{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Balance i galop {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!

Har nu snart haft min nye hest i godt 1 måned, og det går faktisk super godt! Vi passer super fint sammen (:
Vi har dog det her ene problem, som jeg tænkte i måske havde nogle gode råd til, nemlig galop:
"Problemet" består i at han i forvejen er en hest man skal drive godt på (dog kun mest i opvarmningen), men når det kommer til galopanspringene bliver det til en dårlig cocktail af - hvad jeg mener - er manglende balance og styrke, som resultere i et "løbende" anspring.

Det skal dog siges at anspringene er blevet en del bedre, og det nu er det at holde galoppen der kniber - han kan nemlig ikke holde den på lige strækninger - og nogle gange heller ikke på volterne, og går derfor over til en ganske hurtig trav. Heldigvis er han nem at stoppe, og har super balance i traven.

"problemet" ses mest på højre galoppen, hvor han også har tendens til at "skyde skulderen" .


Undskyld det lange indlæg, men noget siger mig at det kan betale sig at være detaljeret (;

Håber i har nogle gode fif eller råd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Balance i galop
  • #1   1. jul 2012 Rid en masse inden for hovslaget, trav, opvarming skridt øvelser osv. Det får de massere af balancer af :)!

  • #2   1. jul 2012 Tak! Det vil jeg da helt sikkert prøve! (;

  • #3   1. jul 2012 Enig med Anna - derudover er en masse overgange (som du selvfølgelig vælger, hvornår skal komme) en god ting - og så prøve gradvist at øge galop-"tiden" - altså acceptere at starte med korte galop-sekvenser og gradvist øge længden af dem.
    Nu ved jeg ikke, hvor meget du beder hesten om at samle sig i galoppen, men jeg ville i hvert fald nok i første omgang kun koncentrere mig om at ride den frem (og ned) - så skal samlingen nok komme. Hesten skal jo alligevel have energien for at kunne samles korrekt da samlingen jo gerne skal komme bagfra smiley

    Pu ha lang forklaring, men et anden god ting er selvfølgelig altid noget hjælp fra en kvalificeret underviser smiley

    Held og lykke med det!


  • #4   1. jul 2012 Tak for rådene Dorthe! Dem vil jeg helt sikkert også gøre brug af (;
    Og angående undervisning regner jeg med at få en ud fast her inden længe - ville bare lærer at kende ham lidt først, så jeg vidste hvilke punkter man kunne "fokuserer" på sammen med underviseren (: og så har jeg altid synes det var rart med fotskelige synspunkter, så fandt et forumindlæg som idéelt i første omgang (o;


  • #5   1. jul 2012
    Ud i naturen og en masse lige strækninger :o)


Kommentér på:
Balance i galop

Annonce