{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Hjælp ang. springstævne - ''klodset hest'' {{forumTopicSubject}}

Jeg springer (bogstavligtalt) ud i en babyjump på Coco til Marts smiley Banen er 50 cm, men det er i en lille hal, så springene står lidt tæt.

Jeg har sprunget 50 cm på ham så sent som i torsdags, men efter springet, så har jeg lidt svært ved at få ham hurtigt tilbage i trav igen, og vil ikke galopere på ham, da han så bliver ret usikker på sig selv, og sætter ''sjovt'' af, hvilket resulterer i rigtigt dårlige stunts for os begge smiley

Jeg har før startet springstævner, men aldrig på en hest som Coco. Han er en hest, der springer lige meget hvad, når først han har været over mindst 1 spring samme dag. Om så han skal stoppe eller kommer forkert på springet, så sætter han af i STOR stil.

Men nu hvor banen den er en ''lille'' bane (B bane) så er jeg lidt nervøs for hvordan han mon tager det, også nu hvor han er alene i hallen og skal springe.

Han er en elevhest, og har ikke tidligere gået springstævner hos os, men hos tidligere ejer har han vidst gået et par klasser. Jeg har stillet meget op til stævner på ham i dressur, og der er intet når han er alene på banen, så håber på at han også er totalt cool til springstævnet.

Men ville lige høre fra nogle af jer derude, om i har sprunget stævner (50 cm ca) på en hest, som skal holdes meget tilbage, og som får et par ''hurtige meter'' efter springet, og hvordan det så er gået, og hvad jeg skal være OBS på .. smiley

Som sagt så har jeg sprunget stævner før, og jeg har intet problem i at huske en bane, så der er intet der. Vi er desuden to der skal springe ham til stævnet, så hvis hun skal springe først, og det går fuldkommen galt, har jeg chancen for at trække mig, men nu er starterne jo slet ikke lavet endnu. smiley

Mange tak for jeres hjælp!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp ang. springstævne - ''klodset hest''
  • #1   6. feb 2012 Prøv med en masse travbomme på jorden op til selve springet... det er ikke nemt for ham at gallopere igennem dem, de FLESTE finder hurtig ud af at det er nemmere for dem at trave...
    Har og en anden måde som jeg selv har haft brugt når jeg underviser og som er blevet brugt til mig selv da jeg skulle lære det på min gamle pony som gjorde det samme.
    Men der skal jeg selv kunne være der for at kunne vise dig det...!


  • #2   6. feb 2012 Der er intet problem op til selve springet, men efter springet vil han gerne frem smiley

  • #3   6. feb 2012 Du kan og lægge travbomme efter forhindrigen... Du skal bare ligge lægge dem måske 4-6 galopspring efter... så har han lidt tid til at se dem for sig...
    Når han så går pænt på dem, kan du rygge dem tættere på forhindringen så det gør det lidt sværer for ham.


  • #4   6. feb 2012 Okay, mange tak! smiley
    det vil jeg tage og prøve smiley
    Men han er bare lidt ''bomsky'' når ting ligger på jorden, så ved ikke om det går helt galt, men må da give det et forsøg smiley


  • #5   6. feb 2012 Der er ikke andet for at prøve sig frem..
    Hvis du syntes bommene kommer til at lægge for tæt på med 4-6 galopspring til at starte med og du blir usikker... så læg dem heller længere væk og få et godt ridt til du og han føler sig sikker med det. Der er ikke nogen grund til at tage nogle dumme chancer.
    Ville gerne ha hjulpet med den anden metode jeg selv har brugt, men der skal jeg næsten være der for at gøre det... det er ikke til at forklare...!! smiley
    Med ved ikke hvor du står henne af hvis det var...
    Kan se i dit logment at du skal til Herning engang, er det til stævne eller bare noget privat...? smiley


  • #6   6. feb 2012 Det er hingstekåring jeg skal til i herning smiley

  • #7   6. feb 2012 Ok... Men en ting du kan gøre selvom du ikke skal springe lige den dag... skal du ride dressur eller bare hygge rundt, så smid en masse bommer eller evt andre ting og sager tilfældigt rundt på banen og så rid som du plejer... hen over, rundt om osv som om der ingenting var.
    Så vænner han sig til at se bomme og andre ting end kun lige når man skal springe rigtig....!! smiley

    Held og lykke med det ihvertfald..!! smiley


Kommentér på:
Hjælp ang. springstævne - ''klodset hest''

Annonce