{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  under uddannelse med hest ?
  • #1   27. jan 2012 Det er aaalt for stram med husleje, hest, bil og mad plus alt det andet.

    Det handler om prioritering , men forbered dig på at det er mange flere penge end beregnet smiley
    - held og lykke


  • #2   27. jan 2012 Altså ved min bekendte lægger 200 til side hver måned til sådanne ting smiley og ellers får hun hjælp af sine forældre hvis det er helt tosset smiley

  • #3   27. jan 2012 Ja den er også helt tosset her hos mig og min kæreste, og vi har en ret dyr hund i drift med dyrlæge regninger udover heste!
    Men som der blev skrevet længere oppe, så handler det om priotering. At man ike bruger su'en på dyre bøffer og dyre mærkesko flere gange om ugen, men som sagt ligger penge til side og spare sammen til "luksus" tingene så der i dagligdagen er til hund,hest,husleje,regninger, mad osv smiley


  • #4   27. jan 2012 for du elevløn eller SU ?
    Jeg for elevløn bor sammen med kæresten. - Vi bor gratis i et hus.
    Men jeg betaler selv mad og benzin og mine to heste, og har stadigvæk råd til opstaldning
    mit bugdet:
    Udbetaling 9800-.
    Mad-. 1500
    Benzin- 2000
    1 hest- 3700
    2 hest 850+200 kr
    telefon 300 kr

    Resten er til opsparing smiley


  • #5   27. jan 2012 Luksus at bo gratis smiley

    Jeg er på SU, og det samme med min kæreste fra d. 1.

    Vi har husleje på 3500.
    Jeg har hest, og han har bil..

    Jeg kan sagtens få min økonomi til at køre rundt med hest, mad, husleje, telefonregning osv osv..


  • #6   27. jan 2012 Jeg bor sammen med min kæreste, og får SU og en mindre løn; så dette er kun MINE udbetalinger, og ikke kærestens og min)

    Samlet indtægt: ca. 5000,-

    - Budgetkontoen (husleje, forsikring, el, varme): 2000 kr
    - Mobil: 100 kr
    - Mad: 600 kr
    - Opstaldning af hest: 800 kr

    Jeg cykler tilgengæld overalt. Er der problemer pga. for meget sne fx. bruger jeg 118 kr på et klippekort - men det er sjældent.

    Resten ryger på opsparingskontoen. Dette er bla. også til uforudsete regninger til hesten. Det handler om at prioterer, og måske ikke opstalde sin hest et sted, med en urealistisk høj pris smiley


  • #7   27. jan 2012 Puha, jeg kunne ikke leve sådan. Heldigvis betaler min mor alt, der har med hesten at gøre.
    Og alligevel lykkes det mig at have overtræk evigt og altid. Haha, dumme mig!

    Men det handler om valg. Vil du leve som en fattiglus og have råd til hest, vente et par år med hest og så have tid og råd til sociale/lækre ting eller måske få dig en part, som kan hjælpe med det økonomiske.


  • #8   27. jan 2012 Sygeforsikring er en god hjælp i den situation.

  • #9   29. jan 2012 jeg har skam haft min hest i snart 2 år så den er der allerede smiley

    men ja som i siger tænke på hvad sine penge går til og spare op der hvor man kan smiley

    men mig og min kæreste kommer ikke til at bo på en guld ske i 1 år men så derfter er jeg gæld fri med hest osv alt og så der ikke længe så jeg færdig udlært samme med min kæreste så ja bliver nok et hårdt år


Kommentér på:
under uddannelse med hest ?

Annonce