{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.609 visninger | Oprettet:

Hjælp, min vallak er pludselig ond!!! {{forumTopicSubject}}

Min og min venindes hest, har været uadskillelige siden de så hinanden første gang for 2½ år siden.. Men sådan er det ikke mere fra i dag! Min vallak havde skambidt min venindes hoppe på halsen, og jager hende med ørene tilbage, meget ondskabsfuldt smiley .. Så nu er de skilt ad.. De stod i alt 4 heste på folden, men det er kun min venindes hoppe, min vallak går efter..
Det er startet da hoppen blev hingstegal, og 2 dage efter de kom på græs.. (De går kun på græs om dagen).. Har aldrig set min vallak så direkte ond.. Min vallak er 13 år, og min venindes hoppe bliver snart 4 år.. Har i et bud på hvad det kan være?

Mit bedste bud kunne være, at min vallak er blevet underlig fordi han ikke kan rides, eller fordi hoppen er hingstegal..???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, min vallak er pludselig ond!!!
  • #1   25. feb 2012 Nogle vallakker reagerer på hopper i brunst, - men han ved bare ikke hvad han skal bruge det til hvis du forstår , derfor kan det munde ud i frustrationer over at hoppen pludselig forandrer sig. For det gør hun jo når hun er i brunst.. hun dufter anderledes, og er måske mere sensitiv over for hankøn uanset om det er en vallak eller hingst...... Du må prøve igen efter hun har overstået brunst...

  • #2   25. feb 2012 Er han før blevet redet meget ? Har du mindre kontakt med ham nu ?

    Det sker engang imellem at når hesten bliver skadet, og man ikke længere har dem så meget i hænder som før, så bliver de utrolig aggressive overfor andre heste . De bliver helt enkelt skøre i hovedet af det .


  • #3   25. feb 2012 $ $$ Cowgirls have more fun $$ $ :

    Han har jo været sammen med hende før hvor hun har være i brunst.. Men kan hun lugte anderledes end hun plejer, fordi hun er blevet ældre?


  • #5   25. feb 2012 Camilla: Hvis det var det, så tror jeg også bare at han havde gjort det ved de andre heste..

  • #6   25. feb 2012 Kløve: Ja, 100% smiley

  • #7   25. feb 2012 Vi har et eks. fra vores stald smiley

    Vallakken er vant til at blive brugt godt . Han går på fold med en hoppe og en anden vallak . Han bliver skadet og er uanvendelig, så ejer bruger ikke ret meget tid på ham hver dag osv. mere . Tiden går og nu skal der en hoppe mere på folden . Han jagter denne hoppe og vi var ved ikke at kunne få ham væk fra hende igen . Store totter af halen er rykket ud fra haleroden og han rendte med ørerne langt nede af nakken . Jeg kunne næsten ikke holde ham, da jeg fik ham i tov, fordi han ville bare jagte den anden hoppe .
    Han begynder at stå og sloges med andre heste over hegnet, ødelægger hegn osv.
    Han bliver solgt til et sted, hvor han bare skal gå og hygge . Men de kan ikke styre ham . Han må stå inde alene, da han ellers løber igennem hegn og det hele for at jagte de andre .
    Hesten har åbenbart ikke kunnet håndtere at blive "forladt" af ejer .

    Så det er ikke umiddelbart alle det går udover når det er .


  • #8   25. feb 2012 Jeg tror det er forårs kådhed/kuller Min vallak er også begyndt at "Angribe" sin bedste legekammerat, min unge hoppe, så snart de er kommet på marken. Sådan har han aldrig gjort før.

    Jeg tror at dyrene opfatter det milde vejr som et tegn på at foråret er på vej og derfor kommer instinktet op i dem.

    Jeg tror bestemt ikke at din vallak pludselig er blevet ond.


  • #9   25. feb 2012 Samme problem havde vi hvor min søsters plag står. En vallak gik mod en plag på 1. Ejern til vallakken gik til sin ridelærers og spurgte hvad dette kunne skyldes.. Det har noget at gøre med at en vallak helst skulle gå på fold med heste der var ældre end den selv. Før den så sig ond på plagen kunne de også godt sammen. Plagen blev jagtet over hegn og løb for livet. De er nu blevet skilt ad, så de står på en mark hver for sig.
    Håber du kunne bruge det til noget. smiley


  • #10   25. feb 2012 Camilla: tror jeg ikke.. Han plejer ikke at reagere sådan hvis der er noget galt..

    Maj: NEJ! smiley Han kan virkelig ikke klare synet af hende.

    Lene: Det er en mulighed, Håber det går over igen..

    Rikke: Det er bare underligt, for de har ikke kunne gå uden hinanden i 2½ år..


  • #11   25. feb 2012 Det gjorde den omtalte vallak heller ikke .
    Det er værd at have i baghovedet i hvertfald . smiley

    Måske han har ondt ?


  • #12   25. feb 2012 Er 99% sikker på at han ikke har ondt.. Man kan ikke være sikker.. Men dyrlægen var ude i sidste uge, og tjekkede ham i hoved og R**.. smiley

  • #13   25. feb 2012 Okey . Jamen så er det nok ikke det . smiley Gudskelov !

    Men før jeg kom ud i den her stald, havde jeg ALDRIG oplevet noget ligende den opførsel fra andre end hingste mod andre handyr, og sent kastreret vallakker også mod andre handyr . Så det er en meget meget sær adfærd . smiley


Kommentér på:
Hjælp, min vallak er pludselig ond!!!

Annonce