{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.780 visninger | Oprettet:

Løsdrift? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge HG'er smiley

Jeg har igen et spørgsmål til jer smiley

Jeg har haft en længere diskution med min svigermor (som selv har 2 store Shirer) om Surprise kan gå i løsdrift året rundt..

Hun siger at Surprise er en for spinkel hest til at ku gå ude året rundt døgnet rundt.. Selv når han er udvokset,,
Hun siger at det kun burde være Tinkere, shirer, fjordheste, haflingere, og diverse brede heste som skulle gå ude året rundt..

Og der har jeg det sådan, at hvis hesten har et sted at gå ind i læ, og hvis det virkelig bliver nødvendigt, få dækken på, så burde den godt kunne gå ude..

Men som hun siger, så er hun jo meeeeget klogere, da hun er ældre og har haft heste i maaaange flere år end mig..

Hvad syntes i ?

Skal lige siges at Surprise er en blanding af Dansk varmblod og Pinto ..

Nej han bliver nok ikke en bred hest. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsdrift?
  • #2   14. mar 2012 Min new forest, har stået i løsdrift, i et 1 1/2 år, og min tidl. Træner, som har haft noget med hestehele sit liv har båret haft sin dsp, og dansk varmblods hoppe i løsdrift, da det var vildt koldt... (Det var denne vinter)
    Så tror sagtens den kan stå ude, hvis den bare har dækken på;)


  • #3   14. mar 2012 Så længe han ikke er meget kuldskær vil jeg mene han godt kan smiley

    Jesse går i løsdrift og min gamle hoppe ville det også være optimalt


  • #4   14. mar 2012 Surprise har nemlig sat en fin pels iår, og som min opstalder siger; hvis han ku gå i løsdrift hos hende, havde han gjort det..

    Men jeg vil da lige prøve at fortælle min kloge svigermor et par ting smiley


  • #5   14. mar 2012 selvfølgelig kan din hest gå i løsdrift.. det er super til ungheste smiley

    min venindes hollandske varmblod har stået ude for første gang i år.. hun sætter ikke voldsom pels, men har slet ikke været utilpas på noget tidspunkt..

    min belgier har ikke set en boks siden han flyttede fra sin mor som 9mdr, og han ligner efterhånden en shetter om vinteren *GG*

    meeen den med at det kun er de brede som kan klare løsdrift skal hun længere ud på landet med.. alle kan klare det, nogle med dækken smiley


  • #6   14. mar 2012 Man skal huske at der er forskel på at gå i løsdrift, og gå ude hele året. Kun shetlændere og islændere må gå ude hele året - dog skal de have adgang til læ og et tørt sted at ligge.
    Efter min opfattelse kan alle andre heste gå i løsdrift, altså med en staldbygning de selv kan gå ind og ud af, og som er stor nok til, at de alle bekvemt kan være derinde. Dybstrøelse (der strøs op hver dag) er med til at holde varmen i stalden, så husk at lægge ekstra 50 cm. til loftshøjden.


  • #7   14. mar 2012 Tjae, min mors Shagya Araber, som fylder 28 år her til maj, den går da sørme også i løsdrift, så hvorfor ikke? smiley
    Den gamle dame har bare fået dækken på efter behov.


  • #8   14. mar 2012
    Ude i vores løsdrift går Coda (en paint-agtig pinto), en hollandsk varmblod, en fuldblod, en traver, en DSP og en islænder.
    Ingen problemer smiley


  • #10   14. mar 2012 Min 75% araber står i løsdrift året rundt smiley det er der ingen problemer i, så længe den ikke er for tynd, for så bliver det kun værre

  • #11   14. mar 2012 <b>Line** *</b>
    Synes også jeg mindes at have læst at shetlændere og islændere må gå uden skur året rundt - hvilket jeg dog personligt mener de bør have.


  • #13   14. mar 2012 min traver gik i løsdrift og stod kun inde om natten undtagen fra maj-oktober der var han ude 24/7. han gik uden dækken om vinteren

  • #14   14. mar 2012 Altså jeg har to hannoveraner hopper og de går i løsdrift, den ene er ridehest og den ande er avlshoppe, de klarer sig helt fint. Selv de nætter hvor der har været mange minus grader. Så længe de har nok at æde kan de snilt holde varmen.

    Har aldrig hørt nogen sige en hest ikke kan gå i løsdrift :-s
    De da det de har bedst af smiley
    Så i løsdrift med de smiley


  • #16   14. mar 2012 Alle heste kan gå i løsdrift,!!! De skal bare ud på den rigtige tid af året smiley

  • #19   15. mar 2012 Vil for en sjældent gangs skyld give michella ret..

    Det er en madress, som giver varme og som hun siger skal der blot strøelse ovenpå..
    Giver rigtig god varme..

    Dog tager jeg altid selv klatterne, da jeg synes det er klamt..


  • #21   15. mar 2012 så du muger altid i bund ? hvor eneste dag?

  • #23   15. mar 2012 Jeg fjerner os klatter hver dag, men tis jamen så kan man lige så godt muge i bund hver eneste dag, og så tænker jeg bar det må blive koldt at ligge på :S

  • #36   15. mar 2012 Har nu haft heste i løsdrift i snart 4år, på madress (dog med flis ikke halm)..
    Og har endnu ikke haft mug eller svamp på en eneste af mine heste, og ikke en har så meget som været snottet :S

    Wrap for mine heste på jorden, igen ingen sygdomme..
    Ordner vores folde nej det gør vi ikke, ingen mug eller noget, de har dagligt store folde hele året rundt..

    Og som michella muger vi ud en gang om året smiley

    Så ja må bestemt give michella ret


  • #37   15. mar 2012 Alle kan gå i løsdrift. Hvis man holder øje med dem. Fryser hesten skal den have mere og spise og eller et varmere dækken. Det jo ikke en videnskab. løsdriften skal naturligvis have et tørt sted og læ. Men alle heste kan gå i en løsdrift, enkelte heste falder ikke til, fordi de enten spiser langsomt, og derfor ikke når at få deres mad, pga de andre heste, eller ja de simpelhen er så langt nede i rang, og bliver domineret af de andre, at de ikke får den hvile og ro de skal have. (som de ellers ville få i deres egen boks)

    Mærkelig ide, at kun nogle heste kan tåle og gå ude, nok har vi haft hestene meget på boks, men de er nu stadig lavet fra naturens side til at være ude, og gå langt.


Kommentér på:
Løsdrift?

Annonce