{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Styrke hest, galop/trav {{forumTopicSubject}}


Hvordan ville du ride/hvilke øvelser ville du lave på en hest, der syntes at finde galop hårdt?

Dvs. når man tager i trav bagefter strækker den sig laaaangt frem og ned, samler man den særligt meget op så får man al vægt i hænderne, tydelige tegn på at det har været hårdt at galopere.

Man skal jo helst i et stævneprogram kunne samle hesten op efter galoppen og trave videre i "normal" holdning. smiley
Kunne gennemføre en LA på kræet - hvis bare vi undlader travprogram delen efter galop ;).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Styrke hest, galop/trav
  • #1   8. mar 2012 ville os sige, overgange og tempo skift.. i stedet for at galoppere i længere tid.. da jeg skulle have galoppen på plads hjalp det rigtig meget at træne anspring da det styrker dem bag i.. (:

  • #2   8. mar 2012 Jeg tænker om den mangler balancen til at samle sig bagefter?

    Min hest gør nemlig lidt det samme, og hun har også svært ved galoppen - hun har ikke balancen til at gå samlet i galop, og har tendens til at gå meget på forparten.

    Jeg træner de pokkers overgang til hudløshed! Overgange, overgange, overgange, til/fra alle gangarter - skridt-trav, skridt-galop, trav-galop, parade-galop osv.


  • #3   8. mar 2012 tja ^^ de andre har allerede sagt det, overgange...

  • #4   8. mar 2012
    CTS - Balance syntes jeg faktisk ikke han mangler. Samlet kan han godt.
    Har ikke set billeder fra vores træning pt. så mangler lidt vudering på hvordan han går, men det føles ikke totalt forpartsbelastet.

    Line P - Enghavegaard - Er ikke helt sikker på at jeg forstår...
    Hvad skal jeg? Forstår slet ikke? Falde i trav? Tage traven? Hive ned?
    Er slet ikke med :b


  • #5   8. mar 2012 krikken:

    Jeg tror hun mener, lader den trave, uden at du gør så meget, indtil den selv finder rigtigt ind i traven igen og kan "bærer" sig selv?


  • #6   8. mar 2012
    Er stadig ikke helt med så..
    Han er nemlig en meget afslappet hest generelt - især efter galoppen, hovedet ryger direkte strakt frem og ned, forsøger man at løfte ham op så får man ondt i skuldren/hænder/arme fordi han ligger alt vægt i, hvilket til mig signalere at han lige har lavet noget hårdt, nærmest er syret til...

    Så trave stille og roligt, intet problem..




  • #7   8. mar 2012 Krikken:

    Den har nok svært ved at finde balancen fra galoppen til traven?

    Er problemet der også hvis du skifter fra galop til trav i naturen, uden du rider den i holdning?


  • #8   8. mar 2012
    Ja :o)
    Han bliver lige så tung. Jeg "kræver" som sådan ikke at han bliver i holdning, han får lov til at gøre med hovedet hvad han vil, slå fra gør han ikke, men hvad han lige gør i overgangen har jeg ikke bemærket.

    Ville vældig gerne have noget video optaget, så jeg kunne se hvordan det så ud :o)


  • #9   8. mar 2012 Det er også vigtigt at du sørger for at "ride frem" efter overgangen - altså driv på ham .. Jeg ved ikke lige om det er det?

    Hvis han mangler styrke i galoppen, så er kontragalop rigtig godt at træne - det er hårdt for hesten, men det styrker. Og du kan også prøve at gøre dine volter mindre og mindre, det er også en rigtig god øvelse.
    Det er ihvertfald det jeg træner med min hyp i øjeblikket, fordi hun ikke er så stærk i galoppen..


  • #10   8. mar 2012
    Han løber ikke, ej heller er han urolig fortil :o) Han søger helt stabilt ned, er helt afslappet. Han søger bare FOR langt ned.
    Efter galop ryger han helt her ned:
    (link fjernet)

    Hvor han før kan bære hovedet i bringe/man højde.

    Gav lidt mening - mener du overgangen er for brat? At hesten ikke laver overgangen med det samme - det gør han.
    For ellers så er jeg stadig ikke helt med x).


Kommentér på:
Styrke hest, galop/trav

Annonce