{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Katrine R
Katrine R
Tilmeldt:
9. aug 2017
Emner: 2

Balance i galop {{forumTopicSubject}}

Hvordan har i trænet jeres unghestes balance?
Sagen er den at jeg rider en hest på 4 år, og han har været redet i ca. 1 måned nu, men inden da har vi arbejdet rigtig meget fra jorden, især i longen. Han har en fin balance i skridt og trav, men han kan kun holde balancen i galoppen hen ad langsiden, og sætter ned i trav i hjørnerne for ikke at falde.

Hvordan kan jeg bedst hjælpe ham til at få en bedre balance?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Balance i galop
  • #1   9. aug 2017 Det er vidst meget normalt for ungheste som lige er startet op smiley Så vidt keg har hørt i hvertfald.
    Personligt ville jeg træne en masse trav-galop overgange så han får styrken hér, og kan bære sig rigtigt men samtidigt slappe af. Altså anspring, 5-6 galoptrin og så ned i trav igen, få ham balanceret og ny overgang.
    Og så ville jeg lave en masse forberedende arbejde, for virkelig at styrke hans balance. Slalom mellem kegler, over bomme, evt. nogle små spring, overgange og så videre. Start i skridt, og når han mestrer det så start forfra i trav.
    Propriotræning er også guld værd! Har i en skov eller en strand i nærheden er det idéelt, ellers kan mam få diverse sjove redskaber til ridebanen smiley


  • #2   9. aug 2017 Ja, det er meget almindeligt. Min egen havde også svært ved det, og havde besvær med at holde sig på en volte.
    Det har blandt andet hjulpet os at galoppere på lange, lige strækninger. Så kan galoppen styrkes her, før ban begynder at bede hesten om at gå på en volte eller en kortside smiley


  • #3   9. aug 2017 Følger lige med, har lidt samme problem med min den nye.

    Som dog er bliver han bedre i takt med at ryggen på ham bliver stærkere og stærkere. smiley


  • #4   9. aug 2017 Følger lige med da jeg har en hest der har fin balance på nogle områder (i skoven) og dårlig på andre. smiley
    Jeg startede med at galopere på langsiderne og så efterhånden tog jeg en kortside. Jeg hjalp ham også ved at sætte en cavaletti op så han ikke kunne snyde i hjørnerne, og da vi startede på volter så satte jeg to cavalettier op hvor han skulle udenom på kortsiden og være indenfor den på midten.
    Nu galoperer vi på 15 meter volter, men har problemer på venstre volte, samt at han desværre har begyndt at fejltakte igen og ikke kan få bagparten med. Manglende energi og tempo hjælper ej heller på det.. smiley så jeg følger for at måske få nogle tip.. smiley

    Mvh TT


  • #6   10. aug 2017 Rund hjørnerne godt af = store buer, tænk 20 meter volter - gerne mere hvis du har mulighed for at ride på en meget stor bane. Og nej, det er ikke "at snyde". Jo længere ud i hjørnet du rider, så svarer det til at du rider små volter og det forlanger man jo ikke af en ung/utrænet hest.

    Det samme gør sig gældende når man begynder at arbejde med kontragalop.

    Tænk lidt på hvad der kræves hvornår i de forskellige sværhedsgrader i dressur.

    mvh Ponymor


  • #7   10. aug 2017 Alle jeg har tilredet, er styrket i traven først.
    Dette er gjort med meget bomarbejde, ridning inden for hovslag, så de ikke bruger barrierer til balance og snyder den vej.
    Derudover har jeg haft dem fri på banen, og fået dem til at galoppere. Når de her finder balancen, og galoppere i længere tid, så begynder jeg at kunne galoppere på volter og hjørner.

    Imens ovenstående, har jeg øvet galop overgange, så anspring osv. ligger nogenlunde fast, og der er galopperet ned af langsiderne, igen indenfor hovslaget.

    Det har, på den måde, ikke taget lang tid at styrke balancen så meget, at det er muligt, at galoppere på banen hele vejen rundt smiley


Kommentér på:
Balance i galop

Annonce