{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Mavesår ØV! {{forumTopicSubject}}

Min dyrlæge er lige kørt og hun mener meget bestemt at min kære Speedy har mavesår smiley Havde det godt på fornemmelsen, så det var ikke den store overraskelse. Så nu skal han til at have gastrolar (eller hvad det nu hedder) og så håber vi det hjælper så han ikke skal stå og have ondt i maven mere, den lille stakkel.
Ville bare lige ud med det.

Hav en god dag alle sammen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mavesår ØV!
  • #1   13. feb 2012 Det hedder muligvis Gastrogard. :).
    Hvor surt den har fået mavesår. smiley

• #2   13. feb 2012 Mange heste har mavesår. 80% af alle rideheste har mavesår. Desværre.

• #3   13. feb 2012 Øv øv, hvad er symptomerne på det?

• #4   13. feb 2012 Pernille Krogsager: Ja det kan godt være.. .Det er noget blue hors laver smiley

Charlotte&Panic: Min krybbebider, flehmer meget (båbe på stald, fold og under ridning) og vil ikke rigtig spise andet end wrap og irish mash. Det skule være nogle af de mest almindelige tegn på mavesår eller for meget mavesyre.

• #5   13. feb 2012 Jeg ville omgående ringe ind til allergica.dk og bede om vejledning.

AL medicin belaster lever og nyre virkelig meget, og specielt heste er altså sarte. Hvis du supplerer dyrlægens medicin med noget homøpatisk så vil hestens lever og nyre kunne klare arbejdet, og du vil måske kunne spare en ny omgang medicin fra dyrlægen væk ved at behandle med homøpatisk medicin løbende og efter i en periode.

Homøpatisk medicin har INGEN bivirkninger OVERHOVEDET, er nemt at dosere og koster ikke spidsen af en jetjager som jeg ved at mavesårs medicin gør.

JEG har rigtig god erfaring med homøpatisk medicin på mine to drenge, dog ikke i forbindelse med mavesår men betændelses tilstande og som smertestillende middel. Min dyrlæge synes SELV at homøpatisk medicin er rigtigt godt at supplere den alm. medicin med, og i nogle tilfælde, erstatte medicinen. Men i dit tilfælde har hesten nok brug for den alm. medicin da det er "akut" (siden hesten ikke vil æde)

Pøj pøj med den!

• #6   13. feb 2012 Angelika C: Min dyrlæge har noget som skulle være noget naturmedicin og det koster 399 kr for en spand. Det er samme pris som gastrolar fra blue hors og gør det samme. Min dyrlæge mente ikke det var akut da hesten ikke hele tiden nægter at spise. Det er sådan i perioder han ikke geder æde sine mineraler og roepiller, men dyrlægen sagde at så længe den spiser sin wrap og får mash et par gange om ugen så kan jeg godt være rolig. Hesten er også noget småfed så der er ikke noget at være bekymret for der ;-)Det ville ikke være den store katastrofe hvis han skulle tabe sig en 50-80 kg smiley

• #7   13. feb 2012 Hvis man vil være sikker på om hesten har mavesåreller ej er man nødt til at få den kikkert undersøgt på et dyrehospital. Vores tidligere pony fik konstateret et mavesår på niveau 3 ud af 4, meget kritisk.Hun fik en medicin kur på 10 dage plus et tilskudsfoder som lægger et skumlag ud i maven, så såret er beskyttet mod mavesyren. Dette tilskudsfoder kan kun købes hos dyrlægen. Husk at du ALDRIG må ride en mavesårs hest på tom mave. Heste producere mavesyre hele tiden og skal ikke stå mere end et par timer uden noget at tygge på. Og husk sukker og havrefrit foder.

• #8   13. feb 2012 Dorthe Z: Ja det ved jeg godt. De har også wrap og spise hele tiden når de er i boks og på folden står der en stor balle hø de kan spise. Det er stort set hvad de lever af. De får så lidt roepiller til deres mineraler/vitaminer og et par gange om ugen får de irish mash. Ifølge dyrlægen kan jeg ikke gøre det bedre så det må jeg stole på smiley

Kommentér på:
Mavesår ØV!

Annonce