{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.040 visninger | Oprettet:

misrøgt?? {{forumTopicSubject}}

Jeg er igang med en OSO opgave hvor jeg skriver om dyre velfærd. Her er et af mine spørgsmål så: Hvad får et menneske til at udøve misrøgt mod dyr?"
Jeg har søgt en masse på nettet, men det er utroligt svært at finde noget, om lige præcis dét. Derfor vil jeg lave en tekst om hvad andre folk synes/tror grunder er. Så kom med jeres meninger og begrund rigtig gerne !:))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  misrøgt??
  • #1   22. feb 2012 Uvidenhed, ligegyldighed og magtsyge er det første der slår mig.

• #2   22. feb 2012 jeg tænke mere det personlige , hvis man har fået en mental nedtur og man ikke kan overskue tingene , der er jo foreskeld på mishandling og misrygt , . jeg har erfaring med at tit det er af økonomiske årsager der skyldes denne frygtlige situration fork bliver sat i og at de så ikke rigtig kan traffe de nødvendige beslutninger der kommer i kælvandet på deres nedtur ,

• #3   22. feb 2012 Uvidenhed samt mangel på respekt for andre levende væsner... ikke mange tænker over at vi i vores egosime ikke har ladet dyret vælge os - men at vi har valgt og have dyret og den er overladt i vores "vold og magt".

• #5   22. feb 2012 hvis du googler på engelsk
    for du mange flere hits i din søgning (fks why do people neglect animals)

• #6   22. feb 2012 Ofte er det uvidenhed, da folk ikke ved hvordan et dyr skal fodres.
    Eller fordi folk ikke regnede med at opgaven ville være så stor at have et dyr, når man først har et dyr har man et ansvar for dets velbefindende og kan derfor ikke bare gøre som man altid har gjort, og det tror jeg nogle fortryder, derfor vælger de at sige at dyret nok godt kan klare ikke at få mad den dag, den får jo i morgen.. Og når man har gjort det tilstrækkelig mange gange står man med et tyndt og misrøgtet dyr.

Det kan også være pga. økonomi at man simpelthen ikke har råd til dyret alligevel, men man vil ikke erkende sit nederlag.
    Nederlaget kan iogså føre til deppression, og så er det ikke kun økonomien der trykker men også indstillingen til alt, alt bliver ligegyldigt, og derfor kan misrøgt også opstå.

• #7   22. feb 2012 dovenskab....nogen gider ikke gå med hunden, vande hesten, skifte bur hos kaninerne ect. hvis den ene dag tager den anden...

fryt, har du et dyr du ikke tør håndtere "så må det også selvom det" hvis der er noget galt og dyret bliver farligt..

• #9   22. feb 2012 Det kan være ligegyldighed eller krise med misrøgt efterfølgende pga økonomiske problemer.

• #10   22. feb 2012 Jeg vil sige uvidenhed. Har en bekendt som i misforstået godhed anskaffer sig det ene dyr efter det andet, gerne dyr som hun "reder" og som er blevet vandrygtede, men det er bare sådan at hun ikke er den skabeste kniv i skuffen, Så hun ved ikke hvad der skal til at passe dem, og hvad de har brug for, men hun tror fuld og fast at hendes dyr har det godt og hun gør alt for dem. og det gør hun, til en hvis grad, og vil da heller ikke kalde det direkte mishandling, men de har det ikke optimalt, det er små ting, som hun tager heste til sig som har problemer med mennersker, og så bliver hun bange for dem fordi de sparker eller bider hende, og så bliver de bare fodre og vandet, og går så i løsdrift, manden beskære dem, fordi det er billliger. masvin må dele vande og mad skåle så de har ikke konstant tilgang til vand, hendes hunde står i bure fordi de ikke er socialiceret og slås indbyrdes, så er kun ude for at tisse ovs, og så får de hver en time i stuen.. så har hun en lang række mere eksotiske dyr som hun heller ikke rigtig ved hvad hun skal gøre ved. Men hun vil dyrene det aller beste, og sådan er det tit tror jeg.. Og så er der dem hvor det vokser dem over hovede og de ikke kan klare det mere.. i andre lande er det nok mere en anden holdning til dyr, man ser dem ikke som følene skabninger det er mad, eller arbejds redskaber, eller skadedyr

• #11   22. feb 2012 Sygiske lidelser, fx nedture, kender det fra mig selv at de dage jeg ikke kan overskue noget passer min kæreste min dyr. men osse udvidene hvad dyret kræver.

• #12   23. feb 2012 Tusind tak for jeres hjælp, jeg fik lavet et godt emne pga. af jeres svar smiley

Kommentér på:
misrøgt??

Annonce