{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Balance i galop {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har en pony på 5år.
Hun går super i skridt og trav.

Men hun har ikke rigtig nogle balance i galop. Så hun springer frem hvor hun changer. Jeg longere hende ca. 1-2 gange om ugen. Jeg har fået et råd af min underviser at jeg skal ligge en bom ud også springe hende af lige bagefter (i longe) det har også virket lidt men nu er der begyndt at gå dårligt med galoppen hvor man rider inde for nu. Jeg har også prøvet at ride hende meget frem. I skoven er der ikke noget. Så det er hun ingen balance har.

Kender du nogle gode råd? Og hold venligt en pæn tone.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Balance i galop
  • #1   24. aug 2014 Rid indenfor hovslaget, altså en meter eller to fra barrieren
    Temposkift, først helt langsomt og så med mere tempo, men det skal være kontrolleret
    Rid 20 meter volter med temposkift der i, feks. halv volte laaaangsom, halv volte med god tempo, så hel volte laaangsom så en hel med tempo - skifte volte og gentag smiley
    Men husk at variere, altså du kan foreksempel træne 20 meter volte på den ene volte og så træne noget trav inden du øver på den anden..
    Træn galop relativt hurtigt når du rider så hesten har noget energi til at samle sig og komme i tempo smiley


  • #2   24. aug 2014 Mange tak. Det vil jeg prøve smiley

  • #3   24. aug 2014 Ja også det med at ride inden for hovslaget også i trav øv med at bøje hovedet imens du rider inden for hovslaget og så tempo skift ligesom Anna sagde

Kommentér på:
Balance i galop

Annonce