Kolik - hvornår foder igen? {{forumTopicSubject}}
God aften HG
Da min mor kl ca halv 6 trak Kube og Frida ind fra fold (Jeg var ude og ride, derfor de først kom ind der) viste Kube symptomer for Kolik, han havde desværre fået lidt tørret græs og ruepiller da han kom ind (da min mor ikke lagde mærke til det.. Han strak sig ca 5 gange på et kvater, han stilte som om han skulle tisse der kom bare ikke noget og han lagde sig ned selv om jeg stod lige på den anden side af bokslågen. Han rejste sig da men begyndte igen at strække sig. Så hentet jeg min mor og da vi kom der over igen, lå han ned - lidt efter ville han ligge sig helt ned på siden men jeg fik ham til bare at ligge fordi jeg har hørt de ikke må rulle sig hvis de har kulik! Vi trak ham så ud og gik med ham ca. 1 halv time og efter det har han virket glad og frisk altså helt nomal og har tempe. 27,6.
Hvornår ville i give mad igen?
Vi ringede til dyrlægen før vi gik med ham som sagde at vi skulle gå med ham 15-30 min. og vi skulle ringe efter en, hvis han ikke var i bedring efter...
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 8 Emner: 35 Svar: 635
Gerne gå en halv time med ham inden sengetid og igen imorgen tidlig, da motion er med til at få gang i maven
Går ud fra du mener 37 i temp og ikke 27 "smiler"
feb 2011
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 57
Du kan se på heste når det er rask igen fjer alt mad fra boksen, når du kan se at hesten ser meget mere våget som til hverdag:)
Så kan du begynde:)
Har en helt masse vide der inde da jeg har haft 3 hest i træk med sand/jord kolik, og havde en hest som havde kolik 3 gange om måneden:( så du kan altid skrive eller ringe...
Du kan få mit nr. Over pb:)
feb 2011
Følger: 54 Følgere: 54 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 57
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 145
Så i ville bare give ham hø her til natten eller? Og nomal mængde eller?
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
dec 2010
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 941
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 749
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 86 Heste: 14 Emner: 173 Svar: 1.037
især med en temp meget under normalt ville jeg få en dyrlæge ud og tage en prøve for at se om det nyreslag.
siger det kun pga jeg fik en fejlbehandling af en dyrlæge og da anden dyrlæge kom ud og tog prøver var det nyreslag. det minder rigtig meget om kolik og det var os det jeg troede det var da jeg ikk viste en pind om nyrealag det ved jeg så nu.
min har stået 4 dage uden behandling og hans chancer for at komme over det er 50/50 især pga han stod 4 dage inden det blev opdaget.
vil få dyrlæge ud og kigge på den.
men hø hø hø og atter hø ikk wrap eller andet men godt hø og alt det kan kan trække. og når du begynder på lidt mad igen så giv ham olie i maden så du sikker på en forstoppelse ikk kommer igen,
god bering med ham
og undskyld det blev lidt langt
dec 2010
Han viser ingen tegn på sygedom nu så han har fået lidt at spise nu og inden det gik jeg en 15 min tur med ham og nu er min mor ude og gå med ham.. Han har fået back on track dækken på så det holdr forhåbenligt gang i systemet
Kolik - hvornår foder igen?