennesker, som ikke har forstand på følsomme heste, har haft en OX'er, som de ikke har kunnet håndtere.

• #11   24. jan 2012 øhh tror nok du er lidt forkert på den der...

XX = Engelsk fuldblod
    OX = Arabisk fuldblod
    SH = Shagya araber
    AA = Anglo araber
    A = Araberrace

X er der mig bekendt ikke noget der hedder...

Kh
    Charlotte

• #12   24. jan 2012 Nix, hvis det er ren OX krydset med ren XX, så kommer der et X efter navnet på afkommet.
    Har selv haft sådan et kryds til kåring, og der står X efter hendes navn nu.
    Altså hendes navn i stambogen er Almera Mosebo X.

AA er for alle de andre krydsninger, sådan er det.

• #13   24. jan 2012 Det står på det label, som blev klistret i passet efter kåring.

Kommentér på:
Forskellen på Anglo og OX araber?

Annonce